גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר: "גם ב-2010 – בתקציבי ה-IT לא יישפך הכסף כמים"

"יש יותר מדי אופטימיות בשוק", התריע מנמ"ר פרטנר בפאנל מנמ"רים וספקים שנערך בכנס ● קבע: "המנמ"רים התרחקו מכלכלה רציונלית ומעקרונות הכלכלה הבסיסית, ואז הגיע המשבר ופיטרו עובדים וכך איבדו ידע"

"יש יותר מדי אופטימיות בקרב משתתפי הכנס. כעת מתכננים את תקציבי הארגונים לשנת 2010 ובתוכם – גם את תקציבי מערכי המיחשוב. גם בשנה הבאה לא יישפך על המיחשוב כסף כמים. למרות זאת, המשבר מאפשר למערכי ה-IT הארגוניים לחוות חווייה ייחודית ולחזור למימדיו השפויים". כך אמר גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע בפרטנר, שהיה ממשתתפי פאנל מנמ"רים ומנכ"לים שנערך במסגרת הכנס החצי שנתי של המנמ"רים וה-CTO, היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. הכנס, שערכה קבוצת אנשים ומחשבים, עמד בסימן ההיערכות ליציאה מהמיתון. הנחה את הפאנל יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצה.

לדברי גילאון, המנמ"רים שמערכי המיחשוב שלהם גדלו בשנים האחרונות, היו ברובם טכנולוגים, ולא כאלה בעלי הכשרה ניהולית, "זה הביא לצמיחה גדולה מהרצוי של ה-IT". כך, אמר גילאון, בהתייחסו למנמ"רים: "קנינו שרתים ולא ידענו לנצל אותם עד תום, התרחקנו מכלכלה רציונלית ומעקרונות הכלכלה הבסיסית, ואז הגיע המשבר ופיטרנו עובדים וכך איבדנו ידע".

גילאון הציע לתפעל את מערך ה-IT רק דרך כלים ניהוליים: "המשבר מאפשר להתכנס ולהתכווץ ולשלם משכורות נורמליות. חייבים להתחיל לחשוב המשבר כהזדמנות. ענני המשבר עוד לא פסו וחלפו. אני ממליץ למנמ"רים להמשיך ולנקוט בגישה שמרנית".

איתמר היידנפלד, סגן נשיא בכיר, מנהל מגזר התעשייה והשירותים, נס ישראל, אמר כי "אנו מזהים בקרב לקוחותינו פעילויות הכרוכות בהלימה לרגולציות, ומעריכים כי המגמה תימשך גם בהמשך השנה". הוא הוסיף, כי מגמה נוספת שבעלייה היא של מעבר ארגונים בגודל בינוני למיקור חוץ של ה-IT שלהם.

"המיתון החל בספטמבר 2008", אמר, "התחלנו להרגיש בו ואנו בנס נערכנו לכך, הן בעבודה ברמה המגזרית, תוך ניצול הסטגנציה במשק, והן בסיוע ללקוחות שהחלו לשדר לחץ ומצוקה. לשמחתנו, הלקוחות גם הקשיבו לנו". הוא סיים באומרו, כי "על המנמ"רים לנהל את תקציביהם תוך היצמדות לסעיף ההוצאות, אולם אל תשכחו שלכל החלטה יש משמעות עבור מאות העובדים שלכם".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר כי "המשבר הוא הזדמנות גם עבור הספקים. כולנו חותכים כי אין ברירה, אף שזה מהלך כואב". לדברי רימיני, "לעיתים לא מספיקים לעשות תהליכי בניה של השינוי ואז בא המשבר ומסייע לעשות זאת טוב יותר, ולהתייעל".

הוא הדגיש, כי למרות הצורך לקצץ, על המנמ"רים להפנים כי עולמם הוא תפעולי, "ויש קווים מסוכנים שאסור לחצותם". לדבריו, המשבר הוא הזדמנות לשינוי ובנייה, אך יש לעשות זאת "בלי לסכן את המערכות, יש לבנות אותן יעיל ונכון". רימיני סיכם בעצה למנמ"רים: "לבנות מערכות יחסים יותר קרובות ושונות, עם הספק, ולהיעזר בספק כשותף".

יחיאל גפנר, ראש אגף מערכות מיחשוב, שירותי בריאות כללית, אמר כי לצד המשבר הכלכלי העולמי, הם חוו גם את המשבר במערכת הבריאות. לדבריו, "אנו יוצאים מהמשבר, אלא שזה נעשה בהרבה מאוד מאמצים. הכללית היא ארגון המונע לא רק על ידי שיקולים כלכליים בלבד, אך אנו נדרשים להיות מאוזנים תקציבית".

בהיבט המיחשוב, אמר גפנר כי למרות המצב, "לא ביטלנו אף פרויקט IT, רק דחינו ומתחנו את לוחות הזמנים שלהם". הוא הוסיף, כי יש להם תכנון להמשך פעילות של פרויקטים רב-שנתיים. לגבי היחסים עם הספקים, אמר, כי "המציאות שלנו כעת היא שעת מבחן. יש ספקים המנהלים יחסים אלו עימנו בחוכמה, מקשיבים לנו ומביאים יצירתיות על מנת להגיע ליעד בצורה חכמה. לצערי, לא כולם פועלים כך והדבר ישפיע על המשך יחסינו עימם".

אבי נורמן, מנכ"ל TIE, זרוע ההפצה של נט-אפ בישראל, אמר כי מזווית הראייה שלו, הם מבחינים בתקופה האחרונה ברצון של הלקוחות לשים דגש על היבטי ההתייעלות. "אנו מבחינים ברצון ליעילות גמישות, מערכת  IT רזה, והכל כחלק מההיערכות לקראת ההתאוששות". הוא הוסיף, כי הם מבחינים בניצני ההתאוששות, "אני מקווה שזה שינוי מגמה ולא גבעה קטנה בירידה גדולה". מגמה נוספת בקרב הלקוחות, אמר היא הצורך שלהם בהטמעת מערכות למניעת שכפול, בשל הגידול הנפח האחסון. הוא סיכם בציינו כי לקוחות בארץ אינם שמים משקל מספיק להיבטי החזר ההשקעה, בעת הטמעת מערכות והיכולת להפיק מהן ערך.

ארנון קולומבוס, דירקטור לתכנון ואסטרטגיה גלובליים, נטפים, דיבר על הצורך להבחין בין יעילות ואפקטיביות, בעת ניהול מערך ה-IT. לדברי קולומבוס, שבעבר היה מנהל שרשרת אספקה גלובלית בחברה, על המנמ"ר לבחור את מערך מוצרי המיחשוב הנכון, וכן "להיות מסוגל לתת תשובות ברמה העסקית".

כך, אמר, בתוך מערך המיחשוב, המנמ"רים נדרשים לנהל אותו כמעין ERP של ה-IT,  על מנת להתמודד עם המשבר והשלכותיו בצורה המיטבית. הוא סיים בציינו כי "המשבר הוא הזדמנות עבור הארגונים ובתוכם מערכי ה-IT ואנו בנטפים ניצלנו אותו בכך שהפכנו אותו להזדמנות".

איל נאור, סמנכ"ל מערכות מידע ותיקשוב, G4S (השמירה), אמר כי החברה החליטה בשלב זה, להתעסק בפרויקטים ארוכי טווח מאוד, של עשרות שנים. בשל כך, אמר, הוא ואנשיו נאלצו לשנות את תפיסת ה-IT בארגון ואת האופן בו היא משרתת את יעדי החברה, ועסקו בבניית תכנית עבודה הכוללת את מיצוי הפוטנציאל הגלום ב-IT בצורה מיטבית.

עצמון מינס, יועץ מיחשוב בכיר, אמר כי המשבר הפיננסי הוא עמוק, ולכן חובה על כל יחידת IT להיערך באופן שגם ייעל את העבודה ויצמצם הוצאות. מינס התריע מפני פגיעה בהשקעות, שעלולה להיות בלתי הפוכה. "המשבר הוא הזדמנות לחדש ולהוכיח ערך עסקי", אמר מינס, "יש לומר 'כן לצמצום ולארגון מחדש', אולם 'לא לפגיעה בערך היצרני והעסקי של ה-IT'. אובדנו יביא לתשלום גבוה מאוד". הוא סיים בציינו כי אל למנמ"רים ולספקים להפגין חמדנות בשעה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים