המירוץ לתפקיד מנכ"ל HP: למי ייפנו ציידי הגולגלות?

ענקית המיחשוב תבחן בשלב הראשון מועמדים פנימיים, כאשר בעל הסיכויים הגדולים ביותר הוא דרור אברמוב, מנכ"ל חטיבת ההדפסה וההדמיה ● ריקי אביב, מנהלת חטיבת השירותים של HP ישראל, ואריק יפה, מוותיקי החברה ומנהל חטיבת המוצרים העסקיים, משלימים את המירוץ המשולש ● ומיהם המועמדים החיצוניים?

קצת יותר משבוע לאחר פרסום ההודעה על סיום תפקידו של מנכ"ל HP, יהושע בקולה, בורסת ההימורים על המועמדים להחליפו ממשיכה לשגשג ועם כל יום שעובר מצטרפים שמות חדשים. ככל הידוע, תהליך החיפוש אחר המועמדים טרם החל – לא בארץ ולא בחו"ל.

התהליך כולל שימוש בציידי גולגלות, שיופעלו בישראל על ידי ההנהלה העולמית של ענקית המיחשוב. תהליך הבחירה הארוך כולל מספר דרגים. הערכה לפי שעה היא שאותם ציידי גולגולות ייפנו בשלב הראשון למועמדים פנימיים בכירים.

דרור אברמוב, מנכ"ל חטיבת ההדמיה וההדפסה של HPהראשון ובעל הסיכויים הטובים ביותר מבין בכירי החברה הוא דרור אברמוב, שמכהן כמנכ"ל חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP מזה כשלוש שנים. קודם לכן שימש בתפקיד ה-CFO של החברה. הוא הצטרף אליה לאחר שמילא תפקידים בכירים באפלייד מטריאלס, בהם מנהל הכספים של החברה בישראל ובבריטניה. קודם לכן שימש כסמנכ"ל הכספים של אווייה (Avaya). אברמוב הוא בהכשרתו רואה חשבון ומוסמך במינהל עסקים, בעל תואר ראשון בפיזיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב.

המועמדת השנייה היא ריקי אביב, שמובילה בשלוש השנים האחרונות את חטיבת השירותים של ישראל (EDS לשעבר). אביב החליפה את עמוס איילון, שמונה למנהל זמני של החטיבה לאחר פרישת גלעד רבינוביץ' מניהול EDS. אביב אחראית על אחת החטיבות הגדולות ב-HP. בין היתר הובילה פרויקטים אסטרטגיים עבור החברה, בהם תעודת זהות דיגיטלית, פרויקט אביב לניהול מירשם אוכלוסין, ועוד.

ריקי אביב, מנהלת חטיבת השירותים הארגוניים ב-HP ישראלבין אביב לבקולה היתה מערכת יחסים עכורה מאוד, שאף הביאה לשורה של מהלכים הדדיים שנקטו השניים זה כנגד זה. גורמים המקורבים ל-HP יודעים לומר כי גם אם אביב לא תמונה לתפקיד המנכ"ל, היא תקודם על ידי HP העולמית לתפקידים בכירים ביותר.

המועמד השלישי הוא אריק יפה, מוותיקי החברה, שמכהן בימים אלו כמנהל חטיבת המוצרים העסקיים ב-HP. הוא מחזיק בניסיון של 20 שנה בתחום פעילות המכירות של מחשבים ומגוון רחב של פתרונות תשתיתיים.

מועמד פנימי נוסף, בעל סיכויים פחותים מהשלושה, הוא משה בראונר, שפרש מ-EMC. מאז עזיבתו את ענקית האחסון הוא משמש כמנהל מגזר ב-HP.

אריק יפה, מנהל פעילות המכירות של HP בתחום העסקיבשלב הבא, אם וכאשר ייפנו ציידי הגולגולות למועמדים חיצוניים, הם יצטרכו לבחור מתוך רשימה ארוכה של מנהלים מכהנים שרואים בתפקיד של מנכ"ל HP אתגר ניהולי חשוב וקידום משמעותי, ביניהם: שלומי פרייס, כיום מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל ובעבר מנהל חטיבת המיחשוב האישי ב-HP, שזוכה להערכה רבה בחברה ובתעשייה, ודני נויברגר, כיום מנכ"ל EMC ישראל ולפני כן מנהל בכיר במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, שהחליף בתפקידו את בראונר.

מנהלים מכהנים נוספים שעשויים להיות על הכוונת של ציידי הגולגולות: דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל; האלוף (במיל') אודי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף התיקשוב; ושחר אפעל, שאמנם זה עתה נכנס לתפקידו כמנכ"ל נס ישראל (החליף בתפקיד את אפי קוטק), אבל לא מן הנמנע שיוזמן לפגישה ויקבל הצעה מפתה.

מימין (עם כיוון השעון): שחר אפעל, מנכ"ל נס הנכנס; האלוף (מיל') אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר; דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל; שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; משה בראונר, מנהל חטיבת האיחסון של HP ישראל; ודני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א. תמרי

    יש רק מועמד אחד שיכול להרים את הספינה השוקעת - שלומי פרייס

אירועים קרובים