בלגן בבית הלבן: אנשי אובאמה גילו שהטלפונים מנותקים, התוכנות ישנות והשימוש באימייל אסור

אנשי הצוות של ברק אובאמה מספרים על אנדרלמוסיה טכנולוגית במשכנו של נשיא ארצות הברית: קווי טלפון תפוסים או מנותקים, חוסר עדכון של אתר האינטרנט ותוכנות מחשב מלפני שש שנים

קווי טלפון מנותקים, תוכנות מחשב "עתיקות" ותקנות האוסרות שימוש בחשבונות אי-מייל חיצוניים – בעיות טכנולוגיות אלה ואחרות התגלו לאנשי צוותו של ברק אובאמה ביום הראשון לכניסתו של הנשיא האמריקני החדש לבית הלבן. כך, הם לא יכולים להשתמש באתרים ובתוכנות שונות הנחוצים להם כדי לתקשר עם תומכים ואחרים, או להיעזר באמצעים טכנולוגיים רבים שעזרו לאובאמה להגיע לתפקיד החדש. דוברו של אובאמה, ביל בורטון, אמר לוושינגטון פוסט כי ההרגשה של צוותו של אובאמה היא "כמו לעבור מ-Xbox למשחק אטארי".

העיתון מוסיף כי לא היו חסרות גם תקלות של היום הראשון, כמו קווים באגף המערבי שהיו תפוסים כל הבוקר ושיחות טלפון למרכזייה הראשית של הבית הלבן שנענו בהקלטה. זו הפנתה את המתקשרים לאתר האינטרנט של הנשיא. כמה עיתונאים אף הוצאו מהבית הלבן בשל אובדן הרשימות של הסיווג הביטחוני.

עד שעות הערב המאוחרות, אתר הבית הלבן לא הציג ידיעות מעודכנות על יומו הראשון העמוס של הנשיא, שכלל תפילת הכתרה, בית פתוח לציבור ופגישות עם צוותי הכלכלה והאבטחה. האתר אף לא מימש ביום זה את השקיפות שהבטיח אובאמה להנהיג. הוא עודכן רק לאחר יומיים, והוספו בו הוראות הביצוע החדשות של הנשיא.

חבר בצוות התקשורת החדש של הבית הלבן סיפר שהגיע לבית הלבן מיד לאחר טקס ההכתרה וגילה שלאף אחד אין מושג מהי רמת העדכון של תוכנות המחשב במקום, ובכלל – אילו מחשבים מיועדים לאילו משימות. חברי הצוות, שהתרגלו לעבוד על מחשבי מק, הופתעו למצוא בחדרי העבודה מחשבים המצוידים בתוכנות מיקרוסופט בגרסאות בנות שש שנים. מחשבים ניידים בכלל היו נדירים, והוקצו רק לכמה בודדים באגף המערבי. צוות התקשורת בילה את יום העבודה במאבק להוסיף כותרות בסרטוני הווידיאו ששודרו ברשת.

היועצים הבכירים הופתעו מהסידורים בבית הלבן, שמגבילים מאוד ניידות – בין אם מסיבות מסורתיות, עקב ענייני ביטחון או כדי להבטיח שכל העבודה הרשמית נשמרת תחת חוק הרישומים הנשיאותיים. פקידים ועיתונאים (האחרונים עודכנו מבעוד מועד במצב) סיפרו שלפחות בינתיים הם משתמשים בטלפונים הפרטיים שלהם, ופתחו לעצמם חשבונות Gmail, כדי שיוכלו לתקשר עם העולם ה"חיצון".

גם דיוויד אלמסי, שמונה ב-2005 למנהל האינטרנט של הנשיא היוצא, ג'ורג' בוש, נזכר שחיכה שבוע מרגע שהגיע לבית הלבן ועד שקיבל מחשב וטלפון בלקברי. "הבית הלבן הוא מוסד שמשתנה, בלי קשר למי שמכהן כנשיא", אמר. "הוא לא מתחיל מאפס. כבר יש תהליכים בעבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים