פרשנות: עתיד ורוד לענק הכחול

האנליסטים בארה"ב מפרגנים לחברה הוותיקה, ומסבירים את תוצאותיה הרבעוניות בשילוב שבין עסקי התוכנה והשירותים

בעקבות תוצאותיה הרבעוניות, יבמ (IBM) עדכנה כלפי מעלה את התחזית שלה ל-2009 כולה, והודיעה, כי היא מאמינה שביכולתה לנצל הזדמנויות לצמיחה – כאלה הבאות לצד תהליך ההתנעה של הכלכלה האמריקנית. מהחברה נמסר, כי היא תרשום ב-2009 רווח של 9.7 דולרים למניה, וזאת לעומת תחזית קודמת לרווח של 9.2 דולרים למניה. החברה אף הצהירה, כי היא חוזה שבשנים 2010 ו-2011 תרשום רווחים גבוהים יותר מאשר תחזיות מוקדמות.

האנליסטים בעיתונות הכלכלית בארה"ב היו שבעי רצון מביצועי הענק הכחול. לדבריהם, מדובר בתוצאות סבירות בהחלט לאור המצב הכלכלי, המהוות תולדה של השינוי העסקי-ארגוני שהחברה עוברת מזה כמה שנים, בהנהגת המנכ"ל סם פלמיסאנו. במסגרת זו, הסבירו, מושם דגש איטי אך עקבי על הפקת ערך גבוה ממודל משולב של שירותים ותוכנה, "וזה מה שמאפשר לה לצלוח את המשבר הכלכלי עם פגיעות מזעריות".

לגבי חטיבת השירותים של יבמ, IGS, נכתב, כי "בזמן ששאר החברות עסוקות במציאת הנתיב הנכון להפקת ערך מאספקת שירותים, יבמ משיגה אותן ומספקת שירותים חדשים ללא הרף. לקוחות לא רוצים לתקן רק את מה ששבור, אלא מחפשים חברה שתביא אותם מוכנים לאתגרי המאה ה-21, ואת זה יבמ עושה טוב יותר. היא נותנת להם גישה חכמה לפעולה".

הפרשנים התייחסו ליוזמה של יבמ בשם Smarter Planet, שכבר הוצעה לנשיא ארה"ב, ברק אובאמה, וכוללת תכניות להשקעה של מיליארדי דולרים בתוכנית לאומית להרחבת תשתיות התקשורת רחבת הפס בארה"ב, ובמיחשוב רשומות רפואיות ושיפור רשת החשמל. הפרשנים מעריכים, כי חברת הענק תשולב בפעילויות הממשל האמריקני, וכך היא תוכל "לגזור קופון" מיוזמות אלו.

לכן, אמרו בניו-יורק טיימס, "יכול היה המנכ"ל פלמיסאנו להישמע עליז בקשר לצפי של יבמ להמשך השנה, ואמר, כי החברה במצב של יכולת להניב את מירב הערך מאפשרויות הצמיחה הנוכחיות, כמו גם אלו שתבואנה במהלך השתקמות הכלכלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים