מיקרוסופט מתגרה במתחרה: תפתח את חנויות המותג החדשות שלה בסמיכות לחנויות של אפל

"נפתח חנויות דלת לצד דלת", אמר קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של הענקית מרדמונד, בכנס השותפים השנתי שעורכת החברה בניו-אורלינס ● החנויות תגענה לשוק יחד עם חלונות 7, וינצלו את עונת החזרה לבית הספר, ולאחר מכן את עומת הקניות של סוף השנה, ליצירת תנופה ● וגם: אנליסטים חוזים מכירות של 177 מיליון יחידות חלונות 7 עד סוף 2010

16/07/2009 14:54

הסתיו הקרוב עומד להיות האביב של מיקרוסופט (Microsoft) – כך לפחות אם לשפוט מהתלהבותם של מנהליה הבכירים. "בסתיו הקרוב נפתח מספר חנויות ליד חנויות אפל (Apple) – דלת לצד דלת", אמר קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של מיקרוסופט, בוועידת השותפים השנתית שעורכת החברה בניו-אורלינס, WPC (ר"ת Worldwide Partners Conference).

החנויות של מיקרוסופט תגענה לשוק יחד עם חלונות 7 (Windows 7), וינצלו את עונת החזרה לבית הספר, ולאחר מכן את עומת הקניות של סוף השנה, ליצירת התנופה לצמיחה. הן תפתחנה, כאמור, ליד החנויות המצליחות של אפל – שהפכו כבר מזמן לשם דבר ברחבי העולם.

כזכור, ענקית התוכנה הכריזה כבר בפברואר על כוונתה לפתוח רשת חנויות מותג משלה, בעקבות ההצלחות שקוצרת אפל בזירה הקמעונאית, ואף גייסה מנהל בכיר לשעבר ברשת וול-מארט כדי לנהל אותן.

177 מיליון יחידות עד סוף 2010

בסתיו תחל אספקת חלונות 7, מערכת ההפעלה שתחליף את חלונות ויסטה, או אם לשפוט על פי קצבי האימוץ – היא תחליף בעיקר את חלונות XP. לפי שעה כל הסימנים מעידים על קליטה מוצלחת ביותר של חלונות 7 בקרב עשרות אלפי בודקי הבטה שלה. טרנר, שמודה בעצמו שוויסטה לא הייתה הצלחה גדולה, מספר לקהל שכל התחזיות מראות שחלונות 7 תהיה להיט אדיר והצלחה אדירה של מיקרוסופט, כי מהנקודה הנמוכה בה נמצאת ויסטה, קל יותר להתעלות. בכל מקרה, טרנר הבטיח הפעם תאימות מלאה לכל מערכות החומרה בשוק וליישומי התוכנה.

טרנר, שהולך ונעשה יותר ויותר דומה בהופעתו לסטיב באלמר האנרגטי, מנכ"ל מיקרוסופט, יודע כנראה על מי הוא מהמר. בכלל, נראה כי הוא המביא והמוציא את פועלה היומיומי של מיקרוסופט בעולם. הוא מצוי בכל הפרטים של כל הפעילויות. אגב באלמר, הוא טען בכנס, כי מודל ההתאוששות מהמשבר מבוסס על "אתחול מחדש" של הכלכלה. העיקר, לדבריו, הוא שלסקטור ה-IT ולעובדיו תהיה תרומה חיובית לצמיחה הכלכלית הגלובלית.

כדוגמה לכך, הציג טרנר את הממצאים של חברת המחקר IDC, שערכה מחקר במימונה של מיקרוסופט בדבר השפעתה הכלכלית של חלונות 7 על הכלכלה העולמית. בדו"ח מציגה החברה את השפעתה הכלכלית של חלונות 7 על הצמיחה העולמית. חוקרי IDC מצאו מה היקף העסקים שייצרו מיקרוסופט וכל שותפיה העסקיים סביב חלונות 7, שתסופק החל מספטמבר הקרוב ותושק בזמינות כללית באוקטובר. האנליסטים חוזים מכירות של 177 מיליון יחידות עד סוף 2010. מדידתם מראה שכל דולר של הכנסה של מיקרוסופט ממכירת חלונות 7 יכניס לאקוסיסטם של שותפיה 18.52 דולרים. אלה שותפי החומרה, מוצרי התוכנה והשירותים.

IDC מצאה שבשנת 2010 יימצאו שבעה מיליון עובדים שיעבדו עם חלונות 7. שבעה מיליון אלה מהווים כ-20% מאוכלוסיית עובדי ה-IT הכללית. 350 אלף חברות IT יעסיקו שלושה מיליון עובדי חלונות 7 אלה ועוד כארבעה מיליון יימצאו בארגוני משתמשים.

יצרני החומרה, המשוועים לצמיחתו מחדש של שוק ה-PC, יכניסו לעצמם 10.21 דולרים על כל דולר של חלונות 7, על פי הדו"ח. יצרני התוכנה יכניסו 4.43 דולרים וספקי השירותים סביב חלונות 7 יכניסו עוד 3.88 דולרים. נתון מעניין נוסף של הדו"ח, מציג היקף עסקים של 320 מיליארד דולרים במוצרים ובשירותים סביב חלונות 7 עד סוף 2010. כשליש, 110 מיליארד דולרים ייווצרו בארה"ב לבדה.

המחקר של IDC משקף את התלהבותם של הבוחנים הראשונים של חלונות 7, וטוען שכבר בשנת 2011, בשנה המלאה השנייה שלאחר ההכרזה, כבר קרוב ל-80% מהרישיונות החדשים לתוכנת-לקוח PC יהיו של חלונות 7.

אסטרטגיית פעולה דו-ראשית

טרנר דיבר שעה שלמה, כי ג'ק וולץ' – המנכ"ל האגדי של ג'נרל אלקטריק (General Electric) חלה לפתע וביטל את השתתפותו. טרנר הציג את אסטרטגיית הפעולה הדו-ראשית של מיקרוסופט, הפועלת כבר שנים אחדות, אך מתאימה ומיושמת טוב יותר בימים מאתגרים אלה של הכלכלה העולמית. טרנר טען, כמו באלמר לפניו, שמשבר כלכלי כה חמור קורה אחת למאה, והוא מקווה שזהו גם המקרה עתה וששיא השפל כבר מאחורינו. לדבריו, מיקרוסופט ממשיכה אסטרטגית גם להשקיע בחדשנות של מוצרים ובפתרונות חדשים, וגם בהגדלת חלקה בשוק.

כיוון שהשוק לא גדל בשנה האחרונה, ולא ידוע מתי יתחיל לצמוח, הגדלת חלקה של מיקרוסופט, פירושו, על חשבון מתחריה. ואכן, טרנר הציג את רשימת המתחרים ההולכת, מתחזקת ומעמיקה – החל בגוגל (Google), דרך אורקל (Oracle) ועד יבמ (IBM) בקרב נוטס מול אקסצ'יינג', בו לדברי טרנר, קצב המעבר מ-"מושבי" נוטס לאקסצ'יינג' הולך וגובר. מתחרה נוספת היא כמובן VMware, שתוכנת הווירטואליזציה שלה כבשה 90% מהשוק, עד שמיקרוסופט התעוררה לאחרונה והחלה להילחם על מקומה עם Hyper-V, הכלולה בתוך חלונות סרבר 2008. העיקר שלא לאבד את מובילותה במערכות ההפעלה.

ויש גם את המתחרות אמזון (Amazon) ו-Salesforce.com, שהקדימו את מיקרוסופט במודל מיחשוב הענן ותוכנה כשירות, שרק לאחרונה מיקרוסופט משיבה מלחמה עם פלטפורמת חלונות אזור (Windows Azure). כן, חשוב גם הקרב על מערכת ההפעלה למכשירים ניידים, בו אפל נגסה עם ה-iPhone שלה נתח שוק מכובד השומר על מומנטום צמיחה. סימביאן של נוקיה (Nokia) ממשיכה להוביל ואפילו גוגל הכריזה על מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד. אז מיקרוסופט הכריזה על השקעה של קרוב למיליארד דולרים רק במערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile). כלומר, הקרב על אימפריית מיקרוסופט בעיצומו. לקרב הזה ענקית התוכנה העולמית, שנתפסה לאחרונה בעיני לא מעטים בשוק כ-"ענק המנמנם מרדמונד", יוצאת עתה מצוידת במלוא משאביה העצומים ואנרגיית ראשיה שאינם נלאים.

טרנר סיים את דבריו בנמרצות יתר כשהוא מדגיש לקהל השותפים העסקיים של מיקרוסופט שעכשיו הוא הזמן להגדיל את נתח השוק שלהם. זעקת הקרב שלו היא להוסיף עוד ועוד לנתח השוק הקיים של כל אחד מהם. בהתאם למנטרה שלו ושל בלאמר ומן הסתם של כל הצמרת המיקרוסופטית, שבעיתות משבר, במבט לאחור מתברר שחברות שניצלו את המשבר לחדש ולהגדיל את נתח השוק שלהן, ולא עסקו רק בצמצומי התייעלות, הן אלה שלאחר המשבר הובילו את השוק, כשאחרות התכווצו במקרה הטוב, או נעלמו במקרה הרע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים