המשימה של המנמ"רים: לאתגר את הספקים לחדשנות

התשתיות של האפליקציות העסקיות הארגוניות די דומות זו לזו, ואין בתחום הזה חדשנות כבר שנים ● יש מספר כלים שבאמצעותם יכולים המנמ"רים לשנות את המגמה

סטארט-אפיסט יקר - הכר את המנמ"ר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אחד האתגרים שעומדים כיום בפני המנמ"רים הוא החיפוש הבלתי פוסק אחר חדשנות בכל מה שקשור לאפליקציות ארגוניות עסקיות. ממבט על, לא יהיה זה מוגזם לומר כי בחלק גדול מהארגונים הגדולים, התשתיות של האפליקציות הללו די דומות זו לזו. מדוע? מהסיבה הפשוטה: זה מה שהחברות הגדולות בעולם מפתחות ומציעות למנמ"רים. חדשנות מהפכנית שוברת שורות לא קיימת בתחום הזה כבר שנים, ונא לא להתבלבל עם גרסאות חדשות או שימושים חדשים לאפליקציות קיימות.

הנושא הזה מטריד במיוחד את פיליפו פסריני, מנמ"ר פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble). בכנס לקוחות שנתי שערכה החברה הוא אמר, בין היתר: "ארגונים בסדר גודל של פרוקטר אנד גמבל שבויים היום בידי קונספציה שמכתיבים הספקים ונשמעים לעצות הטובות שלהם לגבי טיב המוצרים שהם מוכרים להם, ככל שהטכנולוגיה מאפשרת להם. הם שואלים את הלקוח מה דרוש לו אבל, בסופו של דבר, אם בוחנים ארגונים בעלי סדרי גודל דומה כמו דיסני (Disney), גולדמן זקס (Goldman Saches) או ג'נרל אלקטריק (General Electric), הם יילכו לאותו פתרון". פסריני גילה במהלך הכנס שהוא לבד. בשיחות עם חבריו המנמ"רים הגיעו המשתתפים למסקנה שהמציאות בתחום האפליקציות העסקיות הארגוניות דומה למעין Hub אחד מרכזי עולמי, שמשרת כמה חברות יצרניות וממנו מתנקזים כל הפתרונות שדומים להפליא זה לזה.

מאחר שחלק מאותן אפליקציות פותחו כבר לפני שנים רבות, יש חשש שבעתיד הקרוב או הרחוק הן יתאדו מהעולם. לדעת המנמ"רים שהיו בכנס של פרוקטר אנד גמבל נפתח כעת חלון הזדמנויות לשנות את המציאות, ולהפעיל לחץ על החברות היצרניות לחשוב מחוץ לקופסה ולאתגר אותן בדברים חדשים. מצד שני, למנמ"רים יש תפקיד לא פחות חשוב: להקדיש מקום למחשבה יצירתית פנימית בתוך הארגון, להיות קשובים הרבה יותר לציפיות של הלקוחות הפנימיים שלהם, שאמונים על קווי העסקים, ולתת להם דברים חדשים. הכוונה היא לפתח יחד איתם רעיונות ודרכם לאתגר את הספקים. נכון להיום, הדיאלוג הזה לא קיים, גזרת פיתוח המוצרים החדשניים שקטה לחלוטין, כי אף אחד לא יורה אפילו כדור אחד. משיחות סגורות עולה כי השקט הזה לא מוצא חן בעיני המנמ"רים והם דורשים מהפיכה עכשיו.

ללכת צעד אחד קדימה
הספקים צריכים להיות ערוכים לכך שלמנמ"רים אין פתרונות מוכנים. הם צריכים לפרוש ביניהם את החלום, את החזון, והאחריות לייצר את המשהו החדש הזה מוטלת על כתפיהם. לא די לומר: "זה מה שיש ומה שיש הוא הכי טוב". צריך ללכת צעד אחד קדימה ולשבור פרדיגמות.

שלא יהיה ספק: מדובר גם בהיבטים כלכליים רבי משמעות. אותם ארגונים גדולים שמתחבטים בסוגיות אלה הם ארגונים שמשקיעים מיליארדי דולרים ב-IT ובעלי המניות שלהם שמים דגש רב על הערך הכלכלי של התחום. הם מחפשים כל הזמן אחר דרכים איך למקסם את הרווחים, בין היתר בעזרת ה-IT. העובדה שהמנמ"רים, דרך הספקים, מדברים איתם כל הזמן באותו צליל ועם מנגינה חוזרת לא ממש מלהיבה אותם, והם בשלים כעת לצאת למסע הארוך של חדשנות ואתגרים חדשים.

המנמ"רים באותו כנס של פרוקטר אנד גמבל אמרו שכדי לייצר לחץ, צריך להפעיל את התאים האפורים ולחדש. יש לשתף הרבה יותר ידע ביניהם, להקים פורומים משותפים ולנצל את הרשתות החברתיות כדי להציף את הבעיה ובכלל, ליצור לחץ על החברות היצרניות. ההנחה היא שכאשר כל הידע הזה יהפוך לחוכמת המונים לא יעברו ימים רבים והיא תחלחל את מעבדות הפיתוח של ענקיות התוכנה. או אז, אולי נזכה למשב רוח רענן, משהו שלא שמענו ולא ראינו עד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים