עובדי הקבלן של הוט מאיימים: בעוד שבועיים נשוב להשבית את המערך הטכני

העובדים הכריזו על סכסוך עבודה באמצעות ארגון כוח לעובדים לאחר שלטענתם, בעקבות המעבר הכפוי שלהם מהוט לחברת הקבלן ת.א.ט הופחת שכרם ב-30% והוא קרוב כיום לשכר המינימום ● ת.א.ט בתגובה: "ארגון כוח לעובדים מנסה, לצרכיו, להוביל סכסוך שכלל לא קיים, תוך שימוש ציני דווקא בעובדים"

30/09/2013 11:30

שוב איומים להשבתת המערך הטכני של הוט (HOT): חודש לאחר שהחברה הודיעה, כי הסתיימו בה השביתות, עובדי קבלן שלה מאיימים לשוב ולעשות זאת. מדובר בעובדי חברת ת.א.ט, שאליה הועברו הטכנאים שפוטרו מהוט. הם התאגדו באחרונה בארגון כוח לעובדים, שמאגד גם את עובדי הוט, והכריזו על סכסוך עבודה, מה שאומר שהם יוכלו להשבית את המערך בעוד כשבועיים.

לטענת העובדים, בעקבות המעבר שלהם לחברת הקבלן הופחת שכרם ב-30% וכיום הוא קרוב לשכר המינימום. עוד הם טוענים, כי זכויות סוציאליות שלהם נפגעו, בהן הפנסיה, שמועברת להם בחלקה בלבד. העובדים גם ממורמרים על כך שהשכר שלהם ב-ת.א.ט הוא לפי קריאות ולא לפי שעות, מה שמכריח אותם לעבוד ללא הפסקה. מספר הקריאות הממוצע לטכנאי ביום עומד על 16.

יניב בר אילן, נציג ארגון כוח לעובדים, ציין שתנאי העבודה הללו נובעים בין היתר ממחסור בטכנאים ב-ת.א.ט, מאחר שבעוד שהמערך הטכני של הוט כלל לפני המעבר יותר מ-300 עובדים, מספר העובדים ב-ת.א.ט עומד על 220 בלבד, ואלה מבצעים לא רק עבודות טכניות. הוא הוסיף שהפער נובע מכך שעובדים רבים העדיפו שלא לעבור ל-ת.א.ט, בגלל תנאי העבודה בחברה.

"המסר שלנו מאוד ברור", אמר. "המאבק שלנו לא נגמר ברגע שהעובדים עברו לחברת קבלן. הוא ימשיך גם תחת המעטפת של ת.א.ט. היינו רוצים שעובדי הוט ימשיכו להיות מועסקים על ידי החברה עצמה, כי זה המצב הטבעי והנכון, אבל מאחר שזה לא מה שקורה, אנחנו רוצים לדאוג לתנאי העסקה הטובים ביותר לעובדי ת.א.ט ולעגן אותם בהסכם קיבוצי". במקביל לשביתה הצפויה, בכוונת הארגון לפנות לבית הדין לעבודה על מנת לקבל הכרה בו כנציגות העובדים.

עו"ד אוריאל בובלי מסר בתגובה מטעם ת.א.ט, כי "כוח לעובדים הוא לא ארגון יציג של עובדי החברה, כי הוא לא עומד בקריטריונים בסיסיים מהותיים שנדרשים לכך. הארגון טרם השיג חתימות הצטרפות משליש מעובדי החברה. בנוסף, קיים כאן ניסיון פסול לעשות שימוש בחתימות עובדים שהצטרפו לארגון עוד לפני שהועסקו על ידי ת.א.ט. למעשה, יותר מחצי מהחתימות לא נחתמו על ידי עובדי ת.א.ט, בניגוד לכללים הנדרשים. כמו כן, לא זו בלבד ש-ת.א.ט לא נוקטת כל עמדה בנוגע להליך ההצטרפות לכוח לעובדים, אלא שהגיעו אליה תלונות של עובדים, כי הוטעו על ידי הארגון. הם נדרשו לחתום על טפסים שנחזו כטפסי ביטול הצטרפות לארגון עובדים אחר, בעוד שבמקביל החתימו אותם ללא ידיעתם על טפסי הצטרפות לכוח לעובדים – עובדה שנודעה להם בדיעבד".

"אנחנו גם דוחים את הטענות בנוגע לתנאי ההעסקה", הוסיף. "מדובר בתנאים טובים ואף מעבר לרף השכר שחלקם היו רגילים לקבל". הוא ציין, כי "כחברה עסקית, העובדים נדרשים ליתן תפוקת עבודה ממוצעת סבירה ואין בכל כל פסול".

לדברי עו"ד בובלי, "העובדים ב-ת.א.ט יכולים להיות בקשר ישיר עם הנהלת החברה, ללא צורך בצד שלישי. ארגון כוח לעובדים מנסה, לצרכיו, להוביל סכסוך שכלל לא קיים ולערב את ת.א.ט בסכסוך לא לה, תוך שימוש ציני דווקא בעובדים שלכאורה הוא אמור להגן עליהם. לא ייתכן שארגון לא יעמוד בתנאים מהותיים ובסיסיים כדי להיחשב כנציג באופן כל כך קיצוני ויודיע על סכסוך עבודה כאמצעי לחץ, מבלי שאין כלל בידו כל הסמכה לכך".

לעומת זאת, בכוח לעובדים טוענים שלפני כשבועיים הם העבירו להנהלת ת.א.ט טפסים של יותר מ-50% מעובדי החברה המיוצגים בארגון והחברה מתכחשת לנציגות, כפי שעשתה בשעתה הוט. כמו כן, על פי כוח לעובדים, ת.א.ט מתנכלת לעובדים ומפעילה עליהם לחץ לחתום על טפסי ויתור על החברות בארגון.

בסוף אוגוסט הפגינו עשרות מטכנאי הוט מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה לשר התקשורת, גלעד ארדן, להתערב במשבר המתמשך בין העובדים לחברה "ולרסן את הנהלת הוט, שפוגעת בעובדים ובציבור הלקוחות". בתחילת אותו חודש החריפו טכנאי הוט את מאבקם נגד כוונת החברה להעביר את הפעילות למיקור-חוץ ופצחו בשביתה כוללת, ללא הגבלת זמן. בד בבד עם הפגנת הטכנאים, הוט הודיעה ללקוחותיה, כי היא "השלימה את מהלך העברת מערך טכנאי השירות לחברות המתמחות (חברות הקבלן – נ"ר)" וכי "עיקרי המהלך נועדו ליצור מעגל טיפול בלקוח מקצה לקצה על ידי חברות מתמחות, שמזה מספר שנים הן שותפות עסקיות שלנו".

שאלת היציגות של עובדי טרם הוכרעה ודיון נוסף בנושא בבית הדין לעבודה קבוע ל-13 באוקטובר. למרות זאת, הוט זכתה לגיבוי מסוים מבית הדין, שהתיר לה להעביר את העובדים לחברות חיצוניות. בעקבות זאת, פוטרו טכנאי החברה בהליכים מהירים ורבים מהם עברו לעבוד ב-ת.א.ט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים