iPhone 5S: שונה אבל פחות

אפל יצרה ציפייה להרים וגבעות עם השקת מכשיר הדגל החדש, אבל בסופו של דבר, מדובר ב-iPhone 5 קצת משודרג ● כל החיבורים נותרו במקומם, המסך לא שונה והחידוש העיקרי נעוץ במערכת ההפעלה ולא בחומרה ● אם יש לכם iPhone 5, בכלל לא כדאי לשדרג

אם במקרה הייתם בכוכב אחר והחללית שהטיסה אתכם בחזרה לכדור הארץ נחתה רק בימים האחרונים, לא הייתם עדים לפסטיבל ההשקה של מכשירי ה-iPhone החדשים. אם היה נופל לידיכם במקרה שכזה ה-iPhone 5S, יכול מאוד להיות שלא הייתם יודעים כלל שמדובר במכשיר חדש. לפחות לא במבט ראשון, שמתבסס על החיצוניות שלו. ייתכן שהייתם חושבים שאפל (Apple) החליטה להשתעשע ולהוציא את ה-iPhone 5 במהדרות אספנים. לא רוצים שחור או לבן? יש גם אפור, כסף וזהב. שהרי מכל בחינה אחרת, להוציא צורת כפתור הבית, המעוגל קצת יותר, זה נראה אותו טלפון.

כל החיבורים נותרו במקומם, ללא שינוי: כפתור הכיבוי וההדלקה ממוקם בחלק העליון של המכשיר, חיבור ה-Lightning נמצא למטה ולצידו זוג הרמקולים ויציאת האוזניות. בדופן השמאלית עדיין מוצאים את כפתורי השליטה בעוצמת השמע ואת כפתור ההשתקה או ביטול סיבוב התצוגה. חריץ ה-SIM ממוקם בדיוק באותו המקום, בצד הימני של המכשיר.

אפילו המסך של ה-iPhone 5S לא שינה את גודלו, 4 אינץ', ולא את הרזולוציה שלו, 1,136×640 פיקסלים הייחודית והמרשימה, לעומת הגרסה הקודמת. מי שקיווה שאפל תציע במכשיר החדש התקדמות בגודל המסך אל עבר הממוצע של השוק, שמתקרב ל-5 אינץ', אם לא כבר עבר אותו, יתאכזב.

ובכל זאת, יש כמה שינויים
נכון, יש ב-iPhone 5S כמה וכמה שינויים, אבל כדי לגלות אותם צריך להסתכל בפעם השנייה על כפתור הבית העגול, שהחליף את הכפתור המרובע הישן והוותיק, שליווה את מכשירי ה-iPhone מהיום הגעתם לשוק.

שינוי נוסף הוא חיישן טביעות האצבע TouchID, שממוקם מתחת לכפתור הבית. הוא מאפשר לזהות את המשתמש בצורה מאובטחת. החיישן החדש משמש לצורך פתיחת המכשיר בעת שהוא נעול, במקום להקיש קוד, אבל גם כדי לרכוש מוצרים ב-AppStore וב-iTunes. ייתכן שיתווספו לו שימושים בהמשך.

בליבו של ה-iPhone 5S פועם מעבד חדש, A7. לפי אפל, הוא מספק עד פי שניים ביצועים לעומת קודמו ועובד ב-64 סיביות מול ה-32 של קודמו. התמיכה ב-64 סיביות אמורה לבוא לידי ביטוי בהמשך, כשיותר ויותר אפליקציות יעברו את ההסבה המתאימה. בינתיים, עבור רוב המשתמשים זה לא משנה הרבה. לצד ה-A7 יש במכשיר מעבד נוסף – M7, שאחראי לעיבוד המידע המגיע מחיישני המכשיר, כמו חיישן התאוצה, המצפן והג'ירוסקופ. כך הוא מוריד עומסים מהמעבד הראשי ועוזר לחיי הסוללה – לפחות על הנייר.

פתיחה מהירה יותר
יתרון בולט נוסף של ה-iPhone 5S הוא שלוקח למכשיר ולאפליקציות פחות זמן להיפתח. עם זאת, קשה לומר שמדובר בשיפור הביצועים המדהים לו טוענת אפל.

המצלמה האחורית של המכשיר אמנם נותרה בגודל של 8 מגה-פיקסלים, אבל אפל הוסיפה בה שינוי מעניין מאוד: מעבר לעדשה איכותית יותר (F2.2), המבזק לצד המצלמה מורכב משתי נוריות לד, "קרה" ו-"חמה". השילוב של שתיהן בצילום מספק תמונה מיטבית גם בתנאי תאורה לא אופטימליים. כמו כן, הוסיפה אפל אפשרות לבצע צילום "מתפרץ" – צילום מהיר של תמונות, בקצב של 10 לשנייה. ה-iPhone 5S אף מאפשר לצלם סרטוני וידיאו בהילוך איטי, בקצב של עד 120 פריימים לשנייה ובאיכות של 720p. בחינה של התמונות מראה שיש שיפור מסוים בתוצאה הסופית, כולל בחדות ובצבעים.

השינוי הבולט ביותר: iOS 7
שבוע לאחר ההשקה של ה-iPhone 5S ואחיו הזול, ה-iPhone 5C, הוציאה אפל את מערכת ההפעלה החדשה, iOS 7, שמתאימה בצורה האופטימלית למכשירים החדשים. למעשה, מדובר בשינוי המשמעותי ביותר ב-iPhone 5S. מעבר לעיצוב המודרני, הנקי והשטוח של המערכת, מציעה הגרסה החדשה של iOS לא מעט שיפורים. אחד מהם הוא מרכז בקרה שנפתח בגרירת אצבע מקצה המסך התחתון כלפי מעלה ומאפשר להגדיר בקלות הגדרות שונות, משליטה ב-Wi-Fi ועד קביעת בהירות המסך והפעלת נגן המוזיקה. משתמשי אנדרואיד (Android) מכירים זאת היטב, אבל ב-iOS זה חידוש משמעותי.

רענון נוסף שמגיע עם ה-iOS 7 הוא במרכז ההתראות, שכעת מציג מידע רב יותר במקום אחד, כולל נתונים שמגיעים ישירות מלוח השנה, וכן מזג אוויר, מידע על ערכי מניות ועוד. ניתן לציין גם את הטיפול הטוב יותר בריבוי המשימות ואת הקלות הרבה בה ניתן לעבור בין משימות פתוחות, בזכות תצוגה מקדימה שמראה את האפליקציות הפתוחות בדיוק כמו שהמשתמש עזב אותן. גם כאן, לא מדובר במשהו חדש עבור משתמשי אנדרואיד ואפל רק הדביקה בכך את גוגל (Google).

אולם, מכיוון שה-iOS 7 זמינה גם למשתמשי iPhone 5 ואף iPhone 4S, הפער בין המכשירים הללו לבין ה-5S לא משמעותי, לפחות לא במידה שצריכה לגרום לכם להכניס את היד לכיס כדי להחליף את ה-5 ב-5S. ממש לא. עם זאת, אם יש לכם iPhone מגרסה מוקדמת יותר, ייתכן שזהו הזמן לבצע את הצעד הבא ולעבור למכשיר החדש.

אם אתם מחליטים לשדרג, דעו שה-iPhone 5S מעיד על החשיבה החדשה של אפל ושונה בעיקר בצורת ההגשה והעיצוב. אל תצפו לשיפור פורץ דרך מבחינת ביצועים, אלא להתקדמות מסוימת בלבד. יש אמנם מספר חידושים מעניינים, אבל רובם קשורים, לפחות עבור רוב המשתמשים של המכשיר, דווקא למערכת ההפעלה יותר מאשר לחומרה.

ה-iPhone 5S עדיין לא הושק בישראל באופן רשמי ואמור להגיע לארץ בסוף השנה. עם זאת, אפשר כבר למצוא אותו בחנויות פרטיות. קיבלתי את המכשיר לבדיקה מ-iStore, שם הוא נמכר במחיר של החל מ-4,799 שקלים לגרסת 16 ג’יגה-בייט, 5,299 שקלים ח לגרסת 32 ג’יגה-בייט ו-5,799 שקלים לגרסת 64 ג’יגה-בייט.

ציון: 78

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים