30% מהיישומים הפופולריים ביותר ל-iPad אינם זמינים לאנדרואיד

ההבדל בין מערכות ההפעלה של אפל וגוגל בשוק הטאבלטים מוסיף להיות משמעותי ומסתכם בפער של מאות אלפי יישומים בין App Store ל-Google Play - כך עולה מבדיקה של חברת השווקים קאנליס ● "יצירת יישומים באיכות גבוהה עבור טאבלטים מבוססי אנדרואיד אינה בעדיפות עליונה בקרב המפתחים", מסר אנליסט בחברה

אנדרואיד (Android) היא מערכת ההפעלה השולטת בתחום הטלפונים החכמים, אולם בתחום הטאבלטים המצב שונה. כאן, ה-iPad של אפל (Apple) עדיין נחשב לטאבלט המוביל בתחום וככזה הוא מושך אליו הרבה יותר כותבי יישומים המיועדים לשימוש בו, לעומת הטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה של היריבה המרה גוגל (Google).

לפי בדיקה שערכה חברת השווקים קאנליס (Canalys), הפער ביישומים המיועדים לטאבלטים של שתי מערכות ההפעלה גדול מאוד. היא מצאה שכמעט מחצית מבין 50 יישומי ה-iPad המובילים, בחינם או בתשלום, אינם זמינים בטאבלטים מבוססי אנדרואיד או אינם ממוטבים לשימוש בהם; 30% אינם זמינים בכלל ו-18% לא עברו מיטוב.

"במילים אחרות, נכון להיום יצירת יישומים באיכות גבוהה עבור טאבלטים מבוססי אנדרואיד אינה נמצאת בעדיפות עליונה עבור הרבה מאוד מפתחים", אמר טים שפרד, אנליסט בכיר בקאנליס. "העובדה יש יותר מ-375 אלף יישומים בחנות היישומים של אפל שמתכוננים מתוך מחשבה על משתמשי ה-iPad, לעומת כמה עשרות אלפים בלבד שזמינים בחנות היישומים של גוגל, רק מדגישה את עניין זה".

עם זאת, בקאנליס מצפים לשינוי. זאת מכיוון שלטענתם בסיס המשתמשים בטאבלטים מבוססי אנדרואיד הולך וגדל במהירות. כמו כן היא מעריכה שגוגל עצמה תצטרך לעשות יותר כדי לעודד מפתחים לספק יישומים מותאמי טאבלטים באיכות גבוהה – ובמהירות. בטווח הקצר, הם מעריכים, יש עם זאת סכנה שצעד כזה יוביל דווקא לגל של יישומים לא ממש מוצלחים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים