סרגון: ההפסד הנקי זינק ביותר מפי שניים

החברה הציגה זינוק של 110% בהפסד הנקי ברבעון השני של 2013 ושל 160% במחצית הראשונה שלה ● ההכנסות, לעומת זאת, ירדו בשיעורים פחותים בהרבה - 20% ברבעון ו-18% במחצית ● מרבית המכירות של החברה בוצעו באפריקה ובאמריקה הלטינית

סרגון סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם עליות תלולות ברווחיות. על פי התוצאות שפרסמה החברה היום (ב'), ההפסד הנקי שלה זינק במחצית הראשונה של 2013 ב-110.44% ל-21.66 מיליון דולרים לעומת 10.29 מיליון וברבעון השני שלה הוא צמח בשיעור ניכר יותר – של 159.13% – והגיע ל-7.52 מיליון דולרים בהשוואה ל-2.9 מיליון. הרווח הנקי הרבעוני למנייה זינק ב-150% ל-0.2 דולרים אל מול 0.08 דולרים.

לעומת זאת, הכנסותיה של סרגון רשמו ירידות בולטות בשתי התקופות המדווחות: במחצית הראשונה הן צנחו ב-18.41% ל-180.18 מיליון דולרים לעומת 222.72 מיליון וברבעון השני הן צללו ב-20.05% ועמדו על 90.08 מיליון דולרים בהשוואה ל-112.67 מיליון.

ההוצאות הכלליות ברבעון השני צומצמו ב-17.59% ועמדו על 94.7 מיליון דולרים בהשוואה ל-114.77 מיליון. העובדה שהירידה בהוצאות הייתה קטנה מהירידה בהכנסות הביאה לזינוק ברווח הנקי של החברה.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח הגולמי החצי שנתי פחת ב-18.51% ועמד על 56 מיליון דולרים אל מול 68.72 מיליון. ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-19.82% ל-61.55 מיליון דולרים לעומת 76.76 מיליון, הרווח הגולמי צנח ב-20.6% ל-28.54 מיליון דולרים בהשוואה ל-35.91 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 31.69% אל מול 31.87%.

יחד עם ההפסד הנקי, גם ההפסד התפעולי של סרגון רשם עליות בולטות – הן במחצית הראשונה והן ברבעון השני של השנה. בששת החודשים הראשונים של 2013 הוא זינק ב-60.39% ל-13.31 מיליון דולרים לעומת 8.3 מיליון. ברבעון השני הוא צמח ב-119.45% ועמד על 4.62 מיליון דולרים בהשוואה ל-2.1 מיליון, לאחר שההוצאות התפעוליות קטנו במהלכו ב-12.79% ל-33.15 מיליון דולרים אל מול 38.02 מיליון.

לדברי עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון, "אנחנו מתחילים לראות שיפור בסביבה העסקית שלנו ומעודדים בעיקר מהחדירה המואצת שלנו ללקוחות בינלאומיים גדולים, בייחוד באמריקה הלטינית ובאפריקה". ואמנם, מרבית המכירות של החברה ברבעון השני היו בשני אזורים אלה: 34% מהן בוצעו באפריקה ו-28% – באמריקה הלטינית. 17% מהמכירות בוצעו באירופה, 11% באסיה-פסיפיק, 7% בצפון אמריקה ו-3% בהודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים