דיווחים: נט-אפ מועמדת לרכישה לאחר שנכשלה בעסקת דטה דומיין

בין החברות שמוזכרות כרוכשות פוטנציאליות של נט-אפ: יבמ, סיסקו, דל ו-HP ● אנליסטים העריכו, כי אם נט-אפ אמנם תירכש, בסופו של דבר, תשלם בעבורה החברה הרוכשת כ-8-10 מיליארד דולרים

לאחר שנכשלה במאבק מול EMC לרכישת דטה דומיין, נט-אפ עצמה מועמדת לרכישה – כך העריכו אנליסטים בסוף השבוע. לדבריהם, החברה המתאימה ביותר לרכוש את נט-אפ היא יבמ, כחלק ממאבקה מול EMC בתחום האחסון, אף על פי שעשויות להתעניין בנט-אפ חברות נוספות – סיסקו, דל ו-HP. גורם בנקאי בכיר בארצות הברית המעורה בפרטי מיזוגים ורכישות בתחום ה-IT במדינה העריך, כי אם נט-אפ אמנם תירכש, בסופו של דבר, תשלם בעבורה החברה הרוכשת כ-8-10 מיליארד דולרים.

האנליסטים הסבירו, כי כבר כיום, נט-אפ היא שותפה עסקית של יבמ, ורכישתה על ידי הענק הכחול תמנע ממנה מלערוך שיתופי פעולה עם חברות אחרות. לדבריהם, ליבמ יש עניין בעולם החומרה. כזכור, דובר בעבר על כך שיבמ תרכוש את סאן היא במיליארדי דולרים – רכישה שלבסוף בוצעה על ידי אורקל.

אם HP, המדורגת שלישית בעולם האחסון, תרכוש את נט-אפ – היא תוכל להרחיב את היצע המוצרים שלה ולהעמיק את המאבק שלה ב-EMC. החברה אף שכרה באפריל האחרון את שירותיו של דייב דונאטלי, לשעבר בכיר ב-EMC. דל מחפשת בימים אלה כיצד להתרחב לעולמות שלא בתחום המיחשוב האישי. אם היא תרכוש את נט-אפ, נראה, כי דל תפסיק להפיץ את מוצרי EMC – מה שהיא עושה כיום. החברה אף צירפה לשורותיה לאחרונה את דיוויד ג'ונסון, ששימש מנהל תחום מיזוגים ורכישות ביבמ, והאנליסטים צופים שהיא תעשה שימוש ביכולותיו בתחום.

נט-אפ הפסידה בשבוע שעבר ל-EMC בקרב על רכישתה של דטה דומיין. זאת, לאחר שהצעתה של נט-אפ הייתה נמוכה מזו של EMC. בעוד נט-אפ הציעה תמורת דטה דומיין 1.9 מיליארד דולרים, עמדה הצעתה של EMC על 2.1 מיליארד דולרים. החברה תשלם את כל הסכום במזומן. הפרשנים ציינו, כי בשל המצב שבו נמצאת נט-אפ, היא עשויה להתחרות בצורה אגרסיבית בחברות קטנות הפועלות בתחומים הקרובים לפעילות של דטה דומיין, ולפגוע בהן. כך, הזכירו האנליסטים את קומוולט, פלקון סטור וספטון.

מחזור המכירות של נט-אפ צפוי לצמוח השנה ב-2%, ולעמוד על 3.5 מיליארד דולרים. היא רצתה לרכוש את דטה דומיין על מנת להרחיב את היצע המוצרים שלה בעולם האחסון. "רוכשים פוטנציאליים של נט-אפ יעשו לעצמם אותו דבר שנט-אפ התכוונה לעשות עם רכישת דטה דומיין, רק בהיבט רחב יותר. כעת זהו התיזמון המושלם לרכוש את נט-אפ", אמר לרויטרס ג'ו מרטינס, מנכ"ל חברת המחקר דטה מוביליטי גרופ, העוסקת בעולם האחסון. "רכישה שכזו עשויה להניב יתרונות לרוכשת בסביבה כלכלית כמו שאנו חווים כיום". ביל צ'וי, אנליסט בג'פריז, אמר כי "ההפסד של נט-אפ ברכישת טכנולוגיה אסטרטגית עבורה – הופך אותה לאידיאלית לרכישה".

דן וורמנהובן, יושב ראש ומנכ"ל נט-אפ, אמר שלאחר ההפסד בקרב על דטה דומיין, החברה חוזרת לעבוד כרגיל: "אנחנו בטוחים בתכנית האסטרטגית שלנו, בהזדמנויות שיש בשוק ובכוח התחרות שלנו". דובר מטעם נט-אט סירב להגיב לשאלה האם החברה מהווה מטרה לרכישה. דוברי החברות שמוזכרות כמועמדות לרכוש את נט-אפ סירבו להגיב לפרשנות האנליסטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים