מחקר: שיחה בטלפון הסלולרי בעת נהיגה לא מגבירה את הסיכון לתאונה

"השימוש בטלפון סלולרי בעת נהיגה יכול להפריע, אך לא מגביר את הסיכון להתנגשויות במקרים שבדקנו", אמר אחד החוקרים ● לדבריו, "ייתכן שנהגים מפצים על ההפרעה בנהיגה בשל השימוש בטלפון הסלולרי בכך שהם מחליטים להמשיך את השיחה מאוחר יותר, או שהם נוהגים בזהירות יתר במהלך השיחה"

דיבור בטלפון סלולרי בעת נהיגה לא מגביר את הסיכון לתאונה – כך קובע מחקר חדש, שבחן את התאונות שהתרחשו בארצות הברית במהלך השנים 2002-2005 ואת הקשר שלהן לשיחות סלולריות.

"השימוש בטלפון סלולרי בעת נהיגה יכול להפריע, אך הוא לא מגביר את הסיכון להתנגשויות במקרים שבדקנו", אמר סאורה בהארגאווה, פרופסור באוניברסיטת קרנגי מלון בפיטסבורג שבארצות הברית ואחד משני החוקרים שביצעו את המחקר. עמיתו למחקר היה ויקראם פאתאניה, חבר בבית הספר לכלכלה ומדעים מדיניים בלונדון.

החוקרים בדקו תבניות שימוש בטלפון הסלולרי ומצאו שחל גידול של 7% בשימוש בטלפון הסלולרי בדרכים בשעות שלאחר תשע בערב בימי חול, מאחר שמרבית המפעילות הציעו את השימוש בשעות אלה בחינם. החוקרים אף השוו את שיעורי ההתנגשויות לפני ואחרי תשע בערב. הם בדקו כשמונה מיליון מקרים של התנגשויות בתשע מדינות בארצות הברית ואת כל מקרי ההתנגשויות הקשים ברחבי ארצות הברית.

החוקרים התמקדו רק בשיחות טלפון ולא בכתיבת הודעות או בגלישה באינטרנט במהלך הנהיגה. הם מצאו שההסתברות הגבוהה ביותר להתנגשות תוך שימוש בטלפון סלולרי משמעותית נמוכה יותר מזו שנמצאה בשני מחקרים שבוצעו ב-1997, שהשוו בין שימוש בטלפון סלולרי על ידי נהגים ובין נהיגה עם רמת אלכוהול שאינה חוקית.

בהארגאווה הסביר את תוצאות המחקר באומרו, כי ייתכן שנהגים מפצים על ההפרעה בנהיגה בשל השימוש בטלפון הסלולרי בכך שהם מחליטים להמשיך את השיחה מאוחר יותר, או שהם נוהגים בזהירות יתר במהלך השיחה.

החוקרים ציינו, כי מחקרים רבים שעסקו בשימוש בטלפון סלולרי בעת נהיגה התמקדו בהסחת דעת, והם בוצעו בתנאי מעבדה – ולא עשו שימוש בנתונים מהעולם האמיתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים