ראשי צוות ה-IT של המכביה: "קריטיות המיחשוב באירועי המכביה ה-18 – הגדולה ביותר אי פעם"

כך אומרים אורן בחרי ואבי אברהם מחברת דור טכנולוגיות, המתפעלת זו הפעם השניה ברציפות את מערך המיחשוב של משחקי המכביה ● 8,000 משתתפים, מאות שרתים, עשרות קווי תקשורת ● "שם המשחק הוא הערכות נכונה, שליטה ובקרה וניהול קפדני", אומרים בחרי ואברהם, העומדים בראש צוות IT של 100 איש, עם תקציב תפעולי של חמישה מיליון שקלים

"ניהול המכביה ה-18 מבוסס כולו על מערכות מיחשוב ו-IT, לרבות דיווחים, ניתוחים של תוצאות התחרויות בזמן אמת ובכל רגע נתון באינטרנט, מערכות תקשורת וניידים הנשלטים ממוקד אחד מרכזי. שם המשחק הוא אינטגרציה בין כל הפעילויות והמערכות התומכות ושו"ב מרכזי המטפל בכל אירוע בזמן אמת, עם אפס תקלות". דברים אלו אומרים אורן בחרי – מנכ"ל משותף בחברת דור טכנולוגיות, ואבי אברהם – מנהל חטיבת פרויקטים אסטרטגיים בחברה, שעומדים בראש מערך ה-IT שמתפעל את אירועי המכביה ה-18, שיפתחו רשמית ביום ב' הקרוב.

אילו אתגרים עמדו בפניכם בהכנות לקראת המכביה?
"דור טכנולוגיות מנהלת את מערך ה-IT של המכביה זו הפעם השניה ברציפות, על גבי אפליקציה ייעודית שפותחה על ידנו לפני ארבע שנים, ועודכנה בשנה האחרונה כחלק מההכנות למכביה הנוכחית. העובדה שלא היה צריך להמציא הכל מחדש, חסכה הרבה מאוד כסף. המערכות תומכות בכל הפעולות המגוונות של המכביה, כמו למשל הרישום, שנעשה ברובו דרך האתר ובעזרת מערכת CRM ייעודית, שמנהלת את כל ההזמנות והשיבוצים לבתי המלון והאירועים. מדובר בסדר גודל של 8,000 משתתפים, בנוסף לבני משפחה ומלווים. זהו מספר שיא של כל הזמנים. אותם משתתפים מפוזרים ב-35 בתי מלון בכל רחבי הארץ, וצריכים להגיע לעשרות מתקני ספורט שונים בעזרת מערך היסעים מתוזמן ומנוהל מכפר המכביה.

מעבר לזה, מערכת המיחשוב אחראית לניהול המשחקים והתוצאות. הפעם הזמינות של המידע באינטרנט היא קריטית ביותר ואנשי מערכות המידע הקדישו לכך מאמצים רבים. התוצאות מדווחות בזמן אמת למוקדי שליטה, ובתוך שניות מועברות לרשת. בנוסף, צוותי המדיה של המכביה יעבירו שידורים חיים לאורך כל האירועים – עובדה שתביא לחשיפה בסדרי גודל שלא היתה כמותה ברמת ה-IT. מדובר כאן בדרישות נפחי איחסון ורוחבי פס אדירים".

מה תקציב המיחשוב שלכם?
"סך כל תקציב המכביה הוא 100 מיליון שקלים, כאשר מתוכו חמישה מיליון שקלים מוקצים למיחשוב ברמה התפעולית, לא כולל שכרם של 100 עובדי המיחשוב שמועסקים כאן – עשרה מהם צוות מקצועי שלנו והשאר עובדים שנשכרו על ידי המכביה. בסך הכל גויסו לטובת אירועי המכביה כ-1,000 איש, מחציתם מתנדבים והשאר עובדים בשכר. תפקידנו לתת מענה לכל המשימות שלהם. אנחנו מפעילים כאן מאות שרתים ברמות שונות שתומכים במשתמשים בכל רחבי הארץ – 500 מתוכם נמצאים כאן, בכפר המכביה".

כיצד מתבצעת השליטה והבקרה?
"יש מספר מוקדים שפועלים מכאן ובכל אחד מהם תפרנו אפליקציות ייעודיות כדי לענות לצרכי המשתמשים. במוקדים מועסקים 30 איש, שעובדים 24 שעות ביממה לכל אורך המכביה. תפקידם הוא לתת מענה לכל שאלה – מהקטנה ועד הגדולה. לצורך העניין, בעזרת האמצעים שהעמדנו לרשות כל המשתמשים פה, אנחנו אמורים לדעת בכל רגע נתון היכן נמצא כל משתתף, באיזה בית מלון הו לן, מה התפריט שלו וכל פריט מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי. זה כמובן מחייב תכנון קפדני ביותר".

עם איזה חברות אתם משתפים פעולה?
"הספק העיקרי שמסייע לנו הוא 012-סמייל. אצלם אנו מאחסנים את השרתים ואת אמצעי הגיבוי והאיחסון – בחוות שרתים מיוחדות שלהם שהוקצו לצורך המכביה. זאת בנוסף למערך DRP חם, שעובד בו זמנית כאן ובמתקני 012. בכל מקרה של תקלה, חלילה, ההמשכיות היא מיידית. לא לקחנו שום סיכון, שכן הפעם – אפילו יותר מהפעם הקודמת – הקריטיות של מערכות המידע לתפעול המכביה גדולה ברמות שלא ניתן לתאר. האחריות עלינו היא כבדה מאוד.

כמו כן, יש לנו שת"פ עם מירס, המספקת לנו מערכי איכון בזמן אמת לאיתור אנשים, תשתיות וציוד תקשורת של 3com. כמובן שנקטנו גם בשורה של צעדי אבטחת מידע והגנה על הרשת. מסיבות ברורות, ניסיונות ההתקפה עלינו הם בלתי פוסקים ואנו מקווים שגם הפעם הם לא יצליחו לשבש את המשחקים".

אתם נשמעים רגועים ביחס לכובד המשקל המוטל עליכם.
"שנינו אנשי צבא לשעבר ויודעים שקשה באימונים, קל בקרב. העבודה הקשה נעשתה בשנה האחרונה. העבודה שלנו מסתיימת בעצם כאשר אירועי המכביה מתחילים, כי הכל הוכן מראש. גם אם תהינה תקלות, אנו ערוכים לתת מענה לכל דבר".

אריה סקופ – בין נושאי הדגל
פרופ' אריה סקופ, מייסד והמנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט ישראל, ויו"ר פרויקט "מחשב לכל ילד", יהיה בין קבוצת ותיקי המתנדבים שנבחרה על ידי מארגני המכביה ה-18 לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה של האירועים. סקופ נבחר כאות הוקרה על פעילותו רבת השנים למען הקהילה ובמיוחד בפרויקט "מחשב לכל ילד", שנועדה לצמצם את הפער הדיגטלי בישראל. לצידו של סקופ ישאו את דגל ישראל הלנה גלזר – יו"ר הנהלת ויצ"ו העולמית, פרופסור יוחנן ווזנר – ממייסדי עמותת על"ם למען ילדים בסיכון, ואשר גרינבאום – המשנה למנכ"ל כי"ל ומתנדב ותיק ביד שרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים