השגרירות באירלנד ברשתות החברתיות: "היטלר היה מרוצה מפעולות האו"ם נגד ישראל"

אנשי השגרירות פרסמו בחשבונות הרשמיים שלה בפייסבוק ובטוויטר ציטוט של פליט סודני לפיו העוינות של הארגון נגד מדינת היהודים הייתה משמחת את הצורר ● זו לא הפעם הראשונה בה השגרירות בדבלין מסתבכת ברשתות החברתיות: לפני חג המולד טענו אנשיה שישו ומריה היו נרצחים על ידי פלסטינים לו היו חיים היום, וחודש לפני כן הם שיתפו בפייסבוק תמונה עם שגיאת כתיב מביכה

שגרירות ישראל באירלנד שוב פרסמה הודעה שנויה במחלוקת ברשתות החברתיות: אחרי שהעלתה לפני חג המולד האחרון פוסט בו טענה שישו ומריה היו נרצחים על ידי פלסטינים, הפעם היא השתמשה בחשבונות הרשמיים שלה בלא אחר מאשר היטלר כדי לנגח את האו"ם על פעילותו נגד ישראל. בהודעה שפרסמה ציטטה השגרירות דברים שנשא סימון דנג, פליט מסודן, בוועידת זכויות האדם בדרבן ופורסמו באתר הדתי "לשון התורה" ב-2011. על פי השגרירות, "זה מ-2011 אבל תמיד רלוונטי".

אנשי השגרירות כללו בהודעה בפייסבוק (Facebook) את הדברים הבאים של דנג: "בכך שהאו"ם מגזים בתיאור הסבל הפלסטיני ובכך שהוא מאשים בזה את היהודים, האו"ם מוריד מאוד מערכו של הצער של אלה שכן סבלו". לדבריו, "האו"ם הפך לכלי נגד ישראל. במשך יותר מ-50 שנים, למעלה מ-82% מהישיבות הדחופות של מועצת הביטחון עסקו בגינויה של מדינה אחת – ישראל. היטלר לא יכול היה להיות מרוצה יותר".

דנג הוסיף, כי "העם שלי הורד מהכותרות הראשיות בגלל ההגזמה לגבי הסבל של הפלסטינים. מה שישראל עושה הוא חטא מערבי, אבל האמת היא שהחטא האמיתי קורה כשהמערב מתעלם מאתנו – הקורבנות של האפרטהייד הערבי/אסלאמי".

מאחר שמדובר בהודעה ארוכה, ניתן היה להביא בחשבון שהמשפט בו מוזכר היטלר הוכנס בטעות, שמישהו לא מחק אותו על אף שאמור היה. אולם נראה שלא כך הדבר, מאחר שהמשפט כלול גם בהודעה שפרסמה השגרירות בטוויטר – שם, כידוע, ההודעות הרבה יותר קצרות. הציוץ של השגרירות כלל את המילים: "זה מ-2011: האו"ם הפך לכלי נגד ישראל. היטלר לא יכול היה להיות מרוצה יותר", בתוספת לינק לדבריו של דנג.

בשירות הדיפלומטיה הישראלית. אדולף היטלרב-12 השעות הראשונות לאחר פרסומה זכתה ההודעה השנויה במחלוקת של השגרירות ל-12 לייקים ולשיתוף אחד בלבד. התגובות נחלקו בין הגולשים: חלקם כתבו שהם "מסכימים לחלוטין" לדברים, אולם אחרים פנו לאנשי השגרירות ואמרו: "יצאתם לגמרי מדעתכם". אחד הגולשים כתב בעברית: "וואו, כמה שאתם מפגרים".

לא מדובר בהודעה השנויה במחלוקת הראשונה של השגרירות שלנו בדבלין בחודשים האחרונים. בדצמבר, קצת לפני חג המולד, פרסמה השגרירות בחשבון הפייסבוק שלה הודעה בה נראו תמונותיהם של ישו ומריה ונכתב, כי "אם הם היו חיים כיום, הרי שכיהודים ללא הגנה שגרים בבית לחם הם היו נרצחים בלינץ' על ידי הפלסטינים". הכותרת של הפוסט הייתה "מחשבה לחג המולד". ההודעה גרמה לישראל מבוכה בינלאומית והביאה עליה ועל אנשי השגרירות ביקורת רבה, שאילצה אותם להתנצל.

הסתבכות נוספת בפייסבוק של אנשי השגרירות שלנו בדבלין אירעה חודש לפני כן, לאחר שהם שיתפו תמונה של אדם מוציא לשון ועושה אצבע משולשת, תחת הכותרת "Feck of Hammas" (הטעות במקור). בהמשך השרשור כתב איש השגרירות בתגובה לכותב אחר, כי "ישראל היא מדינה מאוד קטנה ולא ארץ מוסלמית". גם כאן, אגב, הייתה לו שגיאת כתיב, לאחר שכתב "Muslin".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים