הקרב על הכסף: דפדפן כרום מאיים על המקום השני של פיירפוקס בשוק הדפדפנים

נכון לסוף חודש יולי, פיירפוקס מחזיק בנתח שוק של 18.3% מכלל הדפדפנים למחשבים שולחניים - ירידה של 2.3% בתוך חודשיים, לעומת עלייה של דפדפן כרום, שמחזיק ב-17.8% מכלל השוק ● הגרסאות האחרונות של אינטרנט אקספלורר, על פי אנליסטים, חיזקו את מעמדו של הדפדפן במקום הראשון עם 56.6% מכלל המשתמשים

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

פיירפוקס (Firefox) איבד בחודשיים האחרונים נתח של 11% מהמשתמשים שלו. בכך גברו הסיכויים של כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) לעקוף החודש את הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla) ולהגיע למקום השני בשוק הדפדפנים – כך על פי נתונים שפרסמה Net Applications.

נכון לסוף חודש יולי, פיירפוקס מחזיק בנתח שוק של 18.3% מכלל הדפדפנים למחשבים שולחניים – ירידה של 2.3% בתוך חודשיים מכלל המשתמשים, או 11% ממשתמשי פיירפוקס. במקביל נותר נתח השוק של כרום על 17.8% – ללא שינוי (עלייה של 2% בהשוואה לחודש מאי).

הפער בין נתח השוק של שני הדפדפנים (0.5%) הוא הקטן ביותר מאז מאי 2012, הפעם האחרונה בה נדמה היה שהדפדפן של גוגל עומד לעקוף את פיירפוקס ולהגיע למקום השני בשוק הדפדפנים, אחרי אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft). למעשה, על פי הנתונים של Net Applications, אכן הצליח כרום במשך מספר שעות בחודש יוני 2012 לעקוף את פיירפוקס, אך בסוף החודש התברר כי הוא מפגר אחריו בכעשירית אחוז. מאז איבד כרום מנתח השוק שלו ופיגר אחרי פיירפוקס, שגם נתח השוק שלו הצטמצם בהדרגה.

בתוך כך, אינטרנט אקספלורר שב להתאושש בשנה האחרונה. נתח השוק שלו עומד כיום על 56.6% – עלייה של 4.7% בהשוואה לשפל שנרשם בדצמבר 2011. אנליסטים מייחסים את הקאמבק של IE לגרסאות החדשות – IE 9 ו-IE 10, שזכו לפופולריות רבה מאז השנים 2011 ו-2012, ולהצלחה של חלונות 7 (Windows 7) בה מותקנים הדפדפנים של מיקרוסופט.

אם תימשך המגמה שנרשמה בחודשיים האחרונים, יעקוף כרום את פיירפוקס עוד החודש. אולם, על פי המגמה של השנה האחרונה, יושלם המהפך רק בשנת 2014. יצוין, כי נתונים אלה מתייחסים למחשבים שולחניים בלבד. כך, אם לוקחים בחשבון גם מכשירים ניידים, הדפדפן של גוגל עקף כבר את זה של מוזילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים