משרד התקשורת קנס את סלקום ובזק בינלאומי במאות אלפי שקלים בגין הפרת הוראות סינון תכנים ברשת

סלקום נקנסה ב-300 אלף שקלים ובזק בינלאומי ב-170 אלף ● לפי משרד התקשורת, היה על החברות לפרסם לצרכנים את שירות סינון התכנים באינטרנט בחינם - והן לא עשו זאת כנדרש ● עמדת סלקום היא שהחברה נהגה כראוי ואף מעבר לדרישות החוק בכל הנוגע למתן שירות הסינון ללא תשלום ומתן המידע אודותיו. סלקום שוקלת עתה את צעדיה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת הטיל קנס כספי בהיקף מאות אלפי שקלים על סלקום ובזק בינלאומי. לפי המשרד, הקנס הוטל על החברות בעקבות הפרת הוראות המשרד בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים, ומקורם במדיניות האכיפה המחמירה שהנהיג שר התקשורת. על סלקום הוטל קנס כספי בסך 298,630 שקלים ועל בזק בינלאומי קנס בסכום של 168,440 שקלים.

ממשרד התקשורת נמסר, כי נקבעו הוראות לעניין חובתם של מפעילי סלולר, ושל ספקיות הגישה לאינטרנט, ליידע את לקוחותיהן בדבר הסכנות שבאתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט במגוון דרכים: משלוח עלוני מידע, פרסום המידע באתרי החברות, חיוב נציגי החברות למסירת המידע ועוד. כך למשל, נקבע שהחברות יציעו ללקוחות, שירות לסינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. השירות יוצע לצרכן ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום הנגבה בעד שירות הגישה לאינטרנט.

לפי המשרד, במסגרת פעולות הפיקוח שהוא ביצע, נמצא כי חברת סלקום חרגה מההוראות שנקבעו בחוק וברישיון, בין השאר בכך שלא שלחה ללקוחותיה עלון מידע מודפס בנושא זה, במועד ההתקשרות. עוד נמצא, כי חברת בזק בינלאומי לא שלחה עלון מידע ללקוחותיה והפרה את ההוראה המחייבת פרסום של שירות הסינון בחינם באתר האינטרנט של החברה. בשל כך, ובהתאם למדיניות השר ארדן והנחייתו ליישם משטר אפקטיבי של אכיפה, החליט משרד התקשורת להטיל קנס על החברות.

שר התקשורת גלעד ארדן, אמר בעקבות הקנסות כי "הסביבה האינטרנטית והרשתות החברתיות רוויות בתכנים פוגעניים שעלולים לפגוע בקטינים. אנו נדרשים לחנך להרגלי גלישה אחראיים". עוד הוסיף השר כי "חברות הסלולר וספקיות האינטרנט, מחויבות כיום להציע פתרונות לסינון תכנים, הניתנים ללא עלות ומונעים חשיפה לתכנים פוגעניים. אני קורא לציבור הרחב לעשות שימוש בשירותים אלה".

עמדת סלקום היא שהחברה נהגה כראוי ואף מעבר לדרישות החוק בכל הנוגע למתן שירות הסינון ללא תשלום ומתן המידע אודותיו. סלקום שוקלת עתה את צעדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים