ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, תגיע לביקור היסטורי בישראל בעוד שבועיים

ביקורה של רומטי הוא הראשון אי פעם של מנכ"ל הענק הכחול בארץ, מאז הוקם הסניף של יבמ בישראל ב-1949, והערכה היא כי ביקורה קשור להתעניינות החברה בפרויקט העברת אגף התיקשוב לנגב ● ב-2002 הובילה רומטי את רכישת חברת הייעוץ העסקי הגדולה PwC על ידי יבמ תמורת 3.5 מיליארד דולרים ושם הכירה את מי שמשמש כיום מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), תגיע במחצית אוגוסט לביקור ראשון והיסטורי בישראל. הידיעה בדבר הביקור פורסמה לראשונה באנשים ומחשבים בנובמבר 2012. יהיה זה הביקור הראשון אי פעם של מנכ"ל הענק הכחול בארץ, מאז הוקם הסניף של יבמ בישראל ב-1949.

גורמים בשוק העריכו, כי ביקורה של רומטי קשור להתעניינות של הענק הכחול במכרז להעברת אגף התיקשוב לנגב בפרויקט בהיקף 10 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט, יועברו דרומה יחידת לוט"ם של אגף התיקשוב ואופק – יחידת ה-IT של חיל האוויר, הפועלות כיום ממרכז הארץ.

סך ההשקעה בהקמת בסיסי צה"ל שיעברו לנגב בעשור הקרוב, עומד על 25 מיליארד שקלים. כלל הפרויקטים במסגרת מעבר צה"ל לנגב יביאו כ-30 אלף לובשי מדים דרומה, מתוכם כ-6,000 אנשי קבע. לצד קריית התיקשוב הטכנולוגית, מוקם פארק היי-טק אזרחי, המאכלס חברות כמו EMC, אלביט מערכות, ECI ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom).

מהלך הקמת קמפוס התיקשוב, כחלק ממעבר כולל של צה"ל לנגב, מעניין חברות בינלאומית בשל היקפי הפרויקט, וכן לאור העובדה שתיקצוב הפרויקט הוא חיצוני לתקציב המדינה ואינו משופע מקיצוץ או גירעון תקציבי ובשל שיטת ההתקשרות עם הזכיין – באמצעות מכרזי PPP, לפיהם הזכיין מקים עם הון פרטי את המתקן והמדינה משלמת דמי תפעול במשך 25 שנה. מסיבה זו, יבמ, כמו גם HP ,EMC, אקסנצ'ר (Accenture) וענקיות IT אחרות, מוצאות בפרויקטי הענק של המעבר לנגב עניין והזדמנות.

רומטי, המשמשת גם כנשיאת החברה, היא האישה הראשונה שעומדת בראש יבמ. היא החלה לעבוד ביבמ ב-1981 כמהנדסת מערכות בסניף דטרויט ועשור לאחר מכן עברה לקבוצת הייעוץ שלה. לפני מינויה למנכ"לית הייתה רומטי סגנית נשיא בכירה ומנהלת קבוצת המכירות, השיווק והאסטרטגיה של יבמ. במשך שבע שנים רצופות היא נכללה ברשימת "50 הנשים החזקות ביותר בעולם העסקים" של המגזין פורצ'ן (Fortune). ברשימה של 2011 דורגה רומטי במקום השביעי.

ב-2002 הובילה רומטי את רכישת חברת הייעוץ העסקי הגדולה PwC על ידי יבמ תמורת 3.5 מיליארד דולרים ושם הכירה את מי שמשמש כיום מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן. מאז נותרו השניים בקשר עסקי וחברי. קפלן, המשמש בתפקיד מנכ"ל יבמ ישראל מזה כחצי שנה, היה טרם עלייתו ארצה סגן נשיא ביבמ העולמית.

לענק הכחול מעבדת מחקר שנוסדה ב-1972 ושוכנת בקמפוס אוניברסיטת חיפה. מדובר במעבדה הגדולה בעולם של יבמ, למעט זו שבארצות הברית, מתוך 12 מעבדות מחקר בעולם.

במרוצת השנים רכשה יבמ 11 חברות טכנולוגיה ישראליות, או כאלה שבסיס פעולתן בישראל, ביניהן XIV, דיליג'נט (Diligent), וורקלייט (Worklight), סטורווייז (Srorwize), ווטשפייר (Watchfire) ופיילס-איקס (FilesX). במקביל, הקימה יבמ יחידה ייחודית לישראל, GTU (ר"ת Global Technology Unit), שמטרתה קידום שיתוף הפעולה בין חברות ההיי-טק הישראליות ליבמ העולמית. הפעילות המשותפת הובילה להצלחות רבות. מספר עובדי החברה בישראל גדל אף הוא משמעותית במהלך השנים והגיע ליותר מ-2,000.

מיבמ ישראל נמסר, כי "איננו דנים בלוחות הזמנים העסקיים של ההנהלה הבכירה של יבמ העולמית".

שיאני המבקרים בישראל
נראה כי יבמ האחרונה בין ענקיות ה-IT שהמנכ"ל שלה טרם ביקר בישראל. פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel) עד לא מכבר, עשה זאת בסוף 2012. זה היה ביקורו השלישי בישראל. אותה עת ביקר בישראל סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), בפעם הרביעית. מייסד ויו"ר הענקית מרדמונד, ביל גייטס, ביקר אף הוא בארץ, ב-2006.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle) והיהודי העשיר בארצות הברית, עם הון אישי של 41 מיליארד דולרים, הגיע ארצה ב-2007. הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, ביקרה בארץ פעמים רבות במסגרת תפקידה. ביקרו בישראל גם מנהלים בכירים ב-HP, בהם מארק הארד, שביקר בארץ בעשור הקודם, כששימש מנכ"ל HP, וליאו אפותקר, אף הוא מנכ"ל לשעבר של החברה, שהגיע לישראל במסגרת תפקידו ובהיותו צעיר אף למד בארץ.

מנהלי IT בכירים נוספים שביקרו בישראל הם מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל (Dell). מנכ"ל ענקית המיחשוב, יהודי אף הוא, הגיע ארצה ב-2009 לרגל חגיגת העשור להקמת הסניף הישראלי של החברה. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, ביקר בארץ בדצמבר 2011.

ארט קוביילו, נשיא ויו"ר RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, סיפר על עצמו בהקשר זה: "אני בא לישראל בכל שנה בין פעמיים לארבע פעמים. יש לנו פה בסיס לקוחות איתן, כמו גם מרכז מו"פ המבוסס על הרכישה שביצענו של סאיוטה (Cyota) ב-2005".

שיאן הביקורים בארץ בין בכירי ספקיות ה-IT הוא פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית, שהעיד על עצמו: "מכיר את ישראל היטב, בין השאר בשל עבר של שלושה עשורים באינטל". גלסינגר ביקר בארץ לא פחות מ-54 פעמים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    היא באה "לכבות את האור" אחרי פיטורים מאסיבים בימב ישראל. קפלן אחרי שנה וחצי בתפקיד מביא תוצאות שליליות ופרט לפיטורים ש"מכניסים לו כסף" לא עושה תכלס עבודה אז כנראה שאם כל החברות המקסימה ,היא באה לתת לו על הראש .יותר מידי מנהלים ופחות מידי עובדים. ארגון מגוחך. טוב שפרשתי או שעזרו לי לפרוש לחברה טובה יותר שבאמת דואגת לעובדיה .

אירועים קרובים