המחיר של אפל: דו"ח חדש חושף תנאי העסקה מחפירים של עובדי ספקית סינית

פעולות כפייה, העסקת קטינים, משמרות ארוכות, עבודה בעמידה והלנת שכר – אלו הן רק חלק מהטענות העולות בתחקיר של ארגון זכויות עובדים אמריקני, שבדק את התנאים במפעלי פגאטרון ● אפל בתגובה: "טענות חדשות עבורנו, נחקור אותן ביסודיות"

פגאטרון (Pegatron), שהשיגה באחרונה חוזי עבודה נוספים עם אפל (Apple), כבר עומדת במרכזו של דו"ח חמור, שמצא ליקויים רבים בהתנהלותה מול 70 אלף עובדיה וחושף ממצאים על התנאים המזעזעים של העובדים.

הדו"ח החדש, "ההבטחות שאפל לא מקיימת: מכשירי iPhone זולים במחיר גבוה של עובדים סינים", פורסם אתמול (ב') על ידי הארגון האמריקני הפועל למען זכויות עובדים, China Labor Watch. בדו"ח נכתב, כי המפעלים של פגאטרון גרועים יותר מאלה של פוקסקון (Foxconn), שזכו גם הם בזמנו לביקורות נוקבות על תנאי העסקת העובדים בהם. כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה מתגלים התנאים הקשים של הפועלים הסינים העובדים עבור הספקיות של אפל.

תחקיר ארגון CLW מצא כי פגאטרון מפירה הוראות בטיחות ובריאות, מספקת תנאים עלובים בחדרי הלינה, נוקטת בפעולות כפייה על עובדים על ידי לקיחה של כרטיסי הזהות או התשלום שלהם, רעש מזיק בקווי הייצור, אפליה, העסקת קטינים בניגוד לחוק, משמרות ארוכות שבהן נאלצים העובדים לעבוד בעמידה, אי תשלום המשכורות בזמן ותנאים עלובים בחדרי לינה דחוסים – כל אלה הפרות של חוקי העבודה הסיניים וגם של כללי מדיניות הספקים של אפל. הדו"ח אף מאשים את אפל בכישלון לטפל בהפרות האלה באותה דחיפות שהיא מיישמת במקרים של ירידה באיכות המוצרים שלה.

עובדים מותשים מנסים לנוח באזורי העישון. צילום: CLWבאמצעות פעילים מוסווים, שעבדו במפעלים, מצא ארגון ה-CLW לפחות 86 הפרות שונות של חוקים בחקירה של שלושה מפעלים של פגאטרון בתקופת הזמן שבין מרץ ליולי השנה, וערך גם כ-200 ראיונות עם עובדים במפעלים.

בעקבות התחקיר פרסמה פגאטרון הצהרה, שבה היא מבטיחה לחקור את הנושא ופעול מיידית לתיקון ההפרות של החוק הסיני ושל מדיניות החברה. "אנו חותרים שכל יום עבודה בפגאטרון יהיה טוב יותר מהקודם לו עבור עובדינו. הם מהווים את לבו של העסק שלנו. זו הסיבה שבגלל אנו מתייחסים לטענות האלה ברצינות רבה", ציין מנכ"ל פגאטרון, ג'ייסון שנג.

אפל הגיבה לדו"ח ואמרה, כי ערכה ביקורות במפעלי פגאטרון 15 פעמים במהלך שש השנים האחרונות, ושהתחקיר האחרון שלה מצא כי עובדי פגאטרון עובדים 46 שעות בשבוע בממוצע. זאת ועוד, החברה מסרה כי פעלה במהירות במקרים קודמים של כרטיסים שנלקחו מן העובדים, אך הודתה כי הדו"ח של ארגון CLW כולל "טענות שהן חדשות עבורנו, שיהיה עלינו לחקור אותן ביסודיות. אם יימצא בביקורות שלנו שהעובדים קיבלו תת-שכר או שנמנע מהם פיצוי על עבודתם, נדרוש מפגאטרון לתת להם את מלוא הפיצוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים