מחקר של CA: כשני שלישים מהארגונים בישראל מגלים יחס שלילי למיחשוב ענן, בעיקר בגלל אבטחת נתונים

על פי מחקר עולמי שנערך עבור החברה, 65% מהארגונים בארץ נמנעים מהענן לעומת 35% שמשתמשים בו בכל הזדמנות אפשרית ● יותר מ-70% מהארגונים הישראליים שעוד לא עברו לענן חוששים שאם יעשו זאת, הם עלולים לחוות בעיות בעמידה בדרישות חוקי ההגנה על נתונים, בשמירה על קניין רוחני ובאחסון בענן של נתונים אישיים ● רוב המנהלים שנסקרו בעולם ציינו שחסרים להם משאבים ומיומנויות לאבטחה בענן

מרבית מנהלי הארגונים בישראל מביעים יחס שלילי למיחשוב ענן, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא נושא אבטחת הנתונים בו. בגלל החשש הזה, רבים מהארגונים בארץ ובעולם נמנעים משימוש בשירותי ענן, והוא מהווה המחסום העיקרי עבורם מלעשות כך. הממצאים עולים ממחקר עולמי שנערך עבור CA, בין היתר בארץ.

רבים מהמנהלים שהשתתפו במחקר מסכימים ששירותי מיחשוב הענן הופכים במהירות לאמצעי מיינסטרים לאספקה של דרישות מיחשוב. 35% מהמשיבים בישראל משתמשים בהם בכל הזדמנות אפשרית, או כהשלמה למשאבי מיחשוב מקומיים. עם זאת, ב-65% מהארגונים בארץ ממשיכים לגלות יחס שלילי ונמנעים משירותי ענן, מעריכים אותם על בסיס של כל מקרה לגופו או חוסמים אותם לחלוטין.

86% מהמנהלים שחוששים מאימוץ הענן דואגים מאי עמידה בדרישות החוקים להגנה על נתונים, 77% חוששים מאי שמירה על הקניין הרוחני ו-70% דואגים מאחסון של נתונים אישיים בענן. על פי הנתונים העולמיים, 73% ממנהלי החברות ששוללים את הענן מאמינים שחסרים להם משאבים ו-55% סבורים שחסרות להם מיומנויות לאבטחה של שירותי הענן.

המחקר, שנושא את הכותרת "האימוץ של שירותי ענן" ("The Adoption of Cloud-Based Services"), בוצע על ידי חברת המחקר Quocirca בקרב 337 מנהלים עסקיים ואנשי מיחשוב בכירים בארגונים בסדר גודל בינוני עד גדול, במגוון מגזרים. המנהלים שנסקרו מגיעים מישראל, חצי האי האיברי – פורטוגל וספרד, איטליה, מדינות בנלוקס – בלגיה, הולנד ולוקסמבורג, וכן מבריטניה, גרמניה, המדינות הנורדיות (סקנדינביה) וצרפת.

עולה ממנו, כי פתרונות מבוססי מיחשוב ענן לניהול הזיהוי והגישה מעניקים לארגונים ששוללים כיום שירותי ענן את הביטחון הנחוץ להם כדי לאמץ אותם ולהפוך בעתיד לחסידים של התחום. על פי המחקר, באמצעות מודל לניהול של הזיהוי והגישה במתכונת שירות (IAMaaS) ולפי דרישה, אפשר להתגבר על חששות אבטחת המידע של החברות השוללות את הענן ולהפחית את עלות הניהול של האבטחה. החוקרים כתבו ש-"אילו ארגונים אלה היו יכולים לקבל סיוע ביישום של שירותי ענן וליהנות מהאבטחה הנחוצה, רבים מהם היו עשויים להתגבר על המחסומים העיקריים ולמנף את יתרונות הענן".

על פי ממצא נוסף שעולה מהמחקר, ארגונים ישראליים שמתייחסים בחיוב למיחשוב ענן מכירים בצורך ליישם אמצעי בקרה הולמים על זהויות לאבטחת האספקה של שירותי הענן: יכולת לסנן תכנים נכנסים או יוצאים, ניהול של הזיהוי והגישה וכניסה אחודה נמצאים במקום גבוה בסדר העדיפויות, אך זוכים להתעלמות מצד חברות ששוללות את הענן.

בכל ארגון בישראל שבו מתייחסים בחיוב לענן מבין אלה שהמנהלים בהם השיבו לסקר הם ציינו, כי מותקנת בו מערכת לניהול של הזיהוי והגישה, בהשוואה ל-55% מהשוללים. 50% מהתומכים במיחשוב ענן בארץ משתמשים במודל IAMaaS או ברכיב לפי דרישה, בשילוב עם מערכת מקומית לניהול הזיהוי והגישה – משמע, מודל פריסה בת כלאיים. על פי כותבי המחקר, "IAMaaS חיוני לאספקה של שירותי ענן". בנוסף, כלל הארגונים בישראל (100%) שמתייחסים בחיוב למיחשוב ענן מאמינים שמערכת לניהול של הזיהוי והגישה חשובה למתן או שלילת גישה ליישומים במתכונת שירות (SaaS) ומשאבים נוספים לפי דרישה. זאת, בהשוואה ל-36% מהארגונים ששוללים את הענן.

מאיר אדלר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של CA ישראל, אמר ש-"תוצאות הסקר ממחישות כיצד יכולים פתרונות לניהול הזיהוי והגישה לסייע לארגונים בישראל שנרתעים מהענן להתגבר על החששות הקשורים לאבטחה ולהקצאת המשאבים, ולאמץ במהירות את שירותי הענן. פתרונות IAMaaS לפי דרישה יכולים לסייע לארגונים בארץ להשיג יתרונות של יעילות וחיסכון, להגביר את התפוקה של העובדים ולשפר את שביעות הרצון של הלקוחות. בה בעת, הם מגנים על המשאבים הדיגיטליים הקריטיים – בין אם מדובר במשאבים מקומיים ובין אם במשאבי ענן. כך אפשר לצמצם את סיכוני האבטחה, להפחית את העלויות האדמיניסטרטיביות שלה ולשפר את גמישות המיחשוב, הודות לאפשרויות פרישה גמישות בסביבות מקומיות ובסביבות ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים