גוגל מציגה: Chromecast – תכנים מהטלפון היישר לטלוויזיה

ענקית האינטרנט השיקה מכשיר קטן, קומפקטי וזול לשידור תכנים לטלוויזיה, במטרה גם להגביר את היקף השימוש ביו-טיוב וגוגל פליי ● "מעתה, אנו נכנסים למציאות שבה אין צורך במכשיר נוסף אם מצוידים כבר בטלפון חכם בעל יכולות מתאימות", ציינו אנליסטים

Chromecast – מכשיר זעיר שמחברים לשקע HDMI על מנת לשדר לטלוויזיה תכנים מטלפונים חכמים, מחשבי לוח ושאר מכשירים המצוידים בדפדפן כרום (Chrome), הושק אמש (ד') על ידי גוגל (Google).

למרות שבשוק מוצעים שפע מכשירים לשידור תכנים לטלוויזיה, הרי שהפיתרון הזול והקומפקטי שמציעה ענקית האינטרנט, במחיר של 35 דולרים, עשוי להנחית מכה ניצחת על מכשירים יקרים ומסורבלים יותר דוגמת Apple TV שעולה 99 דולרים, או Roku שעולה 50 דולרים (המחירים נכונים לארצות הברית).

הטלוויזיה מציעה את "החוויה הסוחפת ביותר בבית", אמר סונדר פיצ'איי, מנהל למוצרי אנדרואיד (Android), כרום ויישומים בגוגל, במסגרת השקת המכשיר אמש בסן פרנסיסקו. מדי חודש, על פי פיצ'איי, נרשמות למעלה מ-200 מיליארד צפיות בסרטוני וידיאו ברחבי העולם, בעוד שהאתרים יו-טיוב (YouTube) ונטפליקס (Netflix) אחראיים יחד לקרוב למחצית מתעבורת האינטרנט בצפון אמריקה.

עם זאת, הוא אמר כי "קשה מאוד להעביר תכנים מהאינטרנט לטלוויזיה בבית". למרות שיש מי שיאמרו שזה אכן היה קשה – אבל רק למי שבחרו להשתמש בפתרונות של גוגל בלבד – הרי שעל פי אהרון קסלר, אנליסט מפירמת Raymond James, "מעתה, אנו נכנסים למציאות שבה אין צורך במכשיר נוסף אם מצוידים כבר בטלפון חכם בעל יכולות מתאימות".

המחיר הזול עשוי להעיד על כך שבגוגל לא מתכוונים להרוויח ממכירת המכשיר עצמו, אלא מהגברת התפוצה של תכני הווידיאו שמציעה החברה בשירות יו-טיוב, למשל, הודות לדרך נוחה וזולה לצפות בהם בטלוויזיה. "אם מכשירי Chromecast אכן פועלים בצורה חלקה כפי שטוענת גוגל, הם עשויים לקדם שימוש נרחב בהרבה בשירותי המדיה הדיגיטלית שמציעה החברה, ובכלל זה יו-טיוב וגוגל פליי (Google Play)", כתב בן שכטר, אנליסט מפירמת Macquarie Capital, באיגרת למשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים