ישראל בין שלושת שווקי היצוא בעלי הגידול המהיר ביותר בפלטפורמת PayPal

זירת המסחר האינטרנטית מגלגלת 105 מיליארד דולרים בשנה, כאשר ישראל, לצד ארגנטינה ורוסיה, היא אחת משווקי היצוא בעלי הגידול המהיר ביותר בה – כך עולה מהמחקר "דרכי התבלינים המודרניים" של eBay ונילסן ● ומהיכן מגיעים רוב המוכרים באתר?

ישראל, ארגנטינה ורוסיה – שלושת שווקי היצוא בעלי הגידול המהיר ביותר בפלטפורמת PayPal מקבוצת אי-ביי (eBay). כך עולה ממחקר שפרסמה חברת המסחר האינטרנטי.

המחקר, המכונה "דרכי התבלינים המודרניים" ונעשה בשיתוף נילסן (Nielsen), העלה כי נתוני הסחר בזירת המסחר האינטרנטית הבינלאומית מסתכמים ב-105 מיליארד דולרים, ומשתתפים בו 94 מיליון צרכנים. היקף הסחר צפוי לגדול ב-200% עד 2018, אז יעמוד על 307 מיליארד דולרים וישתתפו בו 130 מיליון צרכנים.

מהמחקר עולה כי מוכרים באינטרנט מארה"ב הם הפופולריים ביותר (45%). אחריהם אלה מבריטניה (37%), סין (26%), הונג קונג (25%), קנדה (18%), אוסטרליה (16%) וגרמניה (14%).

הקטגוריות המובילות לקניות בינלאומיות הן: ביגוד, הנעלה ואביזרי לבוש (7.6 מיליארד דולרים); מוצרי אלקטרוניקה לשימוש אישי (6 מיליארד דולרים); חומרת מחשב (6 מיליארד דולרים); תכשיטים, אבני חן ושעונים (5.8 מיליארד דולרים); ומוצרי חשמל לבית (5.4 מיליארד דולרים). הסיבות העיקריות לרכישה באינטרנט הן חיסכון בכסף (80% מהנשאלים) ומבחר עשיר יותר (79% מהנשאלים).

המחקר זיהה ואפיין חמישה סוגי צרכנים. סוג אחד הם ההרפתקנים, ששמחים לשלם יותר בעבור מוצרים יוצאי דופן, לשלם מהנייד ומבצעים 30% מרכישותיהם בעסקאות בינלאומיות. צרכנים מזן אחר הם חוקרים יעילים – אנשים עסוקים, שנוחות היא עדיפותם הראשונה. הם קונים מאתרים ממדינות אחרות שאותם הם מכירים ואמינים בעיניהם. אותם חוקרים יוציאו הרבה על בידור וכרטיסי טיסה. מטיילי מספרים, צרכנים מסוג אחר, הם "חמים על קניות" ועוקבים באדיקות אחרי הטרנדים האחרונים – בודקים ומשווים באמצעות כלים אינטרנטיים כדי להשיג את המוצרים הכי איכותיים. קבוצה נוספת היא של מחפשי בטיחות: הם קונים ברשת לשעות הפנאי – רק ממוכרים בעלי אמינות גבוהה או עם מדיניות החזרים. קבוצת הצרכנים האחרונה היא של ציידי מבצעים – לא קונים באינטרנט, ואם כן, אך ורק מאתרים מקומיים, חוץ ממקרים מיוחדים שיש עסקה בינלאומית שפשוט אי אפשר לסרב לה.

אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal, אמר כי "הסקר מציין במיוחד את ישראל כאחד משווקי הסחר האינטרנטי הבינלאומי הצומחים ביותר בעולם. אין לי ספק שקצב הצמיחה המואץ נובע בעיקר מהעובדה שרבים מהמוכרים והקונים הישראליים בוחרים להשתמש בנו כפלטפורמה לביצוע עסקאות בינלאומיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים