יום עצוב לאלווריון: כל עובדי החברה קיבלו הבוקר מכתבי פיטורים

העובדים פוטרו יום לאחר הודעת כונס הנכסים של אלווריון לפיה יש בקופתה רק 200 אלף דולרים, מה שלטענת העובדים יאפשר המשך העסקה של רק 10% מהם ● עם זאת, הם לא איבדו תקווה והגישו בקשה לבית המשפט להורות לבנק SVB להפקיד מיליון דולרים בקופת הכונס, כדי לתת סיכוי למאמצים שלו למכור את החברה ולאפשר את המשך העסקתם

התפתחות נוספת בפרשת אלווריון: כחלק ממצבה העגום, קיבלו הבוקר (ד') כל 160 עובדי החברה מכתבי פיטורים. עם זאת, רבים מהם מתכוונים להמשיך להתייצב לעבודה. בנוסף, העובדים פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לחייב את הבנק האמריקני SVB להפקיד מיליון דולרים בקופת כונס הנכסים של החברה.

בבקשתם, אותה הגישו באמצעות עו"ד אופיר רונן, ציינו העובדים את דבריו של הכונס, רו"ח יואב כפיר, לפיהם יש בקופת החברה 200 אלף דולרים בלבד. הם טענו שסכום זה מספיק כדי להעסיק רק כ-10% מעובדי אלווריון, מה שלא יאפשר את המשך קיום החברה כעסק חי ויפגע ביכולת הכונס למצוא לה משקיע.

"חברה עם 15-17 עובדים לא תוכל להמשיך לתפקד וחברות שקשורות איתה בחוזים עשויות לבטל אותם", נכתב בבקשה. "זאת ועוד, לקוחות אלווריון חייבים לה מיליוני דולרים ורק צוות גבייה מנוסה יכול לגבות את הכספים האלה ביעילות ובמהירות".

יצוין שבנק SVB הגיש בקשה לפירוק אלווריון עקב חוב של 3.2 מיליון דולרים, אולם השופט איתן אורנשטיין החליט למנות לה כונס נכסים. כך או כך, הבנק מוגן במידה רבה וכבר מימש ערבויות בנקאיות שהיו לו מבנקים מקומיים, בכלל זה כמיליון דולרים מבנק הפועלים.

לדברי העובדים, חלק מהסכום שהשיג הבנק כתוצאה ממימוש הערבויות צריך לעבור לקופת כונס הנכסים, על מנת לתת סיכוי לניסיונות למכור את החברה ולשמור על מקומות העבודה שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים