טום וינטר, For-Each: "הדור של היום מחפש חוויה יותר מפונקציונאליות"

"אין עוררין בכיוון אליו צועד שוק המובייל - טאבלט וסמארטפון כאחד. מערכות מיחשוב ושירותים שונים נדרשים להציג ממשק משתמש המתאים למסכים הקטנים, בין אם זה אתר המותאם לגלישה על ידי טלפון חכם או אפליקציה ייעודית שתספק את צרכי המשתמשים שלנו", אמר מנהל הטכנולוגיות של For-Each, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים

"כשאנחנו מסתכלים כיום על הסמארטפון, הוא כבר לא סתם מסך מגע שאפשר להעביר בו תמונות עם האצבע, לבצע חישובים פשוטים במחשבון או לגלוש באינטרנט ולהתעדכן באתרי חדשות. אנחנו מסתכלים על המחשב 'האישי' שלנו, שבלעדיו ספק אם נסתדר מספר שעות בודדות", כך אמר טום וינטר, מנהל הטכנולוגיות של For-Each, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

"אין עוררין בכיוון אליו צועד שוק המובייל – טאבלט וסמארטפון כאחד", אמר וינטר. "עלינו ללמוד להסתגל למצב זה. מערכות מיחשוב ושירותים שונים נדרשים להציג ממשק משתמש המתאים למסכים הקטנים, בין אם זה אתר המותאם לגלישה על ידי טלפון חכם או אפליקציה ייעודית שתספק את צרכי המשתמשים שלנו". לדבריו, "אפליקציות מבוססות ניווט, רשתות חברתיות, חיפוש, פרסום, רכישות אונליין, מולטימדיה, התממשקות לחומרה, אבטחת מידע ומשחקים – אלו רק חלק מסוגי האפליקציות שאנחנו רואים בחנויות המקוונות".

וינטר המשיך והוסיף אודות הדילמות העומדות כיום בפני המנמ"ר. "נתקבלה החלטה בארגון שיש לפתח אפליקציה – איפה מתחילים? אילו שיקולים מלווים אותנו בתהליך? למי מפתחים – חלונות פון (Windows Phone), אנדרואיד (Android) או iOS? או אולי נפתח ב-Cross Platform?"

התלבטויות נוספות, לדברי וינטר, הן "באילו מכשירים אנחנו רוצים לתמוך? באילו מערכות הפעלה? מה לגבי חווית משתמש או תמיכה בשפות שונות ברחבי העולם? המסך קטן יותר, הסוללה נגמרת מהר, הזיכרון שעומד לרשותנו מוגבל. ולא נשכח את העובדה שאנחנו רוצים לספק מידע חי ואמיתי בכל זמן, ולעמוד בזמני תגובה שלא יהוו מטרד למשתמש – אחרת הוא יסגור את האפליקציה וימחק אותה מהמכשיר".

וינטר איתגר את השומעים: "לבנות אפליקציה היום נשמע כמו תהליך פשוט. הרי זה בסך הכל לקחת את מה שיש לנו בווב או ב-Smart Client ו-'לסדר', כך שיתאים גם לסארטפון או לטאבלט. אז זהו – שלא. יש יותר מ-900 אלף אפליקציות בכל אחת מהחנויות של הענקיות – App Store ו-Google Play. איך אנחנו בודקים שהאפליקציה שלנו היא ה-Angry Birds או הוויז (Waze) הבא? זה לא משחק ילדים – הדור של היום מחפש חוויה, לעתים קרובות אף יותר מפונקציונאליות. בואו ניתן להם את החוויה הזו".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש אוגוסט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    מעניין, אני מסכים שצריך להקדיש הרבה מחשבה לבחירת הפלטפורמה וחושב שזה בעיקר תלוי בקהל היעד של המערכת

אירועים קרובים