גרטנר: אנדרואיד תחצה את רף מיליארד המכשירים הניידים ב-2014
מערכת ההפעלה של גוגל תהיה ב-866 מיליון משלוחי מכשירים ב-2013 ותגיע ל-1.06 מיליארד בשנה הבאה – ואחריה חלונות ו-iOS ● משלוחי הטאבלטים יגיעו ל-276 מיליון יחידות ● "הצרכנים רוצים מיחשוב כל הזמן ובכל מקום, שיאפשר להם לצרוך וליצור תוכן בקלות - אבל גם לשתף ולגשת לתוכן הזה ממגוון של מכשירים", אמרה קרולינה מילנזי, סגנית נשיא למחקר בגרטנר
משלוחי טלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבי PC יגיעו ל-2.35 מיליארדי יחידות ב-2013, המשקפים עלייה של 5.9% יחסית לשנה הקודמת, ובשנת 2014 הם יגיעו ל-2.5 מיליארד – כך לפי תחזית של גרטנר (Gartner).
משלוחי הטלפונים הסלולריים יסתכמו ב-1.8 מיליארדים מכשירים עד סוף השנה, וב-1.9 מיליארדים בשנה הבאה. משלוחי הטאבלטים, לפי תחזית זו, יצמחו ב-2013 ב-67.9%, ויסתכמו ב-202 מיליון יחידות. בשנת 2014, צופה גרטנר, יגיעו סך משלוחי הטאבלטים ל-276 מיליון יחידות.
מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) תעקוף את כל מערכות ההפעלה האחרות בתקופת הזמן הנסקרת, ותהיה ב-866 מיליון ממשלוחי המכשירים ב-2013, ואף תגיע ל-1.06 מיליארדים ב-2014. חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft), לרבות חלונות פון (Windows Phone), תהיה השנייה אחריה עם 339 מיליון מכשירים ב-2013 ו-378 מיליון ב-2014.
מערכת ההפעלה iOS של אפל (Apple) תהיה רק במקום השלישי, כך לפי התחזית, עם 296 מיליון מכשירים ב-2013 ו-354 מיליון ב-2014. בלקברי (Blackberry) תשתרך הרחק מאחור, עם 25 מיליון מכשירים ב-2013 ו-22 מיליון מכשירים בשנה הבאה.
"למרות שהמספרים מציירים תמונה ברורה של המנצחת בנוגע למערכות הפעלה בשוק המכשירים הניידים, המציאות היא שכיום בפני היצרניות השונות עומד האתגר להישאר מעודכנות בכל התחומים של שוק זה", ציינה קרולינה מילנזי, סגנית נשיא למחקר בגרטנר. "כרגע אפל היא החברה בעלת הנוכחות ההומוגנית ביותר בכל תחומי המכשירים (סלולר, טאבלטים וכו'), בעוד ש-90% ממכירות האנדרואיד הם במכשירים סלולריים, ו-85% ממכירות מיקרוסופט הן בשוק ה-PC", הוסיפה.
הדרישה לסמארטפונים ולטאבלטים מצד הצרכנים ממשיכה לחרוץ את גורלו של שוק ה-PC: משלוחי המחשבים השולחניים והניידים צפויים להסתכם ב-305 מיליון מכשירים ב-2013, המשקפים ירידה של 10.6% יחסית לשנה קודמת. ב-2014 הם צפויים עוד לצנוח ל-289 מיליון.
חברת המחקרים מציינת, שהצניחה במכירות ה-PC שנצפתה ברבעון הראשון של השנה נבעה כתוצאה מהעדפות של המשתמשים. אולם אנו צפויים לראות שינויים גם בערוץ זה, כדי לפנות מקום למוצרים חדשים שיגיעו לשוק בששת החודשים הקרובים.
"הצרכנים רוצים מיחשוב כל הזמן ובכל מקום, מיחשוב שיאפשר להם לצרוך וליצור תוכן בקלות, אבל גם לשתף ולגשת לתוכן הזה ממגוון של מכשירים", אמרה מילנזי. "הניידות היא מעל לכל גם בשווקים הבוגרים וגם בשווקים המתפתחים".
תגובות
(0)