גור שטייף, BMC העולמית: "מנהל תשתיות שלא יקצץ משמעותית בהוצאותיו – לא ישרוד את המשבר"

שטייף אמר בכנס לקוחות משותף ל-BMC ומטריקס, כי "לצד המטלות הרגילות, של הצורך לספק מגוון של שירותי מיחשוב לטובת כלל ההיבטים העסקיים והתפעוליים בארגון ביעילות, תוך התאמה לשינויים עסקיים, לרגולציה ולתחרות בשוק, הוא צריך כעת להתמודד עם הצמצום בתקציבי ה-IT" ● הוא מסר, כי החברה תשיק בספטמבר דור חדש של מוצרים, המיועד לפעול בסביבת ענן

"המשבר הכלכלי משפיע על מנהלי התשתיות בצורה לא קלה. לצד המטלות הרגילות, של הצורך לספק מגוון של שירותי מיחשוב לטובת כלל ההיבטים העסקיים והתפעוליים בארגון ביעילות, תוך התאמה לשינויים עסקיים, לרגולציה ולתחרות בשוק, הוא צריך כעת להתמודד עם הצמצום בתקציבי ה-IT. המנמ"ר נדרש לספק כיום את השירותים הללו תוך צמצום הוצאות גדול מבעבר, משמע: עשיית יותר בפחות משאבים. מנהלי תשתיות שלא יידעו להתגמש ולהתייעל, לקצץ בהוצאות תוך שיפור הניצול של תפעול המערכות שתחתיו – לא ישרדו את המשבר", כך אמר גור שטייף, סגן נשיא BMC העולמית. שטייף היה דובר המפתח בכנס לקוחות BMC שערכו במשותף הבוקר (ה') מטריקס ו-BMC ישראל במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס, שנערך בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו 600 מנהלי תשתיות ומנמ"רים, לקוחות של שתי החברות. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

שטייף הוסיף בדבריו, כי אתגרים נוספים העומדים בפני מנהלי התשתיות הם הטיפול בהוספה של מערכות ויישומים, מיזוג מערכי IT בשל מיזוגים ורכישות, עמידה בהיבטי הלימה לרגולציות וכן טיפול בהיבטי אבטחת מידע. הוא ציטט מחקר של גרטנר שנערך בקרב אלפי מנמ"רים, שהעלה, כי העדיפות הראשונה שלהם במעלה היא לחבר את ה-IT לעסקים. "בנוסף", ציין, "חשוב להם להוריד את העלות השוטפת של ה-IT, לשפר תהליכים ארגוניים ולהפעיל יישומים שמאפשרים צמיחה עסקית".

הוא אמר, כי ההוצאה על ניהול ה-IT עולה באופן אקספוננציאלי בעוד ההוצאה על חומרה נשארת לרוב זהה. "לכן, BMC היא הספק היחיד של כלי ניהול תשתיות שאין לו נטייה לחומרה כלשהי".

לדבריו, החברה הצליחה מפני שכיוונה את עצמה כבר לפני כמה שנים לאותן עדיפויות, תוך שימוש באסטרטגיית ה-BSM שלה. הוא תיאר בפני המשתתפים את הדור הבא של מוצרי החברה, שיושקו בספטמבר, המספקים יכולות בעולם מיחשוב הענן. לדבריו, המוצרים החדשים יסייעו לנהל בסביבת מיחשוב מרוחקת, "עם יכולת לא רק לדרוש משאבי מיחשוב, אלא גם עם היכולת לשלוט בסביבה, תהיה אמורפית ככל שתהיה, זה יהיה הצורך הנדרש ביותר".

שטייף סיים את דבריו בסיפור על לקוח של שירות הדואר האמריקני. "שיר עם מפורסם מספר שאין שום דבר שיכול לעצור את הדואר האמריקני, חוץ מכסף כנראה", אמר שטייף, "באותו חודש אמור היה שירות הדואר האמריקאי ללכת לקונגרס ולבקש תוספת תקציב, אחרת ייאלץ להקטין פעילותו. הוא צריך היה שיחסכו לו מאות מיליוני דולרים בשנה. בוב ביצ'אמפ, מנכ"ל BMC, אמר למנמ"ר הדואר, כי יישום נכון של BSM יחסוך 20-30% מעלויות תפעול ה-IT של הארגון. באחד ממרכזי הנתונים הוטמעו כלי BMC ומרכז נתונים אחר – בספק אחר. עם BMC היו להם 80% פחות תקלות, כשכל מפעיל הגדיל פי 3 את הספק העבודה שלו". כך, סיכם שטייף, הדואר האמריקני החליט ליישם את פתרונות BMC במערכותיו, "והתקבל חסכון גבוה מ-100 מיליון הדולרים נדרשו".

"ניהול הביזנס של ה-IT"

יגאל שחק, מנהל פעילות BMC במטריקס, אמר ש-"אנו רואים את השותפות עם BMC בצורה מוצלחת גם בעולם פתרונות המיינפריים וגם במערכות פתוחות".

שחק ציטט מחקר חדש של פורסטר, שלפיו תקציבי ה-IT צפויים השנה לרדת בכ-10%, במקום בכ-5%, כפי שחזתה החברה בינואר. "זה מהווה הזדמנות עבורנו, בשל היכולת להוכיח את הכדאיות של כלי BMC בהורדת עלויות התפעול", אמר. "טיפול בשלושה היבטים – ניהול התשתיות, ניהול התהליכים והאוטומציה שלהם – יביא לניהול הביזנס של ה-IT בצורה יעילה ולצמצום העליות הנדרש".

שחק סיכם בציינו, כי "דווקא חברות הבוחרות ליישם פתרונות בעת הזו, תגענה להצלחות יותר גדולות. אנליסטים קבעו כי יש התאמה גדולה בין חברות מובילות בשוק לבין הפרו-אקטיביות של ה-IT באותן חברות".

בוב ביצ'מפ, מנכל BMC, בירך את המשתתפים בווידיאו, ואמר, כי לחברה יש היסטוריה ארוכה עם השוק הישראלי. "הפעילות הזו החלה לפני עשר שנים, עם הרכישה של מימד חדש", אמר. זוהר רונן, מנהל פעילות אזורי ב-BMC, אמר שהחברה חגגה לאחרונה עשור לפעילותה בארץ. לדבריו, החלטת החברה לפתח לפני שבע שנים את תחום ה-BSM התגלתה במבט לאחור כנבונה, הן עבור החברה עצמה והן עבור לקוחותיה. הוא הוסיף, כי העובדה שלמרות המשבר, מניות החברה צמחו ב-25% היא גם תוצאה של הכרת הארגונים את היכולות של BMC, ולא רק בשל פעילות התייעלות. הוא סיים בציינו, כי מוצר החברה שפותח בארץ מניב ל-BMC הכנסות שנתיות של רבע מיליארד דולרים.

לאחר מכן פוצל הכנס לארבעה מסלולים: פורום משתמשי DB2, CONTROL, ניהול תהליכי IT באמצעות ITIL, ואוטומציה של התפעול ב-IT. לאחר חלוקת פרסים לפרויקטים מצטיינים, חתם את האירוע אמן הסטנד-אפ ישראל קטורזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים