טל שקד, בלאט לפידות: "הפיתוחים והחידושים של טכנולוגיות משאבי האנוש יעזרו ליצור תשתית מודרנית"

"כמות המידע שאיתה אנחנו מתמודדים בכל דקה הפכה להיות עצומה והוא כל כך נגיש עד שלפעמים אי אפשר להתמודד איתו", אמרה שקד, מנכ"לית Blat Lapidot HR Cloud ● לדבריה, "אנחנו נדרשים כיום למערכות שיודעות למצוא אותנו בכל מקום בו אנחנו נמצאים, גיאוגרפית או וירטואלית, ולספק לנו מידע רלוונטי לאותו רגע"

"באמצעות הפיתוחים והחידושים בעולם טכנולוגיות משאבי האנוש ניתן ליצור יחד תשתית מודרנית ויצירתית – לעובדים, למנהלים ולמומחי משאבי האנוש. יחד, ורק יחד, ניתן לאפשר ניהול נכון וטוב של ההון האנושי והידע בארגון", כך אמרה טל שקד, מנכ"לית Blat Lapidot HR Cloud ויושבת ראש כנס HR-Tech 2013.

שקד אמרה את הדברים בפתיחת הכנס, שנערך אתמול (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים וואהל סנטר ברמת גן. השתתפו בו כמה מאות עובדים בתחומי ה-IT וה-HR.

לדבריה, "הטכנולוגיה עוטפת אותנו, היא נמצאת בכל צעד שאנחנו עושים ובכל כיוון שאליו אנחנו פונים. אנחנו נדרשים כיום למערכות שיודעות למצוא אותנו בכל מקום בו אנחנו נמצאים, גיאוגרפית או וירטואלית, ולספק לנו מידע רלוונטי לאותו רגע. זהו עולם בו כמות המידע שאיתה אנחנו מתמודדים בכל דקה הפכה להיות עצומה והוא כל כך נגיש עד שלפעמים אי אפשר להתמודד איתו. יש הרבה מידע והוא זמין מדי: כמות קורות החיים, הפרופילים בלינקדאין (LinkedIn), המידע התעסוקתי, מספר האנשים שאנחנו פוגשים – שחברים שלנו בחיים, שחברים שלנו בפייסבוק (Facebook), שעוקבים אחרינו בטוויטר (Twitter), הקשרים שאנחנו מנהלים, המבנים הארגוניים שאליהם אנחנו שייכים. כל אלה גורמים לנו לחפש מערכות יותר חכמות, שיארגנו עבורנו את הנתונים ויציפו לנו את התובנות והחריגות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

היא ציינה שניתן להבחין היטב בכניסתו של דור ה-Y לעבודה. "כל דור נהיה קשוב פחות ובזמנים של היום אנחנו נדרשים לזמני תגובה מידיים: אל תחזור אליי במייל, סמס לי, שלח לי הודעה ב-WhatsApp, דווח על פקק תנועה בווייז (Waze). המנהלים שלנו בארגון מצפים לקבל עדכון מידע, סטטיסטיקות נכונות לאותה הדקה, ואנחנו מחפשים מערכות שידעו לענות באופן מיידי על כל סוגיה ובקשה של עובד או מנהל בארגון", אמרה.

"כמעט כולם נמצאים באיזה שהוא פרויקט HR"
יואב ונטורה, שותף-מנהל בחברת AKT. צילום: גדי אהדיואב ונטורה, שותף-מנהל בחברת AKT, דיבר על המגמות העיקריות בתחום פתרונות ה-HR הנוכחיים. לדבריו, כמו במקרה של ה-IT, מדובר בפתרונות שמשלבים מובייל עם ענן ועם מדיות חברתיות. "אם במשך תקופה ארוכה אפשר היה לומר על תחום ה-HR שהוא רדום משהו, בשנים האחרונות הוא הפך להיות מעניין ומוקדשת לו הרבה יותר תשומת לב. יש כאן משהו שהוא רלבנטי יותר לעסקים. כמעט כולם בונים את עצמם כרגע ונמצאים באיזה שהוא פרויקט HR. רק מיעוט לא עסוק בכך", קבע.

לדברי ונטורה, "אם בתחילת שנות השמונים עסקו אנשי ה-HR רק בנוכחות ושכר, לאחר מכן הם התחילו לשלב את תיק העובד ב-ERP ובשלב הבא הפכו הדברים ליותר מורכבים: הערכות עובד, תגמולים, למידה וגיוס הפכו למודולים בהם מטפלים במשאבי האנוש. זה הוביל לכך שהיו הרבה ספקים שונים. כעת הספקים מתחילים להתאחד. ארגונים התחילו לעבוד מול ספק אחד, שמספק כמה שיותר חתיכות בפאזל, ובדרך כלל בענן".

מגמה אחרת אותה הוא ציין היא המעבר לתוכנה באינטרנט. "אנחנו הבעלים של הנתונים אבל לא של התוכנה", אמר. עוד מגמה אותה ציין ונטורה היא ממשק המשתמש. "זה נושא כאוב במערכות HR, אם כי הוא הפך באחרונה ליותר ידידותי. תרם לכך המעבר למובייל. למעשה, חוויית המשתמש היא אבן הבנייה בה משתמשים כשמתחילים לעבוד על יישום HR".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים