מוזילה: גרסאות סלולריות חדשות לפיירפוקס

הגרסאות החדשות של דפדפן פיירפוקס למכשירים סלולריים, אשר מכונות Fennec, יעניקו למשתמשי Windows Mobile ונוקיה תמיכה טובה יותר בצגי מגע ויציבות גבוהה יותר, על פי מוזילה ● בחברה מבטיחים כי מפתחים מצד שלישי שוקדים על פיתוח של תוספים "מלהיבים", דוגמת מפות עם מודעות למיקום של GeoGuide או לקוח טוויטר של GraffiTwit

במוזילה מוסיפים לשקוד על פיתוח הגרסאות הסלולריות של דפדפן פיירפוקס, אשר מכונות Fennec, וכעת הן מוצעות גם למשתמשים במכשירי Windows Mobile ונוקיה. שתי הגרסאות החדשות מבוססות על מנוע Gecko לעיבוד של קוד HTML ועל מנוע TraceMonkey לעיבוד של קוד ג'אווה סקריפט. כן שופרה התמיכה בצגי מגע ושופרו הביצועים והממשק.

"בגרסאות אלה שיפרנו את חוויית השימוש, רעננו את העיצוב ותיקנו מספר בעיות שימושיות", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של מוזילה. "אנו מוסיפים לשפר את הביצועים ואת מהירות התגובה".

אחת הסיבות העיקריות להצלחה של מוזילה בשוק הדפדפנים למחשבי אישיים נעוצה ביכולתם של המשתמשים להתקין הרחבות ותוספים לחסימה של פרסומות או השמעת מוזיקה, למשל. כעת מבקשת החברה להציע יכולת זו גם למשתמשי הדפדפנים הסלולריים. בחברה מבטיחים כי מפתחים מצד שלישי שוקדים על פיתוח של תוספים "מלהיבים", דוגמת מפות עם מודעות למיקום של GeoGuide או לקוח טוויטר של GraffiTwit. על פי מוזילה, מפתחים יכולים להסב בקלות יחסית תוספים קיימים מהמחשב לטלפון הסלולרי.

הדפדפן החדש של מוזילה יכנס לשוק צפוף למדי, בו מתחרה, בין השאר, גם הגרסה הסלולרית לדפדפן ספארי של אפל. בשוק הדפדפנים הסלולריים מצד שלישי שולטת כיום חברת אופרה, אשר מציעה את דפדפן Opera Mini שצבר כבר למעלה מעשרים מיליון משתמשים.

דפדפן Opera Mobile מיועד למכשירים מהקצה העליון של השוק, תומך בתכנים שהותאמו במיוחד ומאפשר להתמקד בממשק מגע. גם הדפדפן שמציעה חברת הסטארט-אפ Skyfire למכשירים סלולריים זוכה לביקורות חיוביות, בעיקר משום שהוא תומך בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת פלאש, AJAX, ג'אווה ו-Quicktime.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים