השוק הישראלי מגיב לרכישת Salesforce.com: "מענה למעבר תקציבי ה-IT לסמנכ"לי השיווק"

יניב פרטוק, בי.איי.לינק: "ההיגיון ברכישה קשור למגמה מתמשכת בתעשיה, של שינוי פרדיגמה במודל ההוצאות השיווקיות של ארגונים, כמו גם בעליית קרנו של סמנכ"ל השיווק" ● עינת צור-שיין, סרוויס-ווייז: "בניוף מבין כי לקוחותיה של החברה רוצים את נוכחותה בתחום השיווק המקוון" ● מאיה קומרוב, בלאט-לפידות: "הרכישה מהווה פיתוח והרחבה של תפיסת Salesforce.com - של הפיכת ארגונים לחברות מוטות לקוחות"

עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת, סרוויס-ווייז יישומים עסקיים

"פתרונות השיווק הרב-ערוציים של ExactTarget בענן מוטמעים בכ-6,000 לקוחות, וביניהם קוקה קולה (Coca Cola), נייקי (Nike) וגאפ (GAP). ההיגיון ברכישתה על ידי Salesforce.com קשור למגמה מתמשכת בתעשיה, של שינוי פרדיגמה במודל ההוצאות השיווקיות של ארגונים, כמו גם בעליית קרנו של סמנכ"ל השיווק בארגון", אמר יניב פרטוק, מנכ"ל בי.איי.לינק (Balink), בראיון לאנשים ומחשבים בעקבות עסקת הענק, שנאמדת ב-2.5 מיליארד דולרים.

לדבריו, "אנו עדים כיום למרוץ לפתוח פתרונות שיווקיים אוטומטיים, מבוססי נתונים ורב-ערוציים, כפועל יוצא של התפשטות הרשתות החברתיות וצמצום המרחק המסורתי בין הארגונים לצרכנים. חברות רוצות כיום פתרונות שיווקיים, שיענו על צרכים כמו: ריבוי ערוצי דיוור – אימייל, רשתות חברתיות, אינטרנט, SMS ועוד; התבססות על מידע שנאסף אוטומטית ממקורות שונים – פנים וחוץ ארגוני; יכולת למדידת השקעה במונחי ROI; ופתרונות גמישים, שניתן במאמץ קל לעדכן את המדדים בהם ולהתאימם למגמות או למידע חדש".

פרטוק קבע, כי "פתרונות המדיה המסורתית לא עונים לכל הדרישות הללו, ומכאן הנהירה הבולטת לכיוון פתרונות שיווק אוטומטיים – סעיף ההשקעה הגדל במהירות הרבה ביותר בתוך ה-CRM, שצמח בשנה שעברה ב-21%".

יניב פרטוק, מנכ"ל BalinkSalesforce.com, ציין, "זיהתה את המגמה מוקדם, ובנתה את פתרון הענן השיווקי שלה, Marketing Cloud, תוך התבססות על שילוב בין רכישות של חברות כגון Radian6 ו-Buddy Media, ומינוף פלטפורמת ה-CRM האינהרנטית שלה. כלים אלו נותנים יכולת מציינת לקליטה ולניתוח המידע".

הוא סיכם באומרו, כי "הרכישה של ExactTarget תאפשר ל-Salesforce.com להשלים את החסר ולשלב פתרון לעולם הקמפיינים הדיגיטליים בתוך הפלטפורמה שלה. עד כה, נושא זה היה מעט מוזנח בתוך ה-CRM. רכישת ExactTarget מביאה לבניית מערכת אוטומציה שיווקית מלאה ומוטמעת בתוך ב-CRM – פלטפורמה שיווקית שלא רק יודעת לאגור ולנתח מידע ארגוני וחוץ ארגוני, אלא גם לתקשר עם הלקוחות בכל ערוץ אפשרי".

פיתוח והרחבה של תפיסת Salesforce.com
"ExactTarget מתמחה בשיווק מבוסס מיילים ואינטראקטיב. קנייתה על ידי Salesforce.com היא למעשה פיתוח והרחבה של התפיסה של החברה – של הפיכת ארגונים לחברות מוטות לקוחות, Customer Companies", אמרה מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט-לפידות יישומים ארגוניים.

לדבריה, "שילוב יכולות השיווק הדיגיטלי של ExactTarget לצד פתרונות המכירות, השיווק והשירות הקיימים של Salesforce.com, יביא ליצירת פלטפורמת שיווק מלאה, יוצאת דופן וחוצת ערוצים: דואר אלקטרוני, מיחשוב חברתי, מיחשוב נייד ורשת".

במרכז התפיסה של Salesforce.com, הסבירה קומרוב, עומדים שלושה מימדים ליצירת אינטראקציה עם הלקוחות: השיווק, המכירות והשירות. "המשמעות היא מתן מענה ממוקד יותר לצרכי הלקוחות, שכן עומק המידע עליהם ועל תהליכי קבלת ההחלטות שלהם הופך כעת לרחב, עמוק ומפורט הרבה יותר".

מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט-לפידות יישומים ארגוניים"המשמעויות לגבי השוק הישראלי הן רחבות בהתאמה", הוסיפה קומרוב. "חברות וארגונים רבים בישראל שואלים את עצמם כיצד להביא לכדי מיטוב של ניהול ההזדמנויות העסקיות שלהן וחיזוק הקשר עם הלקוחות. מנהלי השיווק כיום מחפשים כלים חדשים ולא שגרתיים כדי להגיע ללקוח ולייצר הזדמנות למכירה".

"יותר ויותר תקציבי IT עוברים לסמנכ"לי השיווק"
"אין ספק כי רכישת הענק של Salesforce.com את ExactTarget מעידה על עליית מדרגה בחשיבות של השיווק המקוון בכלל התהליכים העסקיים בארגונים. מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, מעורה היטב בתעשייה הבינלאומית, וגם הוא, כמו גרטנר (Gartner), מבין שיותר ויותר תקציבי IT עוברים לסמנכ"לי השיווק בארגונים", אמרה עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת בסרוויס-ווייז יישומים עסקיים.

לדברי צור-שיין, "הרכישה מעצימה מאוד את Marketing Cloud – הפתרון שנותנת Salesforce.com בתחום השיווק, המתבסס על רכישות Radian6 ו-BuddyMedia בשנה עברה".

"כמי שקורא את השוק ומקשיב ללקוחותיו, בניוף מבין כי לקוחותיה של החברה רוצים את נוכחותה בתחום השיווק המקוון", הסבירה. "זה כולל שיווק בדואר האלקטרוני, שיווק דיגיטלי ושיווק במובייל – הן לארגוני B2B והן לארגוני B2C".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים