דוד טוביאס מונה ליועץ מיחשוב בכיר מטעם נס לפרויקט המסלקה הפנסיונית

טוביאס ייעץ לפרויקט אותו נס מנהלת עבור משרד האוצר, שהחל במחצית השנייה של 2012 ● הוא גויס על ידי נס לאחר שפרש לפני כחצי שנה מבנק לאומי, שם כיהן כראש אגף פיתוח מערכות מידע ● פרויקט המסלקה הפנסיונית צפוי לייעל את תהליכי העבודה, להקל על השיווק והייעוץ הפנסיוניים, לאפשר לציבור נגישות למידע על חיסכון פנסיוני ולאפשר את ההוזלה של דמי הניהול

דוד טוביאס, לשעבר בכיר ב-IT של בנק לאומי, מונה ליועץ מיחשוב בכיר מטעם נס ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. במסגרת תפקידו הוא ילווה את פרויקט המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר, שנס תקים ותתפעל, בעלות של עשרות מיליוני שקלים..

הפרויקט החל במחצית השנייה של 2012 ומבוצע בשלבים. המסלקה צפויה לייעל את תהליכי העבודה, להקל על השיווק והייעוץ הפנסיוניים ולאפשר לציבור נגישות למידע על חיסכון פנסיוני. ההתייעלות והפחתת העלויות כתוצאה מהשימוש במסלקה עתידים לאפשר את ההוזלה של דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני. החוזה שחתם משרד האוצר עם נס כולל תחזוקה של המערכת למשך עשור.

עם סיום השלב הראשון של הפרויקט, שצפוי לקרות בחודשים הקרובים, תאפשר המסלקה העברת כספים ומידע מלא ומהימן לסוכנים וליועצים פנסיוניים, בהתאם לבקשת החוסך. עם השלמת השלבים הבאים של הפרויקט יוכלו החוסכים לבצע פעולות אישיות ולבקש מידע באמצעות המסלקה. בשלב השני שלו, שעל פי התכנון יסתיים ברבעון השני של 2014, תתאפשר סליקת מידע לחוסכים וסליקת בקשות פעולה בין בעלי רישיון וחוסכים לגופים מוסדיים. השלב השלישי של הפרויקט מתוכנן לסוף 2014 ובמסגרתו תתאפשר סליקת כספים בין גופים מוסדיים לחוסכים ובעלי רישיון לגופים מוסדיים – ללא מעסיקים. בשלב הרביעי, שיושלם במחצית 2015, יתאפשר שילוב של מעסיקים בשירותי סליקת כספים ומידע.

המערכת שתיושם תתבסס על תשתית מיקרוסופט (Microsoft) ותכלול מערכת Dynamics CRM, שרתי BizTalk, פלטפורמת יישומי ה-ווב SharePoint וכן פתרונות של נס שפותחו על ידה במיוחד למגזר הפיננסי.

טוביאס פרש מבנק לאומי – וחזר אליו
בדצמבר האחרון פרש טוביאס מבנק לאומי, שם כיהן כראש אגף פיתוח מערכות מידע. זאת, לאחר שהנהלת הבנק מינתה את דן ירושלמי לתפקיד המנמ"ר.

לא הייתה זו הפעם הראשונה בה פרש טוביאס מהבנק. הוא נמנה בין עובדיו לאחר שכיהן כמנמ"ר התעשייה האווירית ולפני שכיהן כמנמ"ר בנק ישראל. לאחר ששימש בתפקיד זה החזיר אותו איציק מלאך לבנק לאומי.

טוביאס חזר אז לבנק לאומי מתוך מטרה שבבוא היום, מלאך ימליץ בפני הנהלת הבנק למנות אותו כמחליפו. אולם, השינויים שחלו בצמרת הבנק, ובכלל זה התפטרותה של המנכ"לית, גליה מאור, וכניסתה במקומה של רקפת רוסק-עמינח לתפקיד, גררו שורה של שינויים גם באגף התקשוב. כחלק מהם, לאחר הודעתו של מלאך על פרישתו החליטה רוסק-עמינח למנות לתפקיד מנמ"ר בנק לאומי מועמד מבחוץ ולא את טוביאס, על אף שהיה בעיני רבים בתעשייה מועמד טבעי לתפקיד ונכלל בין שלושת השמות הבולטים להיכנס אליו.

נס ישראל אישרה את פרטי הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים