יבמ ישראל תפטר 10% מכוח האדם שלה במכירות

הפיטורים עלולים לכלול עד מאה עובדים ונובעים מצעדי התייעלות בינלאומיים ● יבמ ישראל: "השינוי הוא מרכיב מהותי בתעשייה שלנו ובמודל העסקי של יבמ. יבמ מבצעת באופן שוטף את ההתאמות בתמהיל הכישורים הנדרש. איננו מוסרים פרטים על תוכניותינו בנושא זה"

יבמ (IBM) ישראל צפויה לפטר בקרוב כמה עשרות מעובדיה בתחום המכירות והשיווק, נתון שעלול להגיע עד מאה עובדים – כך נודע לאנשים ומחשבים. הסניף הישראלי של הענק הכחול מעסיק כ-2,000 עובדים, יותר ממחציתם עובדי מחקר ופיתוח. השאר, כ-900, עוסקים בשיווק ובמכירות. כמה עשרות מהם קיבלו או צפויים לקבל בזמן הקרוב הודעות על פיטוריהם.

הפיטורים נובעים מכמה סיבות: האחת, תכנית צמצום והתייעלות עליה הוכרז בחברה, במסגרתה יבוצעו שינויים ארגוניים בינלאומיים, שיביאו לצמצום של אלפי עובדים במצבת כוח האדם של יבמ, המונה 434 אלף עובדים. זאת, במסגרת השקעה של כמיליארד דולרים לטובת אותה התייעלות אמורה. השניה, העברת חלק מפעילות החברה למיקור-חוץ בארצות המזרח הרחוק. השלישית, תוצאות רבעוניות מאכזבות של החברה.

בעקבות תוצאות הרבעון האחרון, שפורסמו באפריל השנה שלחה מנכ"לית יבמ, וירג'יניה (ג'יני) רומטי, סרטון וידיאו למאות אלפי העובדים, שבו הודתה כי "יבמ לא השתנתה במהירות מספקת". היא האשימה את צוותי המכירות על שפספסו כמה עסקאות גדולות, וקבעה ש-"היינו איטיים מדי".

מיבמ ישראל נמסר בתגובה, כי "השינוי הוא מרכיב מהותי בתעשייה שלנו ובמודל העסקי של יבמ. יבמ מבצעת באופן שוטף את ההתאמות בתמהיל הכישורים הנדרש. איננו מוסרים פרטים על תוכניותינו בנושא זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים