HP מכחישה שניסתה למכור את אוטונומי לסאפ

החברה פרסמה הודעה לפיה בניגוד לדיווח בטיימס ולאישורה של סאפ, היא לא ניסתה למכור לה את חברת התוכנה הבריטית - ואין לה אינטרס לעשות זאת ● HP טוענת, כי הענקית הגרמנית הייתה זו שפנתה אליה: "במהלך השנה שעברה קיבלנו פניות מסאפ שנמכור להם את נכסי התוכנה של HP - ושוב ושוב אמרנו 'לא', כי אנחנו מאמינים שאוטונומי תשחק תפקיד חשוב באסטרטגיה ארוכת הטווח של HP" ● דיווח חדש מאשר את טענתה של HP, כי לא הציעה את אוטונומי לסאפ

יומיים לאחר שהטיימס (The Times) הלונדוני חשף ש-HP פנתה לסאפ (SAP) והציעה לה לרכוש ממנה את חברת התוכנה הבריטית השנויה במחלוקת אוטונומי (Autonomy), הכחישה אתמול (ד') HP את הדיווח. זאת, על אף שסאפ אישרה את הדברים.

בהצהרה לעיתונאים מסרו דוברים מטעם HP, כי החברה מעולם לא הציעה את אוטונומי למכירה וכי מי שבכלל הייתה זו שמעוניינת ברכישה היא סאפ. "בניגוד לדיווחים בתקשורת, ל-HP אין אינטרס כלשהו למכור את אוטונומי", על פי ההצהרה. "במהלך השנה שעברה קיבלנו פניות מסאפ שנמכור להם את נכסי התוכנה של HP. שוב ושוב אמרנו 'לא'. אנחנו מאמינים שאוטונומי תשחק תפקיד חשוב באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו".

בדיווח שפורסם ב-AllThingsD ציינו מקורות עלומים ש-HP היא לקוחה גדולה של סאפ ומג ויטמן, מנכ"לית HP, כמו גם בכירים אחרים בהנהלת החברה, נפגשים באופן קבוע עם ביל מקדרמוט, מנכ"ל משותף בסאפ, ועם בכירים אחרים בה, כדי לדון במגוון נושאים עסקיים. על פי אותם מקורות, גם אם היה דיבור כלשהו על מכירת אוטונומי, הוא היה ברמה הבלתי רשמית. אחד המקורות קבע בנחרצות, כי "אוטונומי מעולם לא הוצעה לסאפ".

סאפ: "פנינו ל-HP, אבל לא היינו מעוניינים באוטונומי ברצינות"
לפי הדיווח שפורסם שלשום בטיימס, אמנם נערכה פגישה בין בכירי סאפ ו-ויטמן, שבה הם דנו באפשרות של מכירת אוטונומי, אותה רכשה HP ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולרים – מחיר המשקף שווי של 42.11 דולרים למנייה בודדת או 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

מקדרמוט אישר את הידיעה ואמר שסאפ אכן קיבלה פנייה בנושא מ-HP, "לאחר שכבר היינו מודעים שאוטונומי היא עסק זמין". עם זאת, הוא ציין שהדיונים לא הבשילו לכלל עסקה. "היינו מודעים לכך שאוטונומי הייתה 'על המדף בשוק', אבל אף פעם לא היינו מעוניינים בה ברצינות".

פרשה שסיבכה – ומסתבכת
אוטונומי עומדת במוקד פרשה שסיבכה את HP ואילצה אותה להטיל פצצה פיננסית: בנובמבר האחרון הודיעה החברה, כי  היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולרים. היא נימקה זאת בסילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – מצד אוטונומי. ב-HP טענו, כי יותר מחמישה מיליארד דולרים מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי.

במהלך ביקור שערכה ויטמן בלונדון בחודש שעבר היא אמרה, כי "אנחנו נשארים מחויבים לאוטונומי, למותג, לקיימברידג' (מקום מושבה של אוטונומי – י.ה.) ולבריטניה. הטכנולוגיה שלה כמעט קסומה. היא תביא לשינוי משמעותי בשוק ה-Big Data – ושם HP צריכה להיות".

הפרשה הלכה והסתבכה בשבוע שעבר, כשבעלי המניות של HP הגישו תביעה נגד הנהלתה, בטענה שענקית ה-IT התעלמה מאזהרות על אי סדרים חשבונאיים באוטונומי ולא הצליחה לבחון ולהעריך במדויק את מצבה הכספי, בטרם רכשה אותה. לדבריהם, חברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" והמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם".

על פי התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, "אוטונומי עסקה בעסקות סיבוביות", במסגרתן היא רכשה מוצרים מלקוחותיה, וכן עסקה בצורות אחרות של הכרה אגרסיבית בהכנסות, על מנת לנפח את מצבה הפיננסי ולהבריאו. "הנתונים על עלות הרישיונות, היקפי מכירתם ופרטים נוספים נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות", טענו התובעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים