הערעור נדחה: השופט במשפט Pirate Bay לא היה נתון בניגוד עניינים

בית המשפט לערעורים בשבדיה קבע, כי השופט שפסק כנגד אתר שיתוף הקבצים פעל כשורה, למרות שהיה פעיל בארגונים שעוסקים בהגנה על זכויות יוצרים ● בתגובה, פרסם פיטר סונד, אחד הנאשמים, הודעה צינית בטוויטר: "כעת יגיש Pirate Bay תביעה כנגד שבדיה על הפרה של זכויות אדם"

השופט השבדי, אשר גזר על ארבעת מנהליו של אתר Pirate Bay עונשי מאסר והטיל עליהם קנסות של מיליוני דולרים, לא היה נתון בניגוד עניינים – כך קבע בשבוע שעבר בית המשפט לערעורים במדינה.

כזכור, באפריל האחרון נמצאו הארבעה אשמים בהפרה של זכויות יוצרים. הם ערערו בטענה, כי השופט תומס נורסטרום היה נתון בניגוד עניינים בשל פעילותו בארגונים שעוסקים בהגנה על זכויות יוצרים. נורסטרום היה חבר באיגוד השבדי לזכויות יוצרים, וכיהן במועצת המנהלים של האיגוד השבדי להגנה על קניין בתעשייה.

אולם, בית המשפט לערעורים בשבדיה קבע, כי השופט לא היה נתון בניגוד עניינים. "אין בנסיבות אלה, ביחד או לחוד, כדי להטיל ספק בשיקול דעתו האובייקטיבי של השופט" נכתב בהחלטת השופטים. בתגובה לפסק הדין פרסם פיטר סונד, אחד הנאשמים, הודעה בטוויטר ובה כתב, כי "כעת יגיש Pirate Bay תביעה כנגד שבדיה על הפרה של זכויות אדם". ארבעת הנאשמים, שהורשעו בהפרה של זכויות יוצרים, נדונו לשנת מאסר ונצטוו לשלם פיצויים בסכום כולל של 3.6 מיליון דולרים.

Pirate Bay הוקם ב-2003 על ידי ארגון Piratbryran, המתנגד באופן מוצהר לזכויות יוצרים, ובחמש השנים האחרונות הוא הופעל על ידי גורמים שונים. החומרים שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים אינם מאוחסנים בשרתים של האתר עצמו, אשר מציע קישורים למחשבי המשתמשים. בשיטה זו, משותפים מדי יום מיליוני קבצים של תוכניות טלוויזיה, סרטים ושירים. רשימת החברות שהגישו את התביעה כנגד Pirate Bay כוללת את אולפני האחים וורנר, MGM, קולומביה, פוקס המאה העשרים, סוני BMG, יוניברסל ו-EMI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים