איגוד האינטרנט למשרד התקשורת: הקפידו שספקי תשתיות לא יחסמו או יאטו יישומי VoIP ושיתוף קבצים

הקריאה באה בעקבות פרסומים, לפיהם חלק מחברות הסלולר מחתימות לקוחות על סעיפים המתירים להן לחסום או להאט העברת תכנים דוגמת שימושי סקייפ ● האיגוד דרש ממשרד התקשורת להבטיח, כי הרשת תישאר פתוחה לכל החידושים הטכנולוגיים, ולא תושפע על ידי שיקולים מסחריים

איגוד האינטרנט הישראלי פנה למשרד התקשורת, בקריאה לבחון מקרוב את מדיניות האפליה, לכאורה, הקשורה בהעברת תוכן על ידי ספקי תשתיות התקשורת. הפניה התבצעה בעקבות פרסומים המתייחסים לעובדה שחלק מחברות הסלולר מחתימות את לקוחותיהן על סעיפים המתירים להן לחסום או להאט העברת תכנים מסויימים, כמו יישומי VoIP (בפרט תוכנת סקייפ) והעברת קבצים בין עמיתים (תקשורת Peer to Peer). האיגוד טען בפנייתו, כי "פעולה מהסוג הזה פוגעת בצרכנים ובעקרון חופש הביטוי והתחרות".

על פי איגוד האינטרנט, מדיניות זו מנוגדת לעקרון של ניטראליות הרשת, לפיו אין להתיר לספק תשתיות להפלות בין תכנים שונים המועברים דרכו. זאת, על ידי הבטחת הפרדה בין השליטה בתוכן, לשליטה בתשתית המעבירה אותו. להערכת האיגוד, קיים חשש, כי חברות השולטות בתשתיות יפגעו במשתמשי הקצה ובתחרות בשוק. כך, למשל, ספק תקשורת עשוי להאט את קצב העברת הנתונים מאתרי חברה מתחרה אל לקוחותיו.

הניטרליות עליה דורש האיגוד להקפיד, אמורה להבטיח את התפתחות כל אחת מ-"שכבות" האינטרנט בנפרד, תוך שימור הכוח והאוטונומיה של משתמש הקצה; בנוסף, היא אף אמורה להבטיח, כי זהות ואופי הטכנולוגיות הדומיננטיות של המחר יקבעו על ידי רוב המשתמשים, ולא על ידי קומץ בעלי ממון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים