חשש לעיכוב רכישת סאן: משרד המשפטים האמריקני ביקש מאורקל נתונים נוספים על העסקה

הרגולטור מבקש לקבל מידע נוסף אודות הרישוי של ג'אווה, שפת הפיתוח של סאן, שרצה על גבי מיליארדי רכיבים בעולם ● עו"ד דן וול, המייצג את אורקל, אמר, כי "אורקל מסוגלת לפתור כמעט את כל הבעיות הכרוכות בעסקה", והעריך שהבדיקות הנוספות לא יפגמו באישור הרכישה ● בנוסף, ייתכן שמשרד המשפטים האמריקני ביקש לבדוק את האפשרות שלפיה סאן ביצעה עבירות שוחד במסגרת עסקאות שלה

משרד המשפטים האמריקני ביקש מאורקל לספק לו נתונים נוספים לגבי עסקת הרכישה שלה את סאן – כך נמסר בהודעה שפרסמה החברה בסוף השבוע. הרגולטור מבקש לקבל מידע נוסף אודות הרישוי של ג'אווה, שפת הפיתוח של סאן, שרצה על גבי מיליארדי רכיבים בעולם. בעקבות הבקשה, דחה המשרד את מועד סיום החקירה,  מה שעלול לגרום לעיכובה של העסקה, אם הוא בכלל יאשר אותה.

עו"ד דן וול, המייצג את אורקל, אמר, כי "אנחנו מסוגלים לפתור כמעט את כל הבעיות הכרוכות בעסקה". הוא העריך שהבדיקות הנוספות לא יפגמו באישור הרכישה. לדבריו, "אני מצפה בכיליון עיניים שהחקירה תסתיים בקרוב ולא תעכב את מימוש העסקה בקיץ הקרוב".

מכשול נוסף לעסקה נוגע לכך שחלק מבעלי המניות של סאן הגישו לפני כחודש וחצי שלוש בקשות לתביעה ייצוגית, במטרה למנוע אותה. זאת, בטענה ש-"הצעת המכירה של אורקל אינה הוגנת ואינה ראויה".

הודעת אורקל אמנם אינה מתייחסת לכך, אולם ייתכן שהבדיקות הנוספות קשורות להודעה שסאן הוציאה לפני כחודש, ובה מסרה, כי היא מסרה לרשות האמריקנית לניירות ערך שהיא בודקת את האפשרות "להעביר תשלומים שלנו, הנוגדים את החוק למניעת שוחד, במסגרת עסקאות". בהודעת סאן נמסר, כי היא החלה בבדיקת החשד שלפיו ביצעה החברה עבירה על חוקי ארצות הברית, כאשר שילמה תשלומי שוחד במסגרת פעילות מכירה של מוצריה "מעבר לים". בהודעה של סאן לא צוין באיזו מדינה מדובר. עוד נכתב בהודעה, כי "על פי החשד, במהלך שנת הכספים 2009, שהסתיימה ביוני 2008, ביצעו גורמים עצמאיים (בתוך סאן – י.ה) תשלומי שוחד על דעת עצמם, על מנת לקדם מכירות של מוצרי סאן". על פי ההודעה, העברות התשלומים בוצעו מחוץ לביצוע העסקאות עצמן – פעולה שמנוגדת לחוק "Foreign Corrupt Practices", האוסר על חברות אמריקניות לשלם כספים לצורך זירוז עסקאות מכירה גם במדינות שבהן שוחד הוא חלק בלתי נפרד מהליך ביצוע העסקה. סאן הודיעה, כי היא עדכנה בעניין את כלל גורמי אכיפת החוק בארצות הברית, וכי היא בעצמה מקיימת חקירה שבה היא בודקת את החשד.

דובר של אורקל אישר לאחר מכן לוול סטריט ג'ורנל, כי החברה הייתה מודעת לחקירת החשדות לשוחד עוד בטרם נתנה את ההצעה לרכישת סאן. הרג'יסטר הבריטי ציין, כי לפי מסמכים שסאן הגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך העריכה אורקל, כי ביטול עסקת המכירה (עסקה שאותה סאן מכנה בשם "מיזוג" – י.ה.) יעלה לערך 260 מיליוני דולרים, בתוספת הוצאות שונות של עוד כ-45 מיליונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים