גרמניה: קנס של 145 אלף יורו לגוגל על פרשת כלי הרכב של שירות Street View

כלי הרכב של ענקית החיפוש אספו כמוית גדולות של נתונים אישיים, בהם כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות, תמונות וטקסטים של שיחות שנוהלו בצ'אט – כך על פי הנציב להגנת נתונים וחופש המידה בהמבורג, שהטיל עונש הקרוב מאוד לסכום המרבי בחוק ● פיטר פליישר, מנהל הפרטיות העולמי בגוגל: "אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לשמור על הפרטיות. במקרה זה לא עשינו זאת, ומשום כך מיהרנו לשפר את המערכות על מנת לתת מענה לסוגיה"

גוגל (Google)  ספגה קנס של 145 אלף יורו מהממונה על הפרטיות בעיר-המדינה המבורג שבגרמניה, בשל תיעוד לא חוקי של אותות תקשורת מרשתות Wi-Fi פתוחות במהלך הצילומים עבור שירות Street View.

כלי הרכב של גוגל אספו כמויות גדולות של נתונים אישיים, דוגמת כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות, תמונות וטקסטים של שיחות שנוהלו בצ'אט – כך על פי ג'והנס קספר, הנציב להגנת נתונים וחופש מידע בהמבורג, שהטיל על ענקית החיפוש קנס הקרוב מאוד לסכום המרבי שבסמכותו להטיל, 150 אלף יורו.

עם זאת, מבחינתה של גוגל, ששווי מניותיה מוערך כיום ב-260 מיליארד דולרים, מדובר ככל הנראה בטיפה בים. "מקרים כאלה ממחישים שהעונשים שניתן להטיל על פי החוק הפדרלי של גרמניה להגנה על נתונים אינם הולמים, נוכח פגיעות כה חמורות בפרטיות", ציין קספר בהודעה שפרסם. מגוגל נמסר, כי אין בכוונת החברה לערער על הקנס.

לטענת קספר, גוגל אישרה שבין השנים 2010-2008 היא לא רק צילמה בתים, אלא גם סרקה אחר רשתות Wi-Fi פתוחות באזורים שבהם עברו כלי הרכב – ואף שמרה את הנתונים שנאספו. לדבריו, גוגל מחקה את כל הנתונים שנאספו כך.

"זהו אחד המקרים החמורים ביותר של פגיעה בפרטיות שנחשפו עד כה", אמר קספר, שהוסיף כי לטענת גוגל, מעולם לא הייתה כוונה לשמור מידע אישי. "עצם העובדה שזה קרה במשך פרק זמן כה ארוך, ובהיקף כה נרחב, מחייבת להגיע למסקנה אחת ויחידה: אירע כשל חמור במנגנוני הבקרה הפנימיים של החברה".

מנהל הפרטיות העולמי של גוגל, פיטר פליישר, מסר כי מנהלי הפרויקט כלל לא רצו את הנתונים שנאספו, וכי הם לא השתמשו בהם, או אפילו הביטו בהם. "אנו בגוגל משקיעים מאמצים רבים כדי לשמור על הפרטיות. במקרה זה לא עשינו זאת, ומשום כך מיהרנו לשפר את המערכות על מנת לתת מענה לסוגיה", אמר פלישר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים