מסתבר: שדרוג מערכות מיחשוב בבורסה הוא שגרם לתקלה שהשפיעה על לקוחות בנק הפועלים

לדברי יוני שמש, סמנכ"ל בכיר לתפעול ומיחשוב בבורסה לניירות ערך בתל אביב, התקלה התרחשה במסגרת שדרוג השרתים התפעוליים, כאשר אחד מהם תפס את קו התקשורת רגע לפני הפיכתו לשרת "חי" ● לדבריו, לקוחות הפועלים לא נפגעו, והפעולות שהם ביקשו לבצע - בוצעו

בדיוק בשעות הקריטיות של סיום המסחר בבורסה לניירות ערך ביום א' האחרון, התקשו לקוחות בנק הפועלים לבצע עסקאות. זאת, בשל תקלה במחשבי הבורסה, שגרמה להאטה בקצב התקשורת בין הבורסה לבנק. עם זאת, יוני שמש – סמנכ"ל בכיר לתפעול ומיחשוב בבורסה לניירות ערך, אומר כי אף לקוח לא נפגע ושלמרות ההאטה – כל הבקשות טופלו וכל הרכישות והמכירות של המניות בוצעו.

בשיחה עם אנשים ומחשבים מסביר שמש, כי התקלה התרחשה במהלך שדרוג מערכות המיחשוב של הבורסה, המתבצע בחודשים האחרונים באורח אינטנסיבי. "מדובר במערכות קריטיות, וככאלה – אנחנו מעדכנים ומשדרגים אותן באופן מדורג. השרתים שלנו עוברים בדיקות וסימולציות עד שאנו מרגישים בטוחים שניתן להעלות אותם בלי שיפריעו לשרתים אחרים. במקרה הנוכחי הפעלנו שרת כזה כדי לראות אם הוא יכול לפעול בסביבה 'אמיתית'. זאת, לאחר שהשרת עבר את שלבי הפיתוח, שהה בסביבת הבדיקות וצלח הרצות ניסיון ליליות בסביבת הבדיקות. הפעם ארעה תקלה נדירה, שגרמה לשרת להשפיע על רכיב התקשורת. כתוצאה מכך, נגרמה האטה בהוצאת שדרי התשובות לחברי הבורסה, ולפיכך גם ללקוחות הפועלים, שקיבלו את התשובות באיחור".

שמש מציין, כי שרת טרום-ייצור ספציפי זה כבר שהה תקופת מה בסביבת הייצור ואף נערכו עליו בדיקות שלא גרמו להפרעות. לדבריו, לאחר המקרה הורד השרת והתקלה טופלה.

למה דווקא לקוחות בנק הפועלים הם אלה שנפגעו?
"גם כשאנחנו מכניסים שרת לסביבת הייצור, אנחנו לא מאפשרים לו גישה לכל חברי הבורסה, אלא מבצעים זאת באופן מדורג. לפיכך, במצבו הוא 'הכיר' רק חלק מהלקוחות ברשת, כדי שאם חלילה יקרה משהו – לא ייגרם נזק לכלל הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים