פול מורגן, HP: "יש כבר לקוחות ישראליים שמתעניינים בשרתי Moonshot"

"המדובר בעיקר בחברות טלקום ו-OEM, כלומר יצרניות ישראליות הרוצות לשלב במערכות שלהן את השרתים החדשים", אמר מורגן - מנהל עסקי HP Hyperscale באזור EMEA, במפגש בכירים שערכה ענקית המיחשוב בלונדון ● דיוויד צ'אלמרס, CTO חטיבת האנטרפרייז של HP באזור EMEA: "מערכת Moonshot היא התשובה המוחצת לצו השעה של העסקים עבור המנמ"רים שלהם. סוף-סוף אפשר לעשות יותר - בפחות"

14/04/2013 15:18

"יש כבר לקוחות ראשונים המתעניינים במערכות Moonshot בישראל. המדובר בעיקר בחברות טלקום ו-OEM, כלומר יצרניות ישראליות הרוצות לשלב במערכות שלהן את השרתים החדשים של HP, כדי ליהנות מיתרונות חסכון האנרגיה, המקום והעלות, המאפיינים אותם", כך אמר פול מורגן, מנהל עסקי HP Hyperscale באזור EMEA. מורגן אמר את הדברים במפגש שערכו בכירי ענקית המיחשוב באזור EMEA עם נציגי כלי התקשורת. המפגש נערך בלונדון, בסמוך להכרזה הבינלאומית על שרתי Moonshot החדשים של HP.

בשוויץ, מקום מושבו של מורגן, הוא סיפר, יש כבר שני לקוחות ראשונים ל-Moonshot וחמישים בכל יבשת אירופה. לקוחות אלה, הדגיש, אינן רק חברות אירוח אתרי רשת, אלא גם חברות קמעונאות גדולות וספקיות שירותים מנוהלים (MSP). "בשורה התחתונה, ארבעים מתוך חמישים הלקוחות שבחרו במערכת Moonshot אינן חברות אירוח אתרים", הדגיש, "כלומר שלשרתים החדשים מרחב יישומים ייעודיים גדול ממה שנדמה היה בתחילה".

עלות של כחמישים אלף יורו למערכת עם 45 מעבדים מהווה עלות כניסה נמוכה, קבע מורגן במפגש. הוא הוסיף, כי ההכרזה הצפויה בתוך כחצי שנה, על שרתים חדשים מבוססי מעבדים של יצרנים נוספים, כמו טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) עם מעבדי אותות DSP, למשל – תוסיף יישומים חדשים שיתבססו על Moonshot.

מפגש הבכירים לאזור EMEA נערך בלונדון בשבוע שעבר, במשרדיה של ענקית יחסי הציבור הבינלאומית ברסון מרסטלר, המטפלת בלקוח הגדול ביותר בתעשיית ה-IT - ב-HP העולמית. המשרד הראשי שלה שוכן בבניין המכונה "בניין לגו", בגלל צבעי ה-גוגל הזוהרים בו הוא צבוע. הסיבה ברורה לעין: הבניין משמש גם את כמטה של גוגל עצמה בבריטניה ולכן צבעי הכתום, צהוב, ירוק ואדום, שמרוחים על קירותיו הצבעוניים. צילום: פלי הנמר

"חברות יבחרו ב-Moonshot לא רק בשל החיסכון בעלויות, אלא גם בזכות אפשרויות הגידול (Scalability) הנרחבות, והיכולת לדחוס מאות שרתים ואלפי מעבדים לארון (Rack) בשטח קטן ביותר. בתעשייה כבר מוכרת מצוקת המקום הפיזי ואספקת האנרגיה למרכזי נתונים, אפילו חדשים. לשם בדיוק מיועדת Moonshot".

דיוויד צ'אלמרס, CTO חטיבת האנטרפרייז של HP באזור EMEA. צילום: פלי הנמריתרון נוסף, על פי מורגן, הוא מהירות התיקון של שרת שמתגלה בו תקלה: "פשוט שולפים החוצה ומקבלים שרת חדש מ-HP למחרת היום".

לדברי דיוויד צ'אלמרס, CTO חטיבת האנטרפרייז של HP באזור EMEA, "מערכת Moonshot היא התשובה המוחצת לצו השעה של העסקים עבור המנמ"רים שלהם. סוף-סוף אפשר לעשות יותר – בפחות".

"HP השקיעה רבות עד כה בתשתיות אחודות (Converged Infrastructure), ועתה גם ברמת השרתים השונים, שיעבדו באותה מסגרת של Moonshot", ציין. "השרתים החדשים מכילים מעבדים של יצרנים שונים – גם כאלה המבוססים על ארכיטקטורת x86 – מתוצרת אינטל (Intel) ו-AMD, וגם מעבדים מבוססי ARM – מיצרנים כמו טקסס אינסטרומנטס, שכבר הצטרפה עם מעבד אותות DSP שלה, המתאים מאוד לספקי שירותי טלקום, ואחרים שיצטרפו בקרוב".

על פי צ'אלמרס, כמו ש-HP הייתה החלוצה בשרתי להב – תחום אותו היא מובילה מזה שבע שנים, כך היא מתכוונת לעשות עם שרתי Moonshot, בזכות העובדה שהיא מקדימה את התעשייה בשלוש שנות פיתוח. HP, הוסיף צ'אלמרס, ניצבת כעת בעמדה שבה ניצבה אפל (Apple) לפני כחמש-שש שנים, כשהייתה הראשונה להביא לשוק את ה-iPhone – ומאז היא מובילה אותו בחדשנות.

החידוש בפרויקט Moonshot של HP הוא בקפיצת הדרך של קיצור זמן הפיתוח לשרתים חדשים, ממחזור של 18 חודשים לשישה חודשים בלבד, בשיטת שרתים מוגדרי תוכנה (Software Defined Servers). צילום: פלי הנמר

ייחודיות שרתי Moonshot: שימוש בשרתים מבוססי SoC (ר"ת Software On a Chip, מערכת על שבב), המגיעים לראשונה מעולם המובייל לאנטרפרייז. צילום: פלי הנמר

"HP תייצר את מחסניות (Cartridges) השרתים – המודולים המכילים את המעבדים, הזיכרון ויחידות העזר, המוכנסים למסגרת (Chassis) בעלת יחידת מיתוג מהירה (IP של HP) ויחידות הקירור והחשמל המשמשות את כל השרתים", הסביר צ'אלמרס. "ל-HP יתרון בגודל של ייצור שרתים ייעודיים לפי דרישה, בהיותה יצרנית של חצי מיליון שרתים כאלה מדי שנה, בזמן קצר ובעלויות פיתוח נמוכות יותר מהמתחרים".

ג'ורג'יו נבולוני, אנליסט בקבוצת מחקר השרתים האירופאית של IDC. צילום: פלי הנמרג'ורג'יו נבולוני, אנליסט בקבוצת מחקר השרתים האירופאית של IDC, הסביר במפגש, כי החידוש בהכרזת שרתי Moonshot של HP הוא, שלראשונה נשבר המונופול של אינטל באספקת מעבדים במיחשוב הארגוני. מעתה, הדגיש, בשרתים החדשים יהיו גם מעבדי מבוססי ארכיטקטורת ARM, מתוצרת יצרנים גדולים ומבוססים כמו טקסס אינסטרומנטס – שכבר הצטרפה כשותפה לפרויקט Moonshot, וסמסונג (Samsung) – שצפויה להצטרף בעתיד.

כתוצאה מכך, העריך נבולוני, קצב החידושים במעבדים יתקצר ביותר – מקצב של אחת לחמש שנים, לקצב של אחת לשנה. כלומר, שהחדשנות תגבר לתועלת המיחשוב הארגוני, שיזכה לקצב התחדשות טכנולוגית כמו בתחום המובייל. ואכן, המעבדים החדשים שמשולבים ב-Moonshot, החלו את דרכם בסמארטפונים.

"המייחד של HP בתחום זה הוא הקניין הרוחני שלה בתחום המיתוג בתוך המערכת, InterConnect, בו השקיעה לא מעט והוא מאפשר לה כעת לייצר שרתים מתקדמים, מהירים ומותאמי יישומים", אמר.

Moonshot, הסביר נבולוני, לא ייכנס גם לשוק הווירטואליזציה, שם אין לו את עוצמת שרתי הלהב, וגם לא יתחרה בשרתים ה-"לבנים" ללא יצרן מוכר, שהם זולים בהרבה – אלא ימוצב בעלותו בין עלות שרת וירטואלי, לבין שרת להב ייעודי.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים