נתוני IDC לרבעון הראשון: הצניחה החדה אי פעם במכירות ה-PC

היקף המכירות של המחשבים האישיים צנח ברבעון הראשון של 2013 ב-14% ועמד על כ-76 מיליון יחידות בלבד – כך עולה מנתונים שאספה חברת המחקר ● מדובר בירידה החדה ביותר ב-20 השנים שבהן עוקבת IDC אחר הנתונים בנושא ● זאת, במקביל לעלייה המתמשכת בפופולריות של מחשבי הלוח וההתעלמות של הצרכנים ממערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, חלונות 8 ● תוצאות דומות אספה גם גרטנר ובשתי החברות תולים את הסיבה לכך בירידה מהבמה של מחשבי הנטבוק

בשלושת החודשים הראשונים של השנה צנח היקף המכירות של מחשבי ה-PC בשיעור של 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC. מדובר בירידה החדה ביותר ב-20 השנים שבהן עוקבת חברת המחקר אחר הנתונים בנושא. זאת, במקביל לעלייה המתמשכת בפופולריות של מחשבי הלוח וההתעלמות של הצרכנים ממערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft), חלונות 8 (Windows 8).

ברבעון הראשון של 2013 נמכרו בסך הכול 76.3 מיליון יחידות של מחשבי PC. היה זה רבעון רביעי ברציפות של ירידה בהיקפי המכירות. מדובר בהיקף המכירות הרבעוני הנמוך ביותר מאז אמצע 2009, על פי נתונים של חברת המחקר גרטנר (Gartner), שמתחרה ב-IDC. לפי גרטנר, שיעור הירידה היה נמוך יותר, אך גבוה לכשעצמו: 11%.

בשתי החברות תולים את הירידה בהתפוגגות הקטגוריה של מחשבי הנטבוק (Netbook), שנזנחו לטובת מחשבי הלוח והטלפונים החכמים.

"הצרכנים מפסיקים לצרוך תכנים במחשבי PC ועוברים למכשירים מקושרים אחרים, דוגמת מחשבי לוח וטלפונים חכמים", אמרה מיקקו קיטגאווה, אנליסטית בגרטנר. "אפילו בשווקים מתפתחים, שבהם שיעור החדירה של מחשבי הלוח נמוך, לא צפויים שיעורי צמיחה גבוהים ליצרניות של מחשבי ה-PC".

הנתונים של IDC מראים שחלונות 8 לא רק שלא מושכת צרכנים חדשים, אלא אפילו מרתיעה אותם. הסיבה לכך היא שהלקוחות חוששים שלא יוכלו להרשות לעצמם מחשבים חדשים עם צגי מגע, הנחוצים כדי להפיק את המרב מהמערכת, אף על פי שהיא פועלת היטב גם במחשבים ללא צגי מגע.

"אנשים חושבים שהם צריכים מחשב עם צג מגע, משווים מחירים, מגלים שהם גבוהים מהתקציב העומד לרשותם ומחליטים לשבת ולהמתין", הסביר בוב או'דונל, אנליסט ב-IDC. לדבריו, חלק מהמשתמשים נרתעים ממערכת ההפעלה החדשה, בה נזנח תפריט "התחל" המוכר לטובת "אריחים" צבעוניים שמייצגים את היישומים.

כתוצאה מכך, על אף שבעבר, מערכות הפעלה חדשות של מיקרוסופט הזניקו את המכירות של מחשבי ה-PC, קבלת הפנים הצוננת לה זכתה חלונות 8 עשויה דווקא להפחית את המכירות, על פי ג'יי צ'ו, אנליסט נוסף ב-IDC. "משתמשים מוצאים שחלונות 8 מציעה חוויה לקויה ולא מצטיינת – לא כממשק חדש למכשירים ניידים ולא כממשק קלאסי למחשבים שולחניים", אמר. "הם חשים שהחוויה נופלת מזו לה הורגלו במחשבי PC, מבלי להפיק תועלת ממשית מיתרונות חדשים כמו שימוש בממשק מגע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים