מומו לירן, אריקסון: "הקפיצות הדרמטיות בנפחי התעבורה מייצרות אפשרויות למנמ"רים"

הדרישה לתעבורת נתונים בנפחים גדולים מצד ארגונים המעוניינים לממש את חזון העבודה בכל מקום ובכל זמן היא שדוחפת את התחום הזה בכמה סדרי גודל", אמר לירן - מנכ"ל אריקסון ישראל, בכנס הפורום העולמי לחדשנות עסקית שפתחה החברה בשטוקהולם ● לדבריו, "ההתפתחות בתחום מצביעה על מגמה שלא ניתן להתעלם ממנה והיא כוללת התווספות של עוד ועוד רכיבים למעגל הקישור הנייד"

"בשנים האחרונות ראינו קפיצה דרמטית בנפחי התעבורה ברשתות התקשורת האלחוטית – בעיקר בגלל המעבר לאינטרנט בפס רחב. הדרישה לתעבורת נתונים בנפחים גדולים מצד ארגונים המעוניינים לממש את חזון העבודה בכל מקום ובכל זמן היא שדוחפת את התחום הזה בכמה סדרי גודל", אמר מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, בכנס הפורום העולמי לחדשנות עסקית שפתחה החברה היום (ג') בשטוקהולם, שבדיה. האירוע נערך בהשתתפות שורת המנהלים הבכירה של אריקסון העולמית ועסק בתחזיות לגבי עתיד עולם התקשורת והאפליקציות הרלוונטיות אליו.

לדברי לירן, אריקסון נמנית כיום על חמש חברות התוכנה הגדולות בעולם והפיתרונות שהיא מפתחת מיועדים לספק לארגונים את היכולת לממש את חזון הניידות העסקית בצורה מאובטחת ומהירה. לירן הסביר, כי החידושים הצפויים בעתיד יאפשרו העברתם של קבצים בצורה אלחוטית במהירות של מאה מגה-ביט בשנייה ויותר, ולמעשה כבר היום מותקנים בעולם פיתרונות של אריקסון המספקים קצבים של עשרים מגה-ביט בשנייה. ההעברה, ציין, תתאפשר גם לטווחים רחוקים – דרך צמתים בהם יתבצע איגוד של הנתונים לצורך העברת התכנים עד לנקודות הקצה של המשתמשים.

"יש כיום כ-4 מיליארד חיבורים לרשת הסלולרית הכוללים מכשירי טלפון ניידים, מחשבים ניידים, מחשבי כף יד וכו'", אמר. "ההתפתחות בתחום מצביעה על מגמה שלא ניתן להתעלם ממנה והיא כוללת התווספות של עוד ועוד רכיבים למעגל הקישור הנייד כמו מכוניות, מכשירים ביתיים, מצלמות ביתיות, משאבות, מעליות, וסנסורים המחוברים לכל אביזר כמעט. כל אלה יצרו מצב לפיו עד שנת 2020 יהיו בעולם למעלה מ-50 מיליארד חיבורים במובייל. זו מהפכה שלא ניתן להתעלם ממנה והיא מחייבת היערכות מכל מנהל IT המעוניין להצעיד את ארגונו קדימה".

נושא נוסף שלדברי לירן מהווה מהפכה הנו נושא ה-IPTV. לדבריו, הפלטפורמה החדשה של אריקסון בתחום מציעה מכלול שירותים חדשים להעברת שידורי טלוויזיה באמצעות פרוטוקול האינטרנט (IP) על גבי פס רחב במיוחד, ומעניקה חוויית צפייה עשירה, ויכולת להעצמת חוויית הטלוויזיה האישית שלו בתוספת שירותים אינטראקטיביים מעל גבי מסך הטלוויזיה. הוא מסביר, כי הדגש הבולט בפלטפורמה הוא ביכולת האישית של כל מנוי ליצור לעצמו העדפות צפייה אישיות מובנות, עם גמישות רבה בתזמון תוכניות, יכולת הקלטה מראש, פיקוח ושליטה על תוכן המיועד לילדים בקרה תקציבית ועוד.

לירן ציין, כי ה-IPTV נתפש כיום כשירות חשוב לצופי הטלוויזיה וכנושא בשורה להפחתת עלויות ולהעלאת רווחיות ספקי התשתיות, ודווקא בעידן של ירידת הכנסות בשוק הטלפוניה המסורתית. לדבריו, ניתן יהיה עם הזמן לצפות בשידורי IPTV מכל מסך, לרבות מסכי טלפונים סלולריים. למבקרים את הרעיון של צפייה בתכנים מסוג זה במסכים הקטנים של הטלפונים הניידים, מזכיר לירן את הסיטואציות הרבות בהן אנו נמצאים בנסיעות, בתחבורה ציבורית, ברכבת, בהמתנה בשדה התעופה, בהמתנה לקבלת שירות וכד', שהינן רלוונטיות מאוד לצריכה מסוג זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים