מוזילה מציגה גרסת מבחן חדשה של Firefox 22
מוזילה מתעלמת מהמחאות של ענף הפרסום באינטרנט ומציידת את הגרסה הבאה של פיירפוקס במנגנון לחסימה אוטומטית של קבצי Cookie מצד שלישי ● הגרסה החדשה תוצע לציבור החל מסוף יוני ● בארגונים המייצגים את המפרסמים באינטרנט כבר כינו את המהלך של מוזילה "מסוכן ומטריד מאוד"
גרסת המבחן החדשה של Firefox 22 צוידה במנגנון לחסימה של קבצי Cookie מצד שלישי – מהלך שיעניק שליטה טובה יותר למשתמשים חובבי הפרטיות ויציב את מוזילה (Mozilla) במסלול התנגשות מול הענף של הפרסום באינטרנט.
בארגונים המייצגים את המפרסמים באינטרנט כבר כינו את המהלך של מוזילה "מסוכן ומטריד מאוד", ואף טענו שכתוצאה ממנו יוצגו למשתמשי מוזילה מודעות רבות יותר, ולא מועטות יותר.
ביום ו' פרסם ג'ונתן מאייר, המפתח של קוד החסימה ששולב בפיירפוקס, הודעה בטוויטר (Twitter) בה בישר שהקוד הגיע לערוץ Aurora של גרסאות המבחן של מוזילה. ערוץ זה מיועד לגרסאות הראשוניות, ברמת הליטוש הנמוכה ביותר, מבין אלה שמיועדות לכלל המשתמשים. לאחר שישה שבועות מוחלפות גרסאות Aurora בגרסאות בטה שלאחר שישה שבועות נוספים מוחלפות גם הן – בגרסה מוגמרת. במקרה של Firefox 22 אמורה הגרסה המוגמרת להופיע ב-25 ביוני.
קבצי Cookie מצד שלישי משמשים מפרסמים למעקב אחר תחומי העניין של הגולשים, מתוך מטרה להציג להם מודעות שמתמקדות בתחומים אלה. המנגנון החדש לא יחסום קבצי Cookie שטומנים האתרים שבהם מבקרים המשתמשים בפועל (כלומר, קבצי Cookie מצד ראשון), אלא רק קבצים שטומנים המפרסמים באתרים שבהם מבקרים המשתמשים (כלומר, קבצי Cookie מצד שלישי).
כברירת מחדל מוגדרת חסימה אוטומטית חלקית בלבד של קבצי ה-Cookie מצד שלישי, מתוך שאיפה לרסן את מגמת המעקב אחר דפוסי הגלישה של המשתמשים. בארגונים שמייצגים את המפרסמים באינטרנט, ובכלל זה IAB (ר"ת Interactive Advertising Bureau) ו-ANA (ר"ת Association of National Advertisers), מתחו ביקורת על המהלך של מוזילה וטענו שהוא יוביל לסגירה של אלפי עסקים קטנים. בארגונים קוראים למוזילה להותיר את השליטה על הגדרות הפרטיות למשתמשים.
"בפועל, למשתמשי פיירפוקס יוצגו יותר מודעות, ולא פחות, והמודעות שיוצגו להם לא יהלמו את הצרכים שלהם. הם יראו מודעות לא ממוקדות, שמזכירות דואר זבל", אמר דן ג'פה, סגן נשיא ANA לקשרי ממשל.
תגובות
(0)