המשקיעים מקווים: הזעזועים בהנהלת HP יובילו למועצת מנהלים "ידידותית יותר" לבעלי המניות

המשקיעים עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות ב-HP, כאשר הידיעה על חילופי היו"ר הביאה לירידת השער של מניות החברה ב-2% ● בתוך כך, שני דירקטורים נוספים פרשו ביום ה' ממועצת המנהלים של החברה ●"המינוי של רלף וויטוורת לתפקיד היו"ר, גם אם זמני, מצביע על שמרנות פיננסית רבה יותר", העריכו אנליסטים

פרישתו של יו"ר HP, ריי ליין, ומינויו של המשקיע האקטיביסט רלף וויטוורת כמחליפו הזמני, הביאו את המשקיעים לקוות כי מועצת המנהלים החדשה של HP  תהיה "ידידותית יותר לבעלי המניות". עם זאת, נראה כי משקיעים רבים כבר איבדו תקווה, ובעקבות הידיעה על חילופי היו"ר ירד ביום ו' האחרון השער של מניות HP ביותר מ-2% נוספים.

מיינרד אום, אנליסט של Wells Fargo, ציין כי הטלטלות ב-HP, שכללו בין השאר את הרכישה השנויה במחלוקת של אוטונומי (Autonomy) הבריטית, עשויות להוביל בטווח הרחוק למועצת מנהלים "ידידותית יותר לבעלי המניות, במיוחד מנקודת מבט של חלוקת הון". עם זאת, אום ציין, כי למרות שהוא מגלה כעת אופטימיות רבה יותר ביחס ליכולתה של HP לתקן את היסודות הרעועים, החברה זקוקה כעת ליותר מוצרים ופרויקטים שיפצו על ההאטה הכללית בשוק של מחשבי ה-PC. לדבריו, עד ששינויים כאלה יקרמו עור וגידים, עשוי לחלוף עוד זמן רב.

מלבד מינוי של יו"ר קבוע, ממתינים כעת המשקיעים לראות גם את ההרכב הסופי של מועצת המנהלים. שני דירקטורים נוספים פרשו ביום ה' ממועצת המנהלים של החברה. "המינוי של רלף וויטוורת לתפקיד היו"ר, גם אם זמני, מצביע על שמרנות פיננסית רבה יותר ועל מועצת מנהלים ידידותית לבעלי המניות, נוכח החוב המכביד על החברה", כתבו אנליסטים של Credit Suisse בהודעה שפרסמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים