פלורה לוין, B-Pro: "העידן הטכנולוגי מספק הזדמנויות עבור המנמ"ר, אך טומן בחובו גם איומים"

"אנחנו דור טכנולוגי, העובדים שלנו טכנולוגיים ורוב הלקוחות שלנו הם כאלה", אמרה לוין - שותפה בחברת הייעוץ, בהרצאת אורח שנשאה בסדנת מנהיגות עסקית למנמ"רים ולבכירי התעשייה ● לדבריה, "זהו תור הזהב של הטכנולוגיה, כמחוללת הזדמנויות עסקיות חדשות לארגונים. עם זאת, השינויים המתמידים יכולים להוות איום ל-IT, אם לא יתאים עצמו לצרכים החדשים"

"מכל מהפיכות הטכנולוגיה הצרכנית – החל ב-PC וכלה במדיה החברתית – חדירת השימוש בטלפונים החכמים היא המהפכה האגרסיבית והמהירה ביותר", אמרה פלורה לוין, שותפה בחברת הייעוץ B-Pro. "אנחנו דור טכנולוגי, העובדים שלנו טכנולוגיים ורוב הלקוחות שלנו הם כאלה. זהו תור הזהב של הטכנולוגיה, כמחוללת הזדמנויות עסקיות חדשות לארגונים. עם זאת, השינויים המתמידים יכולים להוות איום ל-IT, אם לא יתאים עצמו לצרכים החדשים".

לוין אמרה את הדברים כמרצה אורחת בסדנת מנהיגות עסקית למנמ"רים ולבכירי התעשייה, שהמחזור הראשון שלה מתארח החודש במרכז ההדרכה של חברת CA בהרצליה. את הסדנה פיתח ומנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

"איך כל זה משפיע על ה-CIO, 'השגריר הרשמי' של הטכנולוגיה בארגון?", שאלה. כדי להשיב על השאלה, מנתה לוין שתי הזדמנויות לשינויים עסקיים בארגונים: שדרוג שירותי המידע ללקוחות בשילוב עם מכירת שירותי מידע ייעודיים ושדרוג הקשר של הארגון עם הלקוח.

על ההזדמנות הראשונה, אמרה, כי "דפי פירוט רכישות ללקוחות הם סטנדרט בתעשיית הבנקאות וכרטיסי האשראי. חברת Simple האמריקנית מגדירה מחדש את מושג המידע ללקוחות. היא מאפשרת ללקוחותיה לתעד את הסיפור מסביב לרכישותיהם, בנוסף למגמות ולהשוואות מתקדמות. על ידי אספקת שירותי מידע מתקדמים, היא ממתגת עצמה כ-Front Office ללקוח ודוחקת את ספקי הבנקאות המסורתיים לעמדת ה-Back Office".

על שדרוג הקשר של הארגון עם הלקוח, אמרה לוין, כי "יש לספק ללקוח את ההצעה המתאימה בערוץ המתאים, להגיע אליו בכל מקום ובזמן אמת ולחזק את השיתוף שלו. חברת Tesco – רשת קמעונאית בינלאומית גדולה, החליטה לנצל את זמן ההמתנה של לקוחותיה לרכבות והקימה קניונים וירטואליים בתחנות רכבת בדרום קוריאה. הקניונים מורכבים מפוסטרים של מדפי קניות עמוסים במצרכים, בגודל טבעי. הלקוחות 'קונים' מוצרים על עדי סריקת QR של המצרכים בתמונות, והמצרכים נשלחים וממתינים ללקוחות עם חזרתם לביתם. באמצעות הטכנולוגיה, הרשת מיצבה עצמה כמובילה בקניות מקוונות והעפילה לקמעונאית השניה בדרום קוריאה".

לדבריה, "תפקידו של ה-CIO מעולם לא היה מאתגר יותר, כי בנוסף להזדמנויות העצומות להיות מה שגרטנר (Gartner) מכנה 'The Money Making CIO', ישנם גם איומים: אם הארגון ספקן לגבי יכולות ה-IT באספקת הטכנולוגיה הקיימת, הוא לא יקדם חדשנות טכנולוגית, או יקדמה מחוץ לגבולות ה-IT, לדוגמה על ידי מינוי CDO (ר"ת Chief Digital Officer). כמו בפירמידת הצרכים של מאסלו, עליכם להבטיח שהארגון חווה קבלת שירותי טכנולוגיה תקינים ואפקטיביים, כדי להצעידו לכיוון חדשנות טכנולוגית".

"איך עושים את השינוי?", שאלה לוין לסיכום. "לאחר מיפוי נקודות החוזק והחולשה, כל אחד משלושת השלבים מהווה שינוי עמוק שמורכב משינויים משולבים בחמש אבני בניין: ערכי ליבה, תהליכי העבודה, מבנה וארגון, מדידת ביצועים וטכנולוגיה. אנחנו ממליצים לבצע את השינויים תוך קבלת הסכמה ארגונית וחיבור מתמיד ליעדים העסקיים של הארגון".

אירועים קרובים