הסטארט-אפ היומי: DroidSecurity – מאבטחים את האנדרואיד

למרות שעוד לא נתגלה ולו וירוס אחד למערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים, יש כבר מי שמציע לאבטח את אנדרואיד ● עם 60 אלף הורדות של התוכנה שפיתחו והשקעת הון סיכון בדרך, נדמה שמייסדי DroidSecurity נמצאים בכיוון הנכון

23/06/2009 15:12

לשוק מכשירי הטלפון החכמים מתווספים מדי יום משתמשים חדשים מכל העולם, שמחזיקים בכיס שלהם מחשבי PC לכל דבר. המחשבים האלו מסוגלים לעשות את הכל, ובדיוק כמו המחשבים האישיים – גם מכשירי iPhone של אפל והמכשירים מבוססי האנדרואיד שגוגל מקדמת, אוגרים כמויות עצומות של מידע אישי ורגיש אודות המשתמשים שלהם. למעשה, בזכות החיישנים המתקדמים של המכשירים האלו והחיבור התמידי שלהם לרשת האינטרנט, הם מהווים את מתקן המעקב ההמוני החזק ביותר אותו נשאנו אי פעם.

משתמש iPhone או אנדרואיד גולש באינטרנט באופן תדיר, שולח אימיילים, וכמובן גם מקיים שיחות סלולריות ושולח דטה ברשת הסלולרית. את כל הפעולות האלו הוא בעצם העתיק מהמחשב הנייד אל הטלפון החכם, שהפך למספיק נוח וידידותי. תוסיפו לזה את רשימת הכתובות והקשרים המאוחסנים במכשיר, תיעוד המיקום הגיאוגרפי בו נמצא בעל הטלפון בכל רגע, גישה לרשתות אלחוטיות ואינסוף אפליקציות תוכנה חופשיות מתוצרת צד שלישי שהורדו אל המכשירים הללו – ותקבלו סיוט אבטחה רציני, שיושב קרוב מאוד למרכז העצבים שלנו.

כמו תמיד, סיוט האבטחה של המשתמשים, הוא חלומן הוורוד של חברות האבטחה – ונראה ששני היזמים הישראלים שהקימו את חברת הסטארט-אפ DroidSecurity דרור שלו ועמרי סיגלמן – הם אלו שזיהו ראשונים הפעם את הפוטנציאל העצום שטמון באפליקציות אבטחה למכשירי האנדרואיד. זאת, יש לציין, עוד לפני שהתגלה ולו וירוס אחד למערכת ההפעלה של גוגל.

לדברי מייסדי החברה, מוצר האבטחה DroidHunter ששחררו עבור המרקטפלייס של אנדרואיד ושמכיל תשתית שתנסה להתמודד בעתיד עם איומי האבטחה שצפויים להגיע – כבר זכה ל-60 אלף הורדות והתקנות. המדובר בכמות הורדות מרשימה ביותר עבור מכשירים מבוססי האנדרואיד, שעדיין לא נמצאים בייצור המוני. כמות ההורדות הזו הכניסה את DroidSecurity הקטנה, שעדיין מעסיקה רק את שני המייסדים, לקטגוריה הגבוהה ביותר של הורדות תוכנות אנדרואיד בתחום התקשורת. לבד מההורדות החינמיות, מדווחים אנשי DroidSecurity על כאלף לקוחות משלמים, שהחליטו לרכוש את גרסת הפרימיום של התוכנה.

בימים אלו פועלים סיגלמן ושלו על גיוס השקעת הון הסיכון הראשונה עבור DroidSecurity וגיוס צוות העובדים הראשון. השאלה הגדולה היא אם הם עדיין יישארו ספקי האבטחה היחידים לאנדרואיד, גם כאשר תשווק מערכת ההפעלה של גוגל על מגוון הטלפונים החכמים מתוצרת כל יצרניות הטלפונים הגדולות בעולם, או שאז הם יצטרכו להתחרות בקספרסקי, סימנטק, מק'אפי ושאר ענקיות האבטחה.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים