הבשורה הישראלית למהפכת הסלולר בעולם הקמעונאות

חברת ההזנק WiseSec, אשר רוכבת על טרנד הולך ומתפתח במהפכת התשלומים בעולם הקמעונאות, פיתחה פתרון מבוסס טכנולוגיית מיקום - ללא תלות בזהות יצרן הטלפון ובמערכות GPS חיצוניות ● החידוש של החברה הצעירה מחיפה השיג לה הסכם עקרונות ושיתוף פעולה עם ריטליקס, ענקית ה-Retail, אבל בעלי החברה כבר חושבים קדימה: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות"

למעלה מ-70 חברות ישראליות השתתפו בביתן של מכון הייצוא הישראלי בתערוכת הטלקום הגדולה, MWC 2013, שנערכה לא מכבר בברצלונה. בין החברות הישראליות שזכו לתשומת לב בולטת היתה WiseSec מחיפה, שהוקמה ומנוהלת על ידי ואדים מאור. דמות נוספת בחברה היא אסף טולדנו, סמנכ"ל פיתוח עסקי של WiseSec. חברת ההזנק הביאה בשורה לתערוכה – טכנולוגיה חדשה, ייחודית, המשלבת פיתוח תוכנה וייצור רכיבים פיזיים, המייצרים ביחד פיתרון לחוויית לקוח. הפתרון מבוסס טכנולוגיית מיקום, שפותחה על ידי החברה, ללא תלות בזהות יצרן הטלפון ובמערכות GPS חיצוניות.

כך, רוכבת WiseSec על הטרנד שהולך ומתפתח בעולם הקשור למהפכת התשלומים בעולם הקמעונאות. מה שאנו רואים בשוק הישראלי, באמצעות חברות כרטיסי האשראי המבקשות לנכס לעצמן דריסת רגל במהפכת ה-mPay, הוא רק קדימון למה שצפוי להתרחש בעולם. הקרבות הם סביב כרטיסי הקוראים המתקשרים עם הטלפונים החכמים שלנו או מחשבי הלוח.

בגלל סיבות מסחריות והיעדר טכנולוגיות מקבילות, נהוג לחשוב שה-NFC היא הטכנולוגיה השולטת שתביא את המהפכה. ואולם, מאור וטולדנו, שלמדו וחקרו שוק זה היטב, הגיעו למסקנה שבטווח הנראה לעין, ה-NFC שכבודו במקומו מונח לא יעשה מהפכה של ממש. הסיבות לא תלויות בטיב הטכנולוגיה, אלא בעלות וביכולת הלוגיסטית ליישם את ה-NFC. מצד שני, הגידול המהיר בקצב מכירת הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, יוצר את הצורך מצד הלקוחות והמשווקים לחפש דרכים לקנות את תשומת הלב של הלקוח, על ידי הנחות, מבצעים, השתתפות בהגרלות. כל זה בלוח זמנים דינמי, כמעט מרגע לרגע, המבוסס על היכולת לדעת היכן הלקוח מבלה בקניון, או שהוא עצמו מבקש לקבל מידע היכן הוא יכול לממש את חווית הקניות במחירים הכי טובים.

מאור וטולדנו יודעים את מה שכל ילד כבר יודע: כדי לממש חווית לקוח באמצעות הטלפונים החכמים, דרושה התערבות של טכנולוגיית ה-GPS. אבל מה לעשות שטכנולוגיה זו אינה עובדת אלא רק בסביבה ענני שמיים בהירים. כיום יש דרכים חלופיות לאתר את הלקוח, אבל העובדה כי הן לא יושמו מלמדת על כך שהן כנראה לא ממש אטרקטיביות. ב-WiseSec פיתחו שני מוצרים במקביל: תוכנה שיודעת לנהל ולעקוב אחר תנועת לקוחות, ורכיב שני מבוסס חומרה פשוטה להתקנה, שכל מה שצריך לעשות זה להתקינה על תקרות או במקומות מרכזיים בקמפוסים ענקים של קניות ובילויים. הרכיב הזה, שגרסה חדישה שלו יוצאת לאוויר ממש בשבועות הקרובים, משמשת כמתווך תקשורת עם האפליקציה והרשתות הקמעונאיות, ולמעשה מתפקדת כרשת GPS בלי עננים. במילים אחרות, רשת מקומית לקמפוסים ענקיים סגורים, שבהם מבלים וקונים מדי שעה מיליוני בני אדם בכל העולם, כולל בישראל.

WiseSec נוסדה לפני שנתיים, כאשר הפיתוח הלך לכיוונים אחרים לגמרי. מאור, המנכ"ל והמייסד, הוא קצין ביטחון ששימש בתפקידים בכירים במוסדות ביטחוניים רבים בישראל. המוצר הראשון שהוא פיתח נועד לתת מענה לאתגר שהוא נאלץ להתמודד איתו בקריירה הביטחונית שלו: כיצד אוכפים את מדיניות הביטחון, מניעת דליפת מידע מבעלי מכשירי טלפון חכמים שקיימים כיום בכל ארגון, כולל בצה"ל ומערכת הביטחון. מערכת סליוסק, המוצר הראשון שפיתח בית התוכנה של מאור, מאפשרת נטרול יכולת הטלפון הסלולרי על פי מיקום המשתמש בשטח פתוח או סגור. כך, למשל, יכול הקב"ט להגדיר שבעל טלפון חכם לא יוכל לצלם בחדר מסוים או לא יוכל לגלוש ברשת במבנה אחר.

החידוש העיקרי בפיתוח של מערכת זו היא אי-התלות ב-GPS, ומצד שני פיתוח רכיבים חלופיים שמאפשרים מעקב ואיתור אנשים. את הידע הבסיסי הזה לקחו ב-WiseSec אל עבר עולם ה-Retail. שם, הם הבינו כי GPS לא ישים, אבל הצורך לאתר לקוחות ולדעת עליהם יותר הולך וגובר. כך נולד מוצר ה-WiseBuy, שכאמור משלב תוכנה ורכיב חומרה, המשמש כתחליף ל-GPS ללא עננים וללא שטחים פתוחים.

טרם נסעו נציגי WiseSec לברצלונה, הם הספיקו לחתום על חוזה ראשון עם קניון רב מימדים במוסקווה, הנחשב לאחד הגדולים ברוסיה. שם יש ביקוש למוצר מצד הלקוחות, שמתקשים מאוד לאתר חנויות מסוימות בגלל הגודל, ושום מפה חכמה לא מסוגלת להתמודד איתם. במקביל לעסקה ברוסיה – אם תצא לפועל תהיה אחת מפריצות הדרך הענקיות בתחום ה-Retail שבאה מישראל – הספיקו מאור וטולדנו לחתום על הסכם עקרונות עם ענקית ציוד ותוכנת Retail, ריטליקס (Retalix), שנרכשה לא מכבר על ידי NCR העולמית. ההתקנה ברוסיה נוטעת תקוות רבות בקרב החברה הישראלית הצעירה.

השורה התחתונה: עולם ה-Retail צועד בצעדי ענק לעבר מהפכה סלולרית, אשר תשנה לחלוטין את כל סביבות העבודה של הקמעונאים, הנלחמים יותר מתמיד על כל לקוח. WiseSec הישראלית תהיה שם כשהם ירצו לדעת כמה שיותר פרטים על הלקוח מבלי להיכנס להשקעות ענק שלא מבטיחות גידול בהכנסות. "צריך לצפות לאקזיט בקרוב?", נשאלו הצמד מאחורי WiseSec. מאור וטולדנו השיבו בחיוך: "דחינו כבר כמה הצעות. לא זו הדרך שלנו, יש לנו עוד הרבה מה לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים