סיני ברקת, אינטל ישראל: "הגיע הזמן שהממשקים שבין אדם למכונה יהיו מעט אחרים"

"הממשקים כיום הם דו-מימדיים - עכבר, מקלדת ומסך מגע. אלא שהעולם הוא תלת-מימדי", אמר ברקת - מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל ישראל, בכנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל ● לדבריו, הדור הבא של הממשק בין אדם למכונה "צריך להיות טבעי, אינטואיטיבי וחושי - באופן שיאפשר למשתמש להיטמע ולחוש חלק מהתהליך, ולא נפרד ממנו"

"לא הרבה השתנה בחלוף השנים ברכיבים הטכנולוגיים המרכיבים את הממשק שבין אדם למכונה. הגיע הזמן שהממשקים הללו יהיו מעט אחרים", כך אמר סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל (Intel) ישראל. לדבריו, "בעת שימוש ברכיבים טכנולוגיים, יש שני דברים חשובים: חוויית המשתמש והממשק שבינו ובין המכונה. מה שחשוב פחות הוא המחיר".

ברקת היה אחד הדוברים במליאה המרכזית של כנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. אל הכנס, שנערך הבוקר (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתתפים והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את המליאה המרכזית באירוע הנחה אריה עמית, סגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות.

לדברי ברקת, הסיבה לכך שסידור האותיות במקלדות המחשב הוא כפי שהוא, נובעת מהסדר שהיה קיים במכונות הכתיבה, ונועד להבטיח שאותיות צמודות לא ייתקעו. השם של המקלדות הללו, אמר ברקת, הוא QWERTY – על שם האותיות שבצד השמאלי העליון. "כל המטרה הייתה להאט את קצב ההקלדה", אמר ברקת, "ואנו חיים את אותו אבסורד עשרות שנים לאחר מכן".

הגיע הזמן, אמר, כי "הממשקים יהיו מעט אחרים. הממשקים כיום הם דו-מימדיים – עכבר, מקלדת ומסך מגע. אלא שהעולם הוא תלת-מימדי. הדור הבא של הממשק בין אדם למכונה, אמר ברקת, "צריך לכלול שלושה היבטים: עליו להיות טבעי, אינטואיטיבי וחושי – באופן שיאפשר למשתמש להיטמע ולחוש חלק מהתהליך, ולא נפרד ממנו".

לדברי ברקת, "אנו באינטל מפתחים היום ממשקי אדם-מכונה אשר צפויים לחולל מהפכה בתחום. ממשקים אלה יהיו בחלקם תלת-מימדיים או כאלה אשר פועלים על בסיס קול או זיהוי פנים. מה שאנו מפתחים היום נקרא Perceptual Computing, מיחשוב תפישתי. העתיד מצוי בסוג מיחשוב זה".

ברקת הביא דוגמה לממשק שכזה, מבוסס מחשב אולטרה-בוק של אינטל, עם מצלמה תלת מימדית. "לא ירחק היום שבו המצלמות תיכנסנה למסגרת המחשב", אמר.

ברקת סיים בצטטו את אלן קיי, מראשוני העובדים ב-HP ובאפל (Apple), שאמר כי "הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא להמציא אותו". לדברי ברקת, "זה מה שאנחנו באינטל עושים הלכה למעשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים