סאפ מציגה: מערכת לניהול המידע הארגוני – בתוך המכשירים הניידים של העובדים

"בעזרת המערכת SAP Mobile Documents יש מקום אחד להכניס את הקבצים – וזה מאובטח. זו נקודת כניסה ויציאה אחת לחברה, שמנהל ה-IT יכול לשלוט עליה", מסביר יורגן רוהריכט – מנהל מכירות תחום המובייל בסאפ, בראיון לאנשים ומחשבים מתערוכת התיקשוב CeBIT 2013 ● לדבריו, "אנחנו בסאפ רוצים לספק ללקוחותינו תמונה הוליסטית של ניהול ניידות ארגוני"

בצעד מעט מוזר, בחרה חברת התוכנה סאפ (SAP) להציג מוצר בתערוכת הסלולר MWC בברצלונה ולהראותו שוב בתערוכת CeBIT 2013, אבל נדמה כי זו המציאות כאשר גם הסלולר מהווה פלטפורמה לעבודת ממוחשבת של העובדים מול הארגון. יורגן רוהריכט, מנהל מכירות תחום המובייל בסאפ, מתאר בשיחה עם אנשים ומחשבים מהתערוכה בהנובר, גרמניה, את המוצר SAP Mobile Documents, המאפשר לדבריו "להעביר מסמכים עסקיים מהארגון באופן מאובטח למחשב הנייד או לטלפון הסלולרי, פשוט באמצעות העברתם לענן".

הפתרון של סאפ לניהול המידע הארגוני בידיהם של העובדים הניידים מזכיר במידה מסוימת את דרופבוקס (Dropbox), אלא שכאן לא מדובר בשירות חיצוני, כי אם בשרת מאובטח בענן של הארגון. רוהריכט מסביר: "אם אני עובד של חברה ואני רוצה להעביר נתונים ל-iPad או ל-iPhone (או לצורך העניין לכל טלפון חכם או טאבלט), עד כה עשיתי זאת ידנית דרך חנות האפליקציות, שלחתי אימייל לעצמי או שהשתמשתי בדרופבוקס ודומיו. זה, כמובן, סיוט למנהלי IT – בטח ובטח למנהלי האבטחה. במצב זה לא קיימת נקודה מרכזית לטיפול במידע, כי כל עובד משתמש בטכנולוגיות אחרות".

"עתה", מפרט רוהריכט, "במערכת המדוברת יש מקום אחד להכניס את הקבצים – והוא מאובטח. זו נקודת כניסה אחת לחברה או נקודת יציאה, שמנהל ה-IT יכול לשלוט עליה". לדבריו, "חזון הניידות של סאפ הוא שבעתיד יהיו מיליארדי טלפונים חכמים שיעבדו עם מיליארדי אפליקציות – ובעתיד גם טריליוני חיבורים (קשר ממכונה למכונה או האינטרנט של הדברים). אנחנו בסאפ רוצים לספק ללקוחותינו תמונה הוליסטית של ניהול ניידות ארגוני. אנחנו מתחילים עם כלי ניהול קלאסיים, דוגמת SAP Afaria – מערכת לניהול מכשירים ניידים, ממשיכים באבטחת המכשירים בין היתר באמצעות הכנסת קודים, וכמובן נשלוט במידע ונוכל למחוק אותו מרחוק, למשל, כאשר העובד מאבד את המכשיר".

הוא מוסיף, כי "בהמשך צריך להחליט כיצד להפיץ את הנתונים הארגוניים באופן מאובטח, וזה בהחלט הצעד הבא. אם אני משתמש באפליקצית CRM או במערכת ליצירת קבלות נסיעות, לדוגמה, זה צריך איכשהו להגיע למכשיר ואני לא צריך להכניס את כל ההרשאות לתוכו. השלב השלישי אותו אנו מציגים היום: כיצד לאבטח את כל הקבצים על המכשיר".

מנהל המכירות ממשיך ומפרט על העתיד של המוצר. "השלב הרביעי יהיה האינטרנט של הדברים. רק סאפ מסוגלת לספק את המבט הזה. זה מסר חזק לשוק ובידול גדול מול שחקני נישה. תמיד צריך להסתכל על הדברים הללו באופן הוליסטי. הלקוחות שלנו רוצים להיות חדשניים, אבל הם גם צריכים שכל רכישה תצדיק את עצמה, כלומר תיתן ערך לחברה. ערך יכול להיות פרודוקטיביות טובה יותר של העובדים והתהליכים באמצעות הניידות, קבלת החלטות טובה יותר, בכל מקום ובכל זמן. תועלת נוספת היא הגברת שיתוף הפעולה בין עובדים בתחום החברה ואנשים מחוצה לה", מסכם רוהריכט.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים