הסכם סיטונאי ראשון: 018-אקספון תציע שירותי טלפוניה ואינטרנט באמצעות תשתית שתחכור מבזק
עד היום יכלה אמנם החברה לספק שירותים אלה, אך נאלצה לשלוח את לקוחותיה לבזק או להוט כדי לקבל קו אינטרנט עליו יסופק השירות ● בזכות ההסכם הסיטונאי שחתמו השתיים, תוכל 018 להוות כתובת אחת עבור לקוחותיה ● איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018-אקספון: "הדיונים עם בזק ארכו למעלה מחצי שנה, אך בסופו של דבר הגענו למודל מוסכם והוגן"
בזק חתמה הבוקר (ד') על הסכם ראשון מסוגו עם 018-אקספון, במסגרת שהתווה משרד התקשורת להקמת שוק סיטונאי בתקשורת הקווית. במסגרת ההסכם, תוכל 018-אקספון לספק ללקוחותיה שירותי טלפוניה וחיבור לאינטרנט מקצה לקצה. עד היום יכלה אמנם החברה לספק שירותים אלה, אך נאלצה לשלוח את לקוחותיה לבזק או להוט (HOT) כדי לקבל קו אינטרנט עליו יסופק השירות. כך, למעשה, יאפשר ההסכם ל-018-אקספון להוות כתובת אחת ללקוחותיה ולהתחרות גם בבזק עצמה.
ההסכם הסיטונאי נועד לחזק את התחרות בשוק התקשורת הקווית, שנתון כיום בדואופול של בזק והוט. כל חברה אחרת שסיפקה עד כה שירותי אינטרנט קווי ותקשורת קולית על גבי תשתית האינטרנט, כמו 012-סמייל או סלקום למשל, נאלצה לשלוח את לקוחותיה לבזק או להוט – ורק לאחר חיבור קו האינטרנט יכלו הלקוחות ליהנות מהשירות. כך, ההסכם הסיטונאי מאפשר לחברות תקשורת קווית לחכור תשתית מבזק ולהציע חבילה כוללת ללקוחות.
"הדיונים עם בזק ארכו למעלה מחצי שנה, אך בסופו של דבר הגענו למודל מוסכם והוגן", אמר איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018-אקספון, בשיחה עם אנשים ומחשבים. "עסקנו רבות בדיונים לגבי הצרכים המיוחדים שיש לנו כספק קטן יותר, ולשמחתנו מצאנו מתווה מחירים שמאפשר לנו להציע הצעת ערך תחרותית".
לדבריו, "משרד התקשורת הצהיר בעבר על חשיבות ספקים עצמאיים, שאינם חלק מקבוצה, ליציבות התחרות בשוק. לכן, אני קורא למשרד לאמץ את עקרונות ההסכם הזה בפרק שייועד לספקים עצמאיים בהסכם המדף. זוהי יריית הפתיחה להעמקת התחרות בשוק התקשורת הנייחת, ואנחנו מקווים שמדובר בניצן ראשון לקראת הסכמים נוספים עם יתר הספקים. ההסכם מעיד על רצינות כוונותיה של בזק לקידום השוק הסיטונאי".
בן אליעזר אמר בעבר, כי לא ישתמש בתשתית שיחכור מבזק למתן שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט, למרות שמבחינה טכנית הדבר אפשרי. היום אמר, כי "לפי מבנה השוק עכשיו, לא נראה שנתחיל לספק שירותי טלוויזיה בתקופה הקרובה. לא אזרה חול בעיני הציבור, כמו שעושות המתחרות הגדולות – שאומרות שהן הולכות לספק שירותי טלוויזיה מבלי שיש להן איש אחד שקונה תוכן וכאשר יש שתי חברות חזקות כל כך בשוק, יס (yes) והוט. במצב הנוכחי, אני לא רואה איך אפשר להיכנס לתחום הזה בלי לדמם למוות – ובוודאי כשמדובר בחברה לא גדולה כמונו".
תגובות
(0)