iSuppli: מכירות ה-PC ברבעון הראשון ירדו בכ-8.1% והגיעו לשפל הגדול ביותר מזה שבע שנים

בנתון של כלל המכירות פגעה במידה רבה הצניחה במכירות של המחשבים השולחניים: אלה ירדו בשיעור של 23% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ● בדירוג של חמש יצרניות המחשבים המובילות בעולם לא חל שינוי: HP עדיין מובילה עם נתח של 19.7% מהשוק ואחריה דל (18.7%) אייסר (11.1%), לנובו (6.7%) וטושיבה (5.2%)

בעקבות הצניחה במכירות הגיעה התעשייה של מחשבי ה-PC לשפל הגדול ביותר מזה שבע שנים – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר iSuppli ביום ו' האחרון. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ירדו המכירות של מחשבי ה-PC ברבעון הראשון של שנת 2009 בשיעור של 8.1% והסתכמו ב-66.5 מיליון יחידות. בהשוואה לרבעון הקודם נרשמה ירידה של לא פחות מ-14.4%. בחברת iSuppli צפו, כי הירידה תסתכם ב-4% בלבד. "המיתון העולמי ומשבר האשראי פגעו במכירות של מחשבי ה-PC זה הרבעון השני ברציפות", אמר מתיו ווילקינס, אנליסט של חברת iSuppli.

בנתון של כלל המכירות פגעה במידה רבה הצניחה במכירות של המחשבים השולחניים, על פי חברת iSuppli. ברבעון הראשון ירדו המכירות של המחשבים השולחניים בשיעור של 23% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת בהשוואה לעלייה של 10% במכירות של המחשבים הנישאים.

בדירוג של חמש יצרניות המחשבים המובילות בעולם לא חל שינוי: HP עדיין מובילה עם נתח של 19.7% מהשוק. למרות ירידה של 18.7% במכירות הצליחה דל לשמור על מקומה כמספר שתיים, עם נתח של 13.2% מהשוק. בהיקף המכירות של HP לא נרשם שינוי בהשוואה לשנה שעברה.

"הביצועים של דל ברבעון הראשון נפגעו במידה רבה מהירידה במכירות של המחשבים השולחניים, ונתח השוק שלה ירד", מסביר ווילקינס. אחרי HP ודל מדורגות אייסר עם נתח של 11.1%, לנובו עם 6.7% וטושיבה עם 5.2%.

המכירות של מחשבי Netbook – הפלח בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק המחשבים – מוסיפות לעלות והשנה יסתכם חלקם ב-14% מכלל השוק של מחשבי ה-PC בעולם, בהשוואה ל-9% בשנה שעברה, על פי חברת iSuppli.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים