הסטארט-אפ היומי: שידוני – עולם וירטואלי לכל ילד

תארו לכם שהייתם יכולים לצייר דמות כלשהי, ולראות בין רגע איך מופחת בה רוח חיים ● תארו לעצמכם ואת הדמות הזו הייתם יכולים לשכן בעולם וירטואלי, גם הוא פרי דמיונכם ● עכשיו תפסיקו לדמיין, ושלחו את הילדים שלכם לאתר של שידוני - סטארט-אפ ישראלי בתחום הניו-מדיה, שמציע בדיוק את כל זה

18/06/2009 15:29

תעשיית הסטארט-אפ הישראלית נחשבת לאחת המובילות בעולם. אלפי מיזמים בתחום התקשורת, ה-IT והאינטרנט נבנו כאן בעשרות השנים האחרונות, ואין כמעט חברה עולמית גדולה שטכנולוגיה ישראלית חדשנית כלשהי לא מהווה רכיב חיוני באחד ממוצריה. חברות התוכנה הגדולות בעולם רוכשות את הטכנולוגיות הישראליות ללא הפסקה, ומתכנתים ישראלים רבים שעובדים בחו"ל, אחראים על פיתוח מוצרי תוכנה וחומרה נוספים. מה שעדיין אין לנו בישראל, אולי בגלל הבדלי שפה ותרבות, הם מיזמי תוכן שמשתווים בחדשנותם למיזמים הטכנולוגיים שלנו. עדיין לא פיתחנו את הרשת החברתית שתתחרה בפייסבוק או מיי-ספייס, את אתר המסחר האלקטרוני שיתחרה באי-ביי או משחק מחשב שיזכה להצלחה כלשהי בכל העולם.

בעידן החדשנות הנוכחי, בו האינטרנט כבר עובד מספיק מהר וזמין כמעט בכל פלטפורמה, הופכים רעיונות התוכן לחשובים לא פחות מהרעיונות הטכנולוגיים. הרי טכנולוגיות הפיתוח כבר הגיעו לבגרות מרשימה, ועכשיו יש מתכנתים שיכולים לעשות מימוש טוב ומהיר לכל רעיון. כולם מחפשים מימוש מהיר ונכון של רעיון תוכן גאוני, ולא משנה אם זה עבור הדפדפן, מכשיר הסלולר החכם, קונסולות המשחקים או הטלוויזיה בסלון; רק צריכים רעיון למוצר ניו-מדיה שיגרום למיליוני אנשים בעולם להקדיש לו את הזמן.

חברת הסטארט-אפ הישראלית שידוני (Shidonni) מבוססת כולה על תוכן. ליתר דיוק: תוכן גולשים שנבנה על ילדים בגילאי 5 עד 12, שקיבלו פלטפורמה טכנולוגית מרשימה להקים בה את העולם הווירטואלי שלהם.

שידוני נוסדה על ידי עידו מזורסקי – מי שהיה מנכ"ל טויס-אר-אס ישראל, ונחשון פלד, ומעסיקה שמונה עובדים. החברה בנתה עולם וירטואלי חינמי לילדים בעזרת טכנולוגיית סילברלייט של מיקרוסופט. בעולם הווירטואלי הזה יכולים הילדים לצייר כל דמות או אובייקט, ומיד תעניק לו הפלטפורמה חיים משלו. הדמויות אותן מציירים הילדים יכולות להשתתף באופן מיידי במשחקי אונליין המיועדים לילדים, לאכול מאכלים מצוירים שעוצבו על ידי הילדים, להתהדר בבגדים או באובייקטים אחרים שנוצרו על ידי השחקנים ועוד. ילדים שמחליטים להיות חברים של ילדים אחרים, יכולים גם להעביר אחד לשני אובייקטים מקוריים שיצרו ולחשוף בפניהם את העולם הייחודי אותו יצרו.

אנשי שידוני אחראים על פיתוח עולם התוכן הווירטואלי הכללי שמכיל בתוכו את כל הדמויות והאובייקטים שיצרו הילדים – החל מפיתוח סט משחקים הדרגתי שצליחתם תעניק לילדים כלי ציור חדשים ומשוכללים יותר, ועד פיתוח מערכות לתקשורת חברתית בין המשתמשים ויכולות הצגת ספרים וירטואליים שיצרו הילדים בעצמם.

לדברי גיא בן דב, ממייסדי הסטארט-אפ דאבל פיוז'ן, וכיום מנהל הפיתוח העסקי של שידוני, מאז שפתחה החברה לראשונה את העולם הווירטואלי שלה, בינואר 2009, נרשמו אליו כעשרת אלפים משתמשים חינמיים מדי חודש, והוא זוכה להתעניינות רבה ממוסדות חינוך בארצות הברית. כמה מאות מהמשתמשים החינמיים, ציין בן דב, כבר החליטו לשלם דמי מנוי חודשיים בגובה שישה דולרים, כדי להעמיד לרשות הילדים תכונות פרימיום נוספות, דוגמת כלי ציור משוכללים יותר שיסייעו להם לפתח את יכולות היצירה שלהם.

בעתיד מתכוונת החברה להגיע גם לשוק הקימעונאי, ולמכור מגוון מוצרים שיתבססו על העולם שיצרה שידוני – החל מעטים אלקטרוניים שיסייעו בציור העולם הווירטואלי של כל ילד, ועד חולצות טריקו, עליהן יודפסו הדמויות אותן הוא יצר.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים