מיקרוסופט מוותרת על התחרות ביו-טיוב: תצמצם השקעתה באתר הווידיאו Soapbox
נוכח המצב הכלכלי החליטה החברה לקצץ, בין השאר, בפעילות הקשורה ל-Soapbox, שהוקם ב-2006 - אותה השנה בה הכריזה גוגל על העסקה לרכישת יו-טיוב ● כעת מקווים במיקרוסופט להפוך את Soapbox לבמה שבה ניתן יהיה להציג סרטונים שישלימו את התכנים שבהם עוסק אתר MSN - ובעיקר בידור, פנאי וכספים
בחודשים הקרובים מתכוונת מיקרוסופט להפחית במידה ניכרת את הפעילות הקשורה באתר הווידיאו Soapbox, שבעזרתו קיוותה החברה להתחרות ביו-טיוב של גוגל. אריק ג'ורגנסן, סגן נשיא מיקרוסופט, אמר כי נוכח המצב הכלכלי החליטה החברה לקצץ, בין השאר, בפעילות הקשורה ל-Soapbox. לא מכבר קיצצה החטיבה שעליה מופקד ג'ורגנסן גם את הפעילות הקשורה בתוכנת Money להנהלת חשבונות אישית.
אתר Soapbox הושק בשנת 2006 – השנה בה הכריזה גוגל על העסקה לרכישת יו-טיוב – אך לא הצליח להעניק תחרות משמעותית לאתר הווידיאו המצליח של גוגל. בשנת 2007 סגרה מיקרוסופט את האתר למשתמשים חדשים והתקינה טכנולוגיית סינון מתוך שאיפה להפחית את ההפרות של זכויות יוצרים. מספר חודשים לאחר מכן שב ונפתח האתר לציבור הרחב אך בהיעדר נהירה של משתמשים שימש בעיקר להצגת סרטונים של מיקרוסופט עצמה.
כעת מקווים במיקרוסופט להפוך את Soapbox לבמה שבה ניתן יהיה להציג סרטונים שישלימו את התכנים שבהם עוסק אתר MSN – ובעיקר בידור, פנאי וכספים. "אנו בוחנים את הנושא ומבקשים לשלב את Soapbox באסטרטגיה הכוללת שלנו בתחום הווידיאו", אמר ג'ורגנסן, והדגיש כי במצב הנוכחי ניסיון להתחרות בשוק הסרטונים שמעלים המשתמשים יהיה יקר מדי.
לא ברור עדיין אם מיקרוסופט תאפשר לכל משתמש להעלות באופן חופשי סרטונים ל-Soapbox או שבכוונתה להפעיל ביקורת של עורכים. "לא החלטנו עדיין אם לתמוך בכך או שהדבר יקר מדי ולא מתאים לנו", הוסיף ג'ורגנסן.
תגובות
(0)